بعد از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی و لیگ برتر تعدادی از بازیکنان نسبت به دستمزد خودشون ناراضی هستن. یکی از این افراد ناراضی علیرضا بیرانوند ستاره و دروازه بان پرسپولیسه که از طریق وکیل خودش اخطاری برای افزایش حق قرارداد و پرداخت معوقات گذشته به باشگاه پرسپولیس داده.

طبق قانون باشگاه پرسپولیس 15 روز وقت داره که به اخطار ارسال شده جواب بده اگر باشگاه پرسپولیس تو این مدت به اخطار بیرانوند جواب نده طبق قانون بیرانوند به بازیکن آزاد تبدیل میشه و پرسپولیس برای ادامه ی همکاری باید دوباره با بیرانوند وارد مذاکره بشه و قرارداد جدیدی تنظیم کنه.

این روزا یکی از باشگاه های عربستان پیشنهاد وسوسه انگیزی برای بیرانوند داره و اگر بیرانونو بخواد این پیشنهاد و قبول کنه باید یه بازیکن آزاد باشه و برای این کار باید با باشگاه پرسپولیس فسخ قرارداد کنه و جریمه ی باشگاه پرسپولیس و پرداخت کنه.

یحیی گل محمدی سرمربی موفق این روزای پرسپولیس ، به باشگاه اعلام کرده که نبایدعلیرضا بیرانوند از این تیم جدا بشه!

بیرانوند اولین شوک را به باشگاه داد

باشگاه پرسپولیس در فصلی که گذشت توانست در دو جام موفق به کسب قهرمانی شود و درکنار آن نیز مجوز آسیایی را بعد از دوسال به‌دست آورد اما این موفقیت‌ها راحت به‌دست نیامده و مدیریت این باشگاه روزهای بحرانی زیادی را از نظر مالی پشت سر گذاشت. در همین راستا باشگاه پرسپولیس مجبور شد وام‌های زیادی بگیرد تا کمبودهای مالی‌اش را جبران کند. علاوه بر این وام‌ها این باشگاه بدهی‌های بانکی سنگینی هم از قبل داشته که زمان بازپرداخت وام‌های قبلی فرا رسیده بود.

چندماهی است که باشگاه پرسپولیس مجبور است در ماه نزدیک به ۷ میلیارد تومان فقط سود به بانک‌های طرف حسابش بپردازد که خودش یک معضل است و تا زمانی که این وام‌ها را تسویه‌حساب نکند، این پرداختی‌ها ادامه خواهد داشت.

شوک علی رضا بیرانوند به هواداران

شوک علی رضا بیرانوند به هواداران

بودجه سنگین برای تسویه حساب

همان‌طور که اشاره داشتیم باشگاه پرسپولیس به‌خاطر گرفتن مجوز آسیایی نتوانست در فصلی که گذشت پرداختی‌های به موقعی را به اعضای تیمش داشته باشد اما درنهایت تا پایان فصل ۸۰ درصد قرارداد آنها را پرداخت کرد. درحال‌حاضر باشگاه پرسپولیس برای تسویه‌حساب با اعضای تیمش نیاز به یک بودجه سنگین دارد. از این جهت که غیر از ۲۰ درصد باقی‌مانده طلب سرخپوشان باید ۱۵ درصد از قراردادشان را به‌عنوان پاداش به آنها بابت قهرمانی در لیگ و جام حذفی پرداخت کند.

این در شرایطی است که ملی‌پوشان این تیم براساس بندهای قراردادشان با قهرمانی‌های به‌دست آمده تا ۵۰ درصد قراردادشان پاداش خواهند گرفت و با این تفاسیر ۷۰ درصد قرارداد ۱۲ میلیاردی‌شان را از باشگاه طلبکار هستند. حدود ۱۰، ۱۲ بازیکن پرسپولیس بابت جریمه‌ای که دو فصل پیش بابت حذف از جام حذفی شامل‌شان شد در این فصل از درویش قول گرفته‌اند که درصورت قهرمانی در لیگ این جریمه بخشیده و ۵ درصد کسر شده قراردادشان را دریافت کنند.

در چنین شرایطی باشگاه پرسپولیس شاید نزدیک ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان فقط نیاز دارد تا بدهی‌هایش به بازیکنان و مربیان خود را پرداخت کند. این بدان معناست چه رضا درویش و چه هر مدیری که جانشین او شود باید تا قبل از آغاز فصل بعد با اعضای تیمش تسویه‌حساب کند که قطعا کار راحتی نخواهد بود.

جیب خالی در نقل و انتقالات

باشگاه پرسپولیس در این آشفته بازار مالی فصل نقل و انتقالات را هم درپیش دارد. اگرچه این باشگاه برای جذب بازیکنان داخلی شاید بیشتر از یکی، دو گزینه بازیکن مدنظرش نباشد اما برای حفظ ستاره‌هایش که قراردادشان رو به اتمام است، قطعا باید اول از همه با آنها تسویه‌حساب کند و بعد با این نفرات به توافق مالی برسد.

درحال‌حاضر گئورگی گولسیانی، میلاد سرلک، امید عالیشاه، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر بازیکنانی هستند که قراردادشان با پرسپولیس به اتمام رسیده و برخی از آنها مورد توجه تیم‌های رقیب قرار دارند. رقبایی که برای تمدید قرارداد بازیکنان خودشان یک میلیون دلار هزینه می‌کنند. این رقبا روی دو، سه بازیکن آزاد پرسپولیس دست گذاشته‌اند و به‌دنبال این هستند که با رقم‌های سنگین آنها را وسوسه کنند.