دانه قهوه از گیاه قهوه بوجود می آید که شکل ساده آن تبدیل به انوع قهوه می شود که با مواد مختلف سرو شده و نام کاپوچینو، اسپرسو، ترک و غیره شناخته شده است. گیاه قهوه دارای گل های با رنگ سفید بوده و میوه ای شبیه به گیلاس دارد و رنگ آن قرمز می باشد و دانه های این میوه به نام قهوه سبز شناخته شده و دارای ویتامین های زیادی است.

فهرست دسترسی سریع

دانه قهوه

دانه قهوه

قهوه در اتیوپی توسط یک چوپان کشف شد و این چوپان وقتی گوسفندانش این دانه ها می خووردند بسیار پر انرژی می شدند و جنب و جوش بیشتری داشتند. راهبان معابد در این کشور در قرن نهم میلادی با خشک کردن و ازمایش کردن آن توانستند موضوع گفته شده چوپان را تایید کنند و از آن پس قهوه به شکل امروزی در دسته نوشیدنی ها قرار گرفت. این دانه ها توسط مسلمانا اتیوپی به عربستان و ار آنجا به ترکیه راه پیدا کرد وتوسط ترک ها به شکل های مختلف و به کشورهای دیگر رسید و قهوه کنونی شهرت یافت.

انواع قهوه

قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه نوعی قهوه سبز هستند که حاصل دانه مسوه قهوه است.

از نظر قدمت قهوه عربیکا عمر طولانی تر داشته وعربیکا گرانتر از روبوستا می باشد که به دلیل کافئین بالا در روبوستا تقاضای آن کمتر بوده و در نتیجه این قهوه بیشتر کاشت می شود. قهوه عربیکا کمی ترشتر از قهوه روبوستا می باشد به دلیل اسیدیته بودن بیشتر این دانه و کافییین کم انرژی کمتری دارد.