در این پست از سایت قانون جدید مدت خدمت سربازی 1402,خدمت سربازی 1402 چند ماه است را قرار دادیم . مدت زمان خدمت سربازی بر اساس بد بودن آب و هوای محل خدمت و همچنین مناطق عملیاتی و مرزی با سایر جاها فرق دارد . سربازانی که در مناطع عملیاتی و مرزی و همچنین مناطق بد آب و هوا خدمت می کنند مدت زمان خدمت سربازی آنها به نسبت سایر سربازان کمتر است . برای اطلاع از آخرین اخبار قانون جدید خدمت سربازی و مدت زمان خدمت سربازی در سال 1402 به ادامه مطلب مراجعه کنید …

خرید خدمت سربازی از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۵ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و قرار بود این قانون تنها در مدت ۴۵ روز اجرا شود اما تا سال ۹۷ طول کشید.

علت طولانی شدن این قانون، جبران کسری بودجه ای بود که نیروهای مسلح با آن روبه رو بوده اند.

بر اساس این طرح افرادی که بیش از ۸ سال غیبت داشته اند، می توانستند با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ مبلغی را به عنوان جریمه غیبت خود پرداخت کنند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کرده باشند.

کارت پایان خدمتی که به این افراد اعطاء می شد بر روی آن عنوان«معافیت جریمه مشمولان غایب» درج شده است.

در حال حاضر، بر اساس آمار اعلامی بیش از سه میلیون نفر مشمول غایب از سربازی وجود دارد که بیش از ۸ سال غیبت دارند و شرایط خرید خدمت سربازی را دارند.

این افراد منتظر اجرای دوباره قانون خرید خدمت سربازی هستند.

طرح های نمایندگان مجلس برای احیای دوباره خرید خدمت سربازی

خبر جدید: یکی از عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

با توجه به اینکه مشمولان غایب بسیاری در سنین بالایی وجود دارد که متاهل هستند و شرایط زندگی اجازه رفتن به سربازی را به آنها نمی دهد.

همین مشمولان به دلیل طی نکردن دوران سربازی از یکسری خدمات اجتماعی و اقتصادی محروم هستندکه به نظر من در بودجه سال ۱۴۰۲ باید به وضعیت این افراد رسیدگی شود.

بنابراین خرید خدمت سربازی با شرایط منطقی و کارشناسی شده باعث می شود که یکی از مشکلات افراد مشمول غایب بر طرف شود.

طرح اول، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، قانون خرید خدمت سربازی را در سال ۱۴۰۰ دوباره مطرح کرد و خواستار سازماندهی و تعیین تکلیف مشمولان غایب شدند.

نظر اکثریت نمایندگان مجلس به تمدید طرح خرید خدمت در سال ۱۴۰۰ بود. حتی به امضاء ۴۶ نفر از نمایندگان رسید.

در این طرح پیشنهادی مانند قانون خرید خدمت سربازی گذشته، مشمولان بایستی بیش از ۸ سال غیبت داشته باشند.

نمایندگان مجلس حتی مبالغی را به عنوان جریمه مشمولان غایب مشخص کرده بودند.