یکی از دغدغه های خانواده ها و مخصوصا دانش آموزان مسئله کنکور می باشد، نتیجه کنکور یکی از مهم ترین نتایج زندگی هر جوانی می باشد چون نتیجه کنکور، حاصل 12 سال درس و تلاش اوست و هم چنین آینده جوان با این انتخاب رشته و نتیجه مشخص می شود. تحصیل در یک رشته خوب و دانشگاه خوب به او کمک می کند تا کلا راه زندگی اش عوض شود و مسیر خودش را پیدا کند.

پس باید این مرحله برای او استرس زا و پرچالش باشد و نگران آینده خودش باشد. خیلی از افراد شانس خود را دوباره امتحان می کنند و یک سال دیگر هم پشت کنکور می مانند و درس می خوانند و بعضی از جوانان رشته مورد علاقه شان را قبول می شوند و به تحصیل مشغول می شوند و تعدادی هم بر خلاف میلشان در یک رشته که دوست ندارند تحصیل می کنند.

بالاخره این همه انتظار و دل نگرانی به آخرهایش رسیده و با مشخص شدن اعلام نتایج معلوم می شود که وضعیت هر دانش آموزی چگونه است.

طبق گفته های رئیس سازمان سنجش بسیاری از دانش آموزان وضعیت سوابق تحصیلی خودشان را هنوز دریافت نکرده اند و به آنها یک فرصت داده شده تا سوابق تحصیلی خودشان را دریافت کنند و با توجه به نمره شان، انتخاب رشته خودشان را تصحیح کنند.

که این فرصت در این هفته به پایان رسیده و انتخاب رشته ها تصحیح شده است.

کنکور سراسری در دو نوبت دی 1401 و تیر ماه 1402 برگزارشد.

سازمان سنجش تلاش دارد تا نتایج قطعی تا نیمه مهر ماه اعلام شود.

نتایج امتحانات نهایی به طور مستقیم برای گروه های علو ریاضی، علوم تجربی،علوم انسانی 40 تاثیر مستقیم دارد و هم چنین برای گروه های زبان و هنر 26 درصد تاثیر مستقیم دارد.

نتایج اولیه کنکور 20 مرداد ماه امسال منتشر شد، هم چنین داوطلبان فرصت داشتند با توجه به سوابق تحصیلی و نمره شان تا 7 شهریور انتخاب رشته انجام دهند.