با این لایه بردار سنتی و قدیمی به راحتی صورت شفاف و سفید داشته باش. سفیدآب نامی آشنا برای همه است اما خاصیتی که برای پوست دارد نادیده گرفته میشود. مواد اصلی تشکیل دهنده ی سفیداب، چربی حیوانات است که از قدیم برای زیبای پوست استفاده میکردند و الان هم در عطاری ها موجود است.اگر از انواع لایه بردار ها و محصولات بهداشتی نتیجه دلخواهی نگرفته اید حتما سفیداب رو امتحان کنید.

سفیدآب تمامی پوست های مرده صورت را از بین میبرد و پوست را چند درجه روشن تر میکند. رفع جوش و آکنه از دیگر فواید استفاده از سفیداب برای صورت است به این دلیل که خاصیت ضدعفونی کننده دارد. در ادامه خواص سفیداب برای پوست صورت و چند روش استفاده از سفیدآب برای شفاف سازی پوست را برایتان آورده ایم.

صورت شفاف و سفید

مثل هالیوودیا صورت شفاف و سفید داشته باش

خواص سفیدآب برای پوست صورت

  1. لایه برداری پوست
  2. تمیز کننده ای بدون ایجاد حساسیت
  3. کنترل تعریق بدن
  4. خلاص شدن از شر جوش ها
  5. جلوگیری از جوش زدن پس از اصلاح
  6. جلوگیری از ابتلا به سرطان های پوستی
  7. سفید شدن پوست
  8. قیمت ارزان
  9. از بین بردن اسکارهای باقی مانده

ماسک سفیداب برای پوست های چرب

ماسک سفیدآب، آرد برنج و شیر

برای این کار لازمه سفیداب رو بتراشید یا رنده کنید یا حتی میتونید از وسیله ای مثل گوشت کوب برای له و پودر کردن سفیدآب استفاده کنید. حالا با آرد برنج و مقداری شیر کم چرب مخلوطش کنید تا حالت خمیری بگیره. توجه داشته باشید که خمیرتون خیلی شل نشه که از روی پوست بریزه پایین.

ماسک سفیدآب و گلاب

برای این ماسک هم همونجوری که بالا گفتم سفیدآب رو پودر و با کمی گلاب ترکیب کنید. میتونید سفیدآب رو چند ساعت توی گلاب قرار بدید تا خیس و خیلی راحت له بشه. حالا این مخلوط رو روی پوست قرار داده و به آرومی و حالت دورانی ماساژ بدید. این ماسک با داشتن گلاب باعث نرمی و لطافت پوست میشه.

ماسک سفیدآب و آبلیمو

این ترکیب بعنوان یک لایه بردار قوی به روشن شدن رنگ پوست و جذب چربی های اضافه پوست کمک زیادی میکنه. فقط توجه داشته باشید که ممکنه در نتیجه استفاده از این ماسک پوستتون خشک بشه پس مرطوب کننده رو فراموش نکنید.

ماسک سفید آب و روغن درخت چای

برای تهیه این ماسک هم مثل قبلیا پودر کرده و با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. تو این ترکیب سفیدآب بعنوان لایه برذار عمل میکنه و روغن درخت چای هم کنترل کننده چربی پوسته و هم میتونه جوش ها رو از بین ببره. فقط یادتون باشه که استفاده بیش از حد از روغن درخت چای باعث خشکی پوست میشه.

ماسک سفیدآب برای پوست های خشک

ماسک سفیدآب، روغن زیتون و سدر

سفیدآب رو بتراشید و یکم سدر و چند قطره روغن زیتون بهش اضافه کنید تا قوام پیدا کنه. از این ماسک عالی میتونید به عنوان مرطوب کننده، روشن کننده و لایه بردار پوست استفاده کنید.

ماسک سفیدآب برای انواع پوست

ماسک سفیدآب و خیار

خیار رو رنده کنید و با پودر سفیدآب مخلوط کنید. میدونید که خیار یک آبرسان عالیه و قرار گرفتنش در کنار سفیدآب باعث لطیف شدن پوست میشه. میتونید به این ترکیب کمی هم نمک اضافه کنید که بعنوان اسکراب عمل میکنه.

ماسک سفید آب برای روشن شدن پوست و رفع تیرگی ها

ماسک سفید آب، گلاب و زردچوبه

همه مواد رو به میزانی با هم ترکیب کنید که به قوام برسه( نه خیلی شل و آبکی و نه خیلی سفت). تو این ماسک سفیدآب کار لایه برداری رو انجام میده و زردچوبه هم همونجوری که میدونید روشن کننده ی پوسته. گلاب هم علاوه بر اینکه یه مرطوب کننده ی طبیعیه، نمیذاره پوستتون رنگ بگیره.

ماسک سفیدآب برای رفع جوش ها

ماسک سفیداب و ماست

پودر سفبدآب و ماست رو با هم ترکیب می کنید تا حالت خمیری بشه. حالا خمیر رو روی پوست قرار داده و بعد از تقریبا ده دقیقه الی یک ربع میشورید. حواستون باشه که سفیدآب و هر ترکیبی که حاوی سفیدآبه رو روی قسمت های جوش دار ماساژ ندید چون این کار باعث تحریکشون میشه.