در این پست از سایت قیمت خودرو کوییک مدل GX ثبت نامی کارخانه و بازار در مرحله دوم سامانه یکپارچه را قرار دادیم . خودرو کوییک GX یکی از خودورهای تولیدی شرکت سایپا می باشد که در مرحله دوم سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه شده است . قیمت خودرو کوییک مدل GX در بازار و کارخانه ای متاسفانه قیمت قطعی اعلام نشده است …

قیمت خودرو کوییک مدل GX ثبت نامی کارخانه و بازار در مرحله دوم سامانه یکپارچه

در حالی دومین طرح فروش در سامانه یکپارچه خودرو شروع شده که برای برخی از خودروهای عرضه شده در این مرحله هنوز قیمتی از سوی خودروساز تعیین و اعلام نشده است و به نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، مطابق اعلام وزارت صمت دومین طرح سامانه یکپارچه خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ آغاز شده و متقاضیان تا پایان روز ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه یکپارچه خودرو، اقدام نمایند. شایان ذکر است محصولات ارائه‌شده توسط شرکتهای خودروساز از ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه قابل مشاهده هستند.

اما این طرح فروش دارای ابهاماتی است که همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است.

۱- در لیست خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده و به نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارد.

فروش این دو خودرو در حالی در سامانه یکپارچه خودرو عنوان شده که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف کننده ومصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

۲-قیمت خودروهای مونتاژی چند روزی است که مورد مناقشه شرکت ها و شورای رقابت قرار گرفته است از یک طرف شورای رقابت اجرای قیمت ها را لازم الاجرا می داند و از طرف دیگر شرکت ها تمایلی به تغییر قیمت ها ندارند و همچنان ملاک فروش محصولات را قیمت‌های خود می‌دانند.

در حال حاضر که طرح دومین مرحله فروش خودروهای مونتاژی آغاز شده تکلیف خریداران مشخص نیست که این خودروها را می توانند با قیمت ارزان تر خریداری کنند یا مجبورند خودروها را با قیمت بالای شرکت‌ها خرید کنند.

بررسی خودرو کوییک مدل GX

سایپا کوییک، نسخه هاچبک و فیس لیفت‌شده ساینا می‌باشد و ساینا نیز نسخه فیس لیفت تیبا است و بدون شک کوییک یکی از خودروهایی است که تاکنون با کمترین تغییرات نامهای متعددی به خود گرفته است.

کوییک درسال 97 با همان مشخصات فنی تیبا و ساینا و با موتور M15 توسط گروه خودروسازی سایپا روانه بازار شد و تا به امروز تیپهای مختلفی از آن در بازار موجود است که از جمله آنها میتوان به کوییک معمولی، کوییک اتوماتیک فول، کوییک اتوماتیک فول پلاس، کوییک R، کوییک اتوماتیک R، کوییک دنده‌ای R پلاس، کوییک S، کوییک S اتوماتیک و کوییک G اشاره کرد که البته کوییک G تا به امروز در بازار عرضه نشده است.

حالا سایپا در آخرین پیش فروش خود پسوند GX را به کوییک اضافه کرده است که به نوعی قرار است به زودی نسخه فول آپشن کوییک S را در بازار شاهد باشیم که از پیشرانه ارتقاء یافته M15 موسوم به M15 GSI بهره میبرد که در ادامه بیشتر در مورد این پیشرانه جدید به کار گرفته شده بر روی کوییک GX صحبت خواهیم کرد.

پس به طور خلاصه کوییک جی ایکس خودروی به اصطلاح جدید سایپا امکانات بیشتری نسبت به کوییک S دارد و همچنین در بخش فنی نیز دچار تغییرات جزئی شده اند. کوییک جی ایکس آر تیپ دیگر معرفی شده توسط سایپا می‌باشد که در همه بخشها مشابه کوییک GX است و فقط بدنه و کابین دو رنگ دارد. پس غیر از بخش ظاهری هر آنچه در مورد کوییک GX بگوییم در مورد کوییک GX R هم صدق میکند! با زدفورکار همراه باشید.

نقد کارشناسی کوییک GX

در بخش نمای ظاهری، کوییک S و کوییک GX یکسان هستند و تفاوتی در آنها دیده نمی‌شود و دو تیپ کوییک S و GX صرفا یک فیس لیفت جزئی از کوییک می‌باشند که در بخش جلوپنجره و سپر جلو دستخوش تغییراتی شده اند، همچنین وقتی به داخل کابین وارد می‌شویم سه تغییر اساسی را نسبت به کوییکهای معمولی میبینیم: 1- تغییرات طراحی دکمه‌های سمت چپ فرمان 2- صفحه کیلومتر جدید 3- غربیلک فرمان به صورت D کات