تکنیک های مختلفی برای اصلاح موی صورت وجود دارد اما بسیاری از روش ها رشد موها را تحریک کرده و بیشتر میکند و رویش سریع موهای صورت برای هیچ کس خوش آیند نبوده و تکرار اصلاح موی زائد کلافه کننده میشود. در این بخش میخواهیم برای رفع موهای زائد صورت به صورت دائمی یک روش خانگی آسان و موثر معرفی کنیم تا شما را از لیزر کردن بی نیاز کند.این روش را هم آقایان و هم خانم ها میتوانند انجام دهند.

روش خانگی رفع موهای زائد صورت

روش خانگی رفع موهای زائد صورت

روش خانگی از بین بردن موهای زائد

مواد لازم :

آردنخودچی 2 قاشق

1/4 قاشق زردچوبه

روغن نارگیل 1 قاشق

آبلیمو 1 قاشق

شیر 4 قاشق

موارد بالا را باهم ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را روی صورت بگذارید و صبر کنید تا خشک شود. وقتی خشک شد دستانتان را مرطوب کنید و به آرامی صورتتان را ماساژ بدید تا مواد و موها از بین برود.

روش های خانگی رفع موها زائد

ماسک عسل، شکر و لیمو

مطمئناً در مورد خواص بی نظیر عسل چیزهای زیادی شنیده اید، این ماده بهشتی خواص مختلفی مخصوصا در موضوعات مختلف پزشکی و سلامتی دارد.

شما مقداری شکر لیمو و عسل را ترکیب و یک خمیر نرم درست کنید و این مخلوط را کمی حرارت دهید و سپس کمی نشاسته ذرت روی شکم بمالید.

و سپس این مخلوط را روی ناحیه مورد نظر به مدت ۲۰ دقیقه بمالی و به سرعت آن را با نوار اصلاح بپوشانید و سپس آن را روی موضع فشار دهید، و مانند روش قبلی در جهت مخالف رشد مو مالش دهید.

ماسک فلفل سفید و کافور

برای استفاده از این روش ابتدا ۲ قاشق سوپخوری فلفل سفید و دو قاشق سوپخوری کافور و چند قطره روغن بادام را بردارید، سعی کنید روغن بادام را حتماً از یک جای معتبر خریداری نمایید چراکه روغن بادام از و غنی به سختی در بازار پیدا می شود.

فلفل سفید را به پودر اضافه کنید و کافور و روغن بادام را به خوبی مخلوط نمایید و این خمیر را روی پوست بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آنجا بگذارید و سپس خمیر را با آب بشویید.

ماسک زاج سفید و گلاب

زاج سفید به راحتی در بازار به شکل پول موجود است و قیمت ارزان و مناسبی هم دارد، شما نصف قاشق چای خوری پودر زاج سفید را در ۲ یا ۳ قاشق سوپخوری گلاب ترکیب نمایید، ترجیحاً برای تهیه گلاب از گلاب های شرکتی استفاده نکنید، و اگر در شهر کاشان دوست یا آشنایی دارید حتماً سفارش دهید که گلاب اصل برای شما تهیه کنند.

سپس چند قطره روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید و این مخلوط را روی موهای زائد شکم بمالید و سپس ۳۰ دقیقه صبر کنید و برای ۳۰ دقیقه دوباره شروع به مالش کنید و بعد از خشک شدن خواندن محلی مالش را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و لیمو

این روش هم یک روش ایده آل می باشد شما ابتدا ۴ قاشق چای خوری عسل را با یک عدد لیموی تازه مخلوط نمایید.

و خوب هم بزنید تا حالت خمیری و چسبندگی پیدا کند و بعد از آن خمیر را خیلی آرام در جهت رویش مو های صورتتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و در آخر هم صورت خود را با آب ولرم بشویید و این کار را هفته ای ۳ تا ۴ بار انجام دهید.