آیا شماهم مشکل افتادگی پلک دارید؟و باید برای اقدام به درمانش هزینه زیادی بکنید.مژده دهید؛زیرا می توانید با راهکارهای خانگی نیز به سراغ حل این مشکل بروید. ممکن است این مشکل زیبایی براثر موارد متفاوتی اعم از سن، ضعف عضلات پلک و کاهش کلاژن و الاستین پوستی اتفاق بیفتد.

طبق شنیده ها کسانی که افتادگی پلک دارند ظاهری مسن تر به خود میگیرند و با درمان افتادگی پلک به صورت آنی جوانتر به نظر میرسند و شنیده ها حاکی از آن است که خانمهایی که افتادگی پلکشان راه کاری پیدا کرده و درمان کردند 15 سال جوانتر به نظر رسیدند.

اگر مشکلتان حاد است و بر روی بینایی یا راحتی چشمتان اثر فراوانی گذاشته است بهترین و درست ترین کار رفتن به یک چشم پزشک می باشد.البته که درمان افتادگی پلک به وسیله یک متخصص انجام گیرد،بهتر است ولی بعضی راهکارهای خاگی نیز می توانند کمک شایانی بکنند.

به احتمال زیاد درمان افتادگی پلک در خانه به نظرتان کمی غیرعادی باشد اما اگر این مشکل خیلی جدی نباشد و اثری روی بینایی فرد نگذاشته باشد،شما می‌توانید با روش های خانگی که قرار است در این مطلب خدمتتان عرض کنم این مشکل را رفع کنید اگرچه باید برای نتیجه دهی و درمان افتادگی پلکتان صبروبردباری داشته باشید.

درمان افتادگی پلک با روش های خانگی

درمان افتادگی پلک با روش های خانگی

ماساژ پلک

ماساژ می تواند کمک کننده پلک ها و تقویت کننده عضلات آن ها باشد.با انگشتانتان به آرامی پلک های خودرا ماساژ دهید.

تمرینات تقویت پلک

برای تقویت عضله های پلکتان چشمانتان به دفعات بازو بسته کنید و پلک هایتان را روی هم بفشارید

 استفاده از کاهنده‌های التهاب

برای سرعت بخشیدن به روال درمان می توانید از مواد طبیعی از جمله آلوئه‌ورا، خیار، چای سبز یا آب رزماری کمک بگیرید؛زیرا آن ها قادر به کاهش التهاب پلک ها می باشند.

استفاده از کیسه‌های یخ

شما می توانید قبل از خواب روی پلک هایتان کیسه های پر از یخ قرار دهید تا به تورم پلک ها و سفت شدن آن ها کمک کند.

مواد طبیعی تأثیرگذار برای درمان افتادگی پلک در خانه

بعضی از موادطبیعی می توانند در روند بهبود افتادگی پلک نقش بسزایی داشته باشند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهم پرداخت:

روغن خراطین:

این روغن حاوی ویتامینE و ماده های ضدالتهاب می باشد به همین علت می تواند عضلات پلک را تقویت کرده و افتادگی پلک را درمان کند.برای بهره مندی ار روغن خراطین مقداری از آن را هرروز صبح و شب به پلک هایتان زده و با ملایمت و حرکات دورانی چشم هایتان را ماساژ دهید.

روغن نارگیل:

روغن این میوه می تواند در لیفت و تقویت پلک ها تأثیرگذار باشد؛زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی می باشد.برای استفاده از روغن نارگیل کمی از آن را روی انگشتان خود بریزید و چند دقیقه پلک هایتان را ماساژ دهید و بعد پلک های خود را با آب ولرم بشویید.

ژل آلوئه‌ورا:

شما می توانید پلک های خود را با ژل آلوئه‌ورا ماساژ داده و اجازه دهید به مدت ۱۵تا۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب ولرم پلک های خود را بشویید و برای نتیجه دهی بیشتر این کار را هرروز تکرار کنید زیرا ژل آلوئه‌ورا حاوی فوایدی مانند التیام بخشی و تسکین دهنده است که قادر به تقویت پوست پلک ها و درمان افتادگی پلک ها می باشد.

عصاره خیار:

خیار می تواند در تقویت پلک ها و کاهش افتادگی آن ها تأثیر بگذارد؛زیرا حاوی خاصیت هایی مثل آرامش بخشی و نرم کنندگی می‌باشد.