در این پست از سایت استار بورس زمان واریز سهمیه بنزین مرداد ماه ۱۴۰۲,سهمیه بنزین مرداد ۱۴۰۲ کی واریز میشود را قرار دادیم . تاریخ و زمان دقیق واریز سهمیه بنزین مرداد ماه 1402 . زمان واریز سهمیه بنزین مرداد 1402 کی و چه زمانی و چه روزی و چه ساعتی است ؟ سهمیه بنزین خودروهای سواری شخصی بنزین سوز و خودروهای دوگانه سوز در مرداد ماه 1402 چقدر است ؟ سهمیه بنزین وانت و نیسان و تاکسی شهری و بین شهری  سهمیه بنزین موتورسیلت در مرداد ماه 1402 چقدر است ؟ سهمیه بنزین آمبولانس و تاکسی شهری و ون در مرداد ماه 1402 چقدر است ؟ سهمیه بنزین خودروهای اسنپ و تپسی در مرداد ماه 1402 چقدر است ؟ برای دیدن تاریخ و زمان دقیق واریز سهمیه بنزین مرداد ماه 1402 به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس …

زمان واریز سهمیه بنزین مرداد ماه ۱۴۰۲,سهمیه بنزین مرداد ۱۴۰۲ کی واریز میشود

زمان دقیق واریز سهمیه بنزین مرداد ماه ۱۴۰۲

در سهمیه بنزین مرداد ۱۴۰۲، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه امشب به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه سوخت انواع وسایل نقلیه به صورت زیر است:

نوع وسیله نقلیه سهمیه سوخت ماهانه
سواری شخصی بنزین سوز ۶۰ لیتر
سواری شخصی دوگانه سوز ۳۰ لیتر
انواع موتورسیکلت ۲۵ لیتر
وانت‌های کم­‌مصرف بنزینی (مزدا، پیکان، تویوتا) ۲۰۰ لیتر
وانت های کم ­مصرف دوگانه سوز ۶۰ لیتر
وانت های پرمصرف بنزینی (نیسان، کامیونت) ۳۰۰ لیتر
وانت دوگانه سوز ۱۲۰ لیتر
تاکسی شهری بنزینی ۴۰۰ لیتر
تاکسی بین شهری بنزینی ۷۵۰ لیتر
تاکسی بین شهری دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر
تاکسی شهری دوگانه سوز ۲۵۰ لیتر
آمبولانس ۵۰۰ لیتر
تاکسی ون شهری ۶۰۰ لیتر
آژانس شهری بنزینی (تاکسی تلفنی) ۲۰۰ لیتر
آژانس شهری دوگانه سوز (تاکسی تلفنی) ۱۲۰ لیتر

 

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

کارت سوخت تمام خودروها و موتورسیکلت‌ها بدون هیچگونه تغییری نسبت به قبل شارژ می‌شود.

چرا سهمیه‌بنزین رانندگان تاکسی اینترنتی واریز نمی شود؟

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از مدیران این شرکت ها گلایه دارند که چرا سهمیه بنزین ماهانه آنها را واریز نمی‌کنند و تاکسی‌های اینترنتی از دولت گله دارند که چند ماه است سهمیه‌ای به آنها نداده‌اند.

رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت هم بالاست.

 

در این میان، عدم تخصیص سهیمه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی، که در یک هفته اخیر رسانه‌ای شده، نارضایتی‌ها را افزایش داده است. البته این اولین بار نیست که بی‌نظمی در پرداخت این سهمیه به رانندگان اسنپ و تپسی، گلایه‌های آنها را در پی دارد. برای مثال این اتفاق پاییز سال گذشته هم رخ داد. آذر ۱۴۰۱ بود که اکوفارس از تاخیر ۵ ماهه در تخصیص این سهمیه خبر داد. حالا دوباره همان شرایط تکرار شده و حداقل چهار ماه است که رانندگان اعتبار بنزین را دریافت نکردند و با بنزین آزاد، کار می‌کنند. البته برخی از آنها می‌گویند این مدت بیشتر است و حتی به هفت ماه هم می‌رسد.