در این پست از سایت شرایط ثبت نام جدید سایپا در سامانه یکپارچه مرحله دوم خرداد 1402 + جزئیات کامل را قرار دادیم . ثبت نام جدید شرکت خودروسازی سایپا از تاریخ 3 خرداد تا 10 خرداد 1402 در سامانه یکپارچه شروع شده است . مرحله دوم طرح سامانه یکپارچه خودرو از روز سوم خرداد شروع شده و تا دهم خرداد ماه 1402 ثبت نام خواهد شد . برای ثبت نام در مرحله دوم سامانه فروش خودرو یکپارچه تخصیص خودرو خرداد ماه 1402 و همچنین دیدن شرایط ثبت نام جدید سایپا در مرحله دوم سامانه یکپارچه می توانید به آدرس این سایت مراجعه کنید . برای دیدن قیمت خودروهای سامانه یکپارچه سایپا و مدیران خودرو و کرمان موتور و فردا موتورز و فهرست و اسامی خودروهای سامانه یکپارچه مرحله دوم خرداد 1402 به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با شرایط و جزئیات و تاریخ و زمان دقیق شروع ثبت نام جدید سایپا در سامانه یکپارچه مرحله دوم خرداد 1402 به همراه اسامی و فهرست و نام خودروهای ثبت نامی سایپا در سامانه یکپارچه …

آغاز مرحله دوم فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه (ثبت پنج اولویت خودرویی متقاضیان) از سوم خرداد ماه به شروع شده است و تا دهم خرداد ادامه خواهد داشت.

در این رابطه، خودروهای مونتاژی با مصوبه شورای رقابت مطابقت کرده و خودروسازان نیز ملزم به اجرای این مصوبه بودند.

پس از گذشت چند روز، خودروسازان نیز این مصوبه را پذیرفتند. با این حال، اعلام قیمت‌هایی که توسط شرکت‌های خودروساز ارائه شده، متقاضیان را سردرگم کرده و آنها نمی‌دانند کدام یک از این قیمت‌ها باید به عنوان ملاک استفاده شود. در این گزارش، به این موضوع پرداخته می‌شود.

در جلسه روز ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۲، شورای رقابت تصمیم‌گیری درباره قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی را به عهده گرفت.

با این حال، پردازش تصویب این موضوع به مدت یک ماه طول کشید و در نهایت در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه، قیمت‌های خودروهای مونتاژی تصویب شد و یک روز بعد اعلام گردید.

از آن پس دو هفته‌ای محتوای مصوبه شورای رقابت منتشر نشد و ابلاغ آن به نهادهای مربوطه نیز مشخص نشد.

همچنین، وزارت صمت و یا سازمان حمایت هیچ اعلامیه‌ای به شرکت‌های خودروساز ارسال نکردند. به همین دلیل، خودروسازان مونتاژی برای قیمت‌گذاری خودروهای خود که با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های تولید در سال جدید بود، به مشکل برخوردند.

در صورت پذیرش مصوبه شورای رقابت توسط خودروسازان خصوصی و الزام آن‌ها به عرضه با این قیمت‌ها در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، خودروهایی که در این مرحله عرضه می‌شود شامل محصولات عرضه شده توسط سایپا و همچنین خودروهای مونتاژی با قیمت‌های زیر است

به‌منظور شرکت در این طرح حداقل موجودی لازم جهت قرارگیری در لیست نوبت‌دهی تمامی خودروهای داخلی مبلغ «صد میلیون تومان» بوده و موعد مسدودیت این وجه اعتبار در حساب شخصی وکالتی مشتریان تنها تا هنگام اعلام نتایج نوبت‌دهی خواهد بود،

شایان توجه است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی برای همه متقاضیان طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی خواهد بود.

 

طی این مرحله متقاضیان دارای شرایط لازم که اقدام به مسدودسازی وجه اعتبار لازم در حساب وکالتی کرده‌اند، توانایی انتخاب 5 اولویت برای ثبت‌نام اولیه به‌منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی براساس لیست انتظار را خواهند داشت.

بنابراین پیش‌نیاز ثبت‌نام متقاضیان جهت لیست نوبت‌دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدودسازی وجه اعتبار خواهد بود.

 

با توجه به مصوب شدن قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی توشط شورای رقابت، خودروسازان مکلفند محصولاتشان را در سامانه یکپارچه با قیمت های مصوب شورای رقابت عرضه کنند.

لازم به ذکر است که قیمت‌های مصوب شورای رقابت، برای تحویل در زمان حاضر است و افرادی که در مرحله دوم سامانه یکپارچه ثبت نام می‌کنند، براساس نوبتی که برای آن ها تعیین می شود، به قیمت زمان تحویل مصوب شورای رقابت باید پول خودرو را پرداخت کنند.

این گزارش می افزاید، برخی محصولاتی که خودروسازان در این مرحله عرضه کرده اند، مدل های جدید محسوب می شوند و قیمت گذاری آنها هنوز انجام نشده است.

جدول زیر قیمت مصوب محصولات عرضه شده در دور دوم سامانه یکپارچه را نشان می دهد البته تعداد خودروهای عرضه شده در دور دومِ عرضه، بیشتر از فهرست پایین است اما با توجه به اعلام نشدن قیمت های مصوب آن از سوی شورای رقابت در جدول اسامی آن خودروها ذکر نشده است.

با توجه به زمان بندی اعلام شده درباره فرآیند ثبت نام در «سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» و با اتمام کار پایش اطلاعات، فرآیند انتخاب خودرو از روز چهارشنبه سوم خرداد آغاز شده و تا روز چهارشنبه دهم خرداد امکان ثبت نام برای متقاضیان در سامانه امکان پذیر است.

براین اساس؛ فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ها به سامانه ارسال شده، می توانند در تاریخ مذکور 5 اولویت خودرویی خود را به منظور تشکیل فهرست نوبت دهی در سامانه به نشانی esalecar.ir انتخاب کنند.

 

‌زمان ثبت نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از 20 تا 29 اردیبهشت فرصت داشتند برای افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و واریز مبلغ 100 میلیون تومان به حساب وکالتی اقدام کنند.