در این پست از سایت استار بورس علت بازداشت رائفی پور در عربستان,دلیل ممنوع الخروج شدن رائفی پور در عربستان را قرار دادیم . رائفی پور برای حج به مکه در عربستان رفته بود که توسط مقامات امنیتی کشور عربستان معلوم نیست بازداشت شده است یا نه . بر اساس اخبار و خبرهای رسیده رائفی پور در عربستان بازداشت شده و موقتا ممنوع الرخوج می باشد . اما دلیل و علت و ماجرای بازداشت شدن رائفی پور در عربستان چیست ؟

علت بازداشت رائفی پور در عربستان,دلیل ممنوع الخروج شدن رائفی پور در عربستان

عربستان رائفی پور را ممنوع‌الخروج کرد

موسسه مصاف اعلام کرد:
برخی عناصر دولت سعودی بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی استاد علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.
لازم به ذکر است آقای رائفی‌پور که برای انجام حج واجب به‌صورت کاملا قانونی وارد خاک عربستان شده و هیچ عمل مجرمانه‌ای در آن سرزمین نداشته است، در فرودگاه جده از خروج ایشان جلوگیری شده و بدون هیچ توضیحی مانع بازگشت ایشان شده‌اند.
هرچند ایشان هنوز از عربستان ممنوع‌الخروج هستند اما تاکنون بازداشتی صورت نگرفته و با پیگیری دیپلماتیک وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساکن کنسول‌گری و در سلامت کامل می‌باشند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: برای حل مشکل رائفی‌پور و بازگشت او به ایران تلاش می‌کنیم.

ناصر کنعانی در خصوص بازداشت علی اکبر رائفی پور در عربستان سعودی گفت: وی به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می شود.

بر این اساس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و سفارت ایران در ریاض بلافاصله در تماس و گفت وگو با مقامات و بخش های ذیربط دولت عربستان، موضوع را پیگیری و اقدامات حمایتی خود را بمنظور رفع مشکل انجام دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت رائفی‌پور، افزود: وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی به طور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش‌آمده و بازگشت وی به کشور است.

به گزارش جهان نيوز، موسسه مصاف اعلام کرد دولت سعودی، علی اکبر رائفی پور را بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، از خاک عربستان ممنوع الخروج کرده است.

رائفی‌پور در عربستان بازداشت شد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت رائفی پور، گفت: وزارت امور خارجه و نمایندگی های ایران در عربستان سعودی به‌طور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت وی به کشور است.

فرارو- در روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت علی اکبر رائفی پور در عربستان منتشر شد اما سخنگوی وزارت خارجه این خبر را تائید نکرد اما اظهار کرد که او با مشکل خروج از عربستان مواجه شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درباره خبر منتشر شده در خصوص وضعیت رائفی پور در عربستان سعودی و برخی گمانه‌زنی‌ها در این ارتباط، اظهار داشت: وی به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می‌شود.

 

وی ادامه داد: بر این اساس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و سفارت ایران در ریاض بلافاصله در تماس و گفت وگو با مقامات و بخش های ذیربط دولت عربستان، موضوع را پیگیری و اقدامات حمایتی خود را به منظور رفع مشکل انجام دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت آقای رائفی‌پور، افزود: وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی به طور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت وی به کشور است.

عربستان میخواهد رائفی‌پور را تحویل بگیرد، براساس موضوع خاشقچی این‌ها مورد اطمینان نیستند

مهدوی، مسئول دفتر رائفی‌پور در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم:
طرف عربستانی بدون هیچ‌گونه همکاری‌ای مایل به تحویل گرفتن علی اکبر رائفی‌پور هست، در حالیکه بر اساس موضوع خاشقچی این‌ها مورد اطمینان نیستند، و کنسولگری ایران تاکنون اجازه این موضوع را نداده است.
پاسپورت و ویزای “علی اکبر رائفی پور” با همین نام و بصورت عادی بوده است
رائفی پور همراه با شخصیت‌های مهم و نمایندگان مجلس به عربستان رفته و هنگام سوار شدن به هواپیما، طرف عربستانی مانع فقط سوار شدن شده و گفته تصویر وی استعلام نمی‌شود.
وضعیت علی اکبر رائفی پور در عربستان در خود وزارت خارجه هم بلاتکلیف است و امروز ک امیرعبدالهیان شخصا قرار است با وزیر خارجه عربستان تماس بگیرد
به بچه‌های مصاف و طرفداران ایشان گفتیم که فعلا خویشتن داری کرده و پرچم آتش نزنند و شلوغ‌کاری نکنند، چون ما چند هزارنفر در عربستان حاجی داریم.
چمدان و وسایل ایشان را ما در ایران تحویل گرفتیم