معرفی دانشگاه های برتر کشور قبرس

 

قبرس یکی از کشور های بسیار خوش آب و هوا است که بسیاری از افراد علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستند. این کشور دارای دانشگاه های بسیار خوب می باشد که سالانه دانشجویان بین المللی بسیار زیادی پذیرش می کنند. دانشجویان ایرانی به دلیل کم بودن هزینه ها در این کشور، نزدیکی به ایران و همچنین آسان بودن گرفتن اقامت قبرس بسیار علاقه مند به تحصیل در کشور قبرس هستند. در این مطلب می خواهیم به معرفی دانشگاه های برتر کشور قبرس بپردازیم. با ما همراه باشید.

دانشگاه مدیترانه شرقی

یکی از دانشگاه برتر کشور قبرس دانشگاه مدیترانه شرقی است که با نام دانشگاه EMU قبرس شناخته می شود. این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی این کشور به حساب می آید که در بخش شمالی جزیره مدیترانه ای قبرس ساخته شده است. این دانشگاه در سال 1979 تاسیس شده است و در بین دانشگاه های کشور قبرس توانسته بهترین رتبه را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه حدودا 100 رشته در مقطع کارشناسی و 80 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. در نتیجه دانشجویان در اکثر رشته ها می توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

معرفی دانشگاه های برتر کشور قبرس

 

https://touran.academy/cyprus-emu-university/

زبان تحصیل در دانشگاه EMU

این دانشگاه دروس را به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می دهد؛ ولی اکثر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شود که برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است. یکی از مزیت های این دانشگاه این است که دانشجویان برای پذیرش نباید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند و دانشجویانی که در زبان انگلیسی ضعیف هستند و از دانش کافی برخوردار نیستند می توانند در کلاس های مقدماتی زبان انگلیسی این دانشگاه شرکت کنند و قبل از شروع ترم، خود را در زبان انگلیسی به سطح خوب و قابل قبول برسانند.

مزیت های دانشگاه مدیترانه شرقی

کیفیت سیستم آموزشی و همچنینی برنامه های تحصیلی در این دانشگاه بسیار بالا است و همچنین تعداد دانشکده های دانشگاه مدیترانه شرقی 12 تا است و رشته های بسیار زیادی در این دانشگاه ارائه می شود. تجهیزات تحصیل در این دانشگاه بسیار به روز می باشد و از جدید ترین فناوری های برای آزمایشگاه ها، کلاس ها، اتاق های کنفرانس و…. استفاده شده است. زبان رسمی در این دانشگاه انگلیسی می باشد که جز ویژگی های بسیار خوب به حساب می آید.

دانشگاه بین المللی قبرس

یکی از دانشگاه های خصوصی کشور قبرس که در سال 1997 در شهر نیکوزیا تاسیس شده است. این دانشگاه در قلب کشور قبرس قرار دارد و سالانه بیش از 20000 دانشجو از 110 کشور مختلف پذیرش می کند. دانشگاه بین المللی قبرس دارای رتبه و رنکینگ های بسیار بالا می باشد و از زمان تاسیس تاکنون رشد بسیار زیادی داشته است که هم اکنون این دانشگاه با 220 دانشگاه از سراسر جهان توافقنامه همکاری دارد.

امکانات دانشگاه بین المللی قبرس

این دانشگاه امکانات بسیار زیادی برای راحتی دانشجویان خود فراهم کرده است. یکی از مهم ترین امکانات این دانشگاه 50 آزمایشگاهی می باشد که برای دانشجویان آماده سازی کرده است. در این آزمایشگاه ها از جدیدترین فناوری ها و تجهیزات استفاده شده است. یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان بین المللی محل اسکان می باشد که این دانشگاه 17 ساختمان خوابگاهی برای دانشجویان فراهم کرده است که دانشجویان بین المللی دیگر دغدغه اسکان ندارند و به راحتی می توانند در خوابگاه های این دانشگاه مستقر شوند.

امکانات ورزشی و تفریحی این دانشگاه بسیار زیاد است و همچنین دسترسی دانشجویان به رستوران ها در پردیس های دانشگاه بین المللی قبرس بسیار آسان است که بعضی از این رستوران ها تا نیمه های شب باز هستند و دانشجویان می توانند از آنها استفاده کنند. دسترسی دانشجویان به کتابخانه این دانشگاه بسیار راحت می باشد.

معرفی دانشگاه های برتر کشور قبرس

 

https://touran.academy/cyprus-ciu-university/

شهریه این دانشگاه

این دانشگاه جز دانشگاه های خصوصی کشور قبرس است در نتیجه شهریه آن نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر است. به طور کلی شهریه در رشته های مختلف متفاوت است. به طور کلی دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس حدودا سالانه باید 3099 یورو پرداخت کنند که البته 50 درصد بورسیه هم به آنها تعلق می گیرد که باعث می شود هزینه های آنها نصف شود. معمولا رشته های پزشکی و داروسازی دارای شهریه بیشتر می باشند که دانشجویان در رشته داروسازی حدودا باید 4099  یورو به صورت سالانه پرداخت کنند.

دانشگاه خاور نزدیک

یکی دیگر از دانشگاه های بسیار خوب کشور قبرس که جز دانشگاه های خصوصی به حساب می آید دانشگاه خاور نزدیک است. این دانشگاه در سال 1988 در شهر نیکوزیا تاسیس شده است. دانشگاه خاور نزدیک توانسته در طول این سالها رتبه 2810 جهانی و و رتبه 5 کشوری کسب نماید. زبان تدریس در این دانشگاه ترکی و انگلیسی می باشد و همچنین دانشجویان می توانند بدون آزمون در این دانشگاه پذیرش شوند. هم اکنون دانشگاه خاور نزدیک دارای 27000 دانشجو از 1000 کشور جهان است که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای 20 دانشکده می باشد و رشته های بسیار زیادی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.

امکانات دانشگاه خاور نزدیک

یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین کامپیوتر های جهان در این دانشگاه قرار دارد که این سوپر کامپیوتر توانایی پشتیبانی از چندين تحقیق را دارد. بزرگترین و اولین دانشکده دندانپزشکی کشور قبرس در این دانشگاه ساخته شده است. یکی از بزرگترین کتابخانه های کشور مدیترانه شرقی در این دانشگاه قرار دارد که این کتابخانه دارای یک میلیون کتاب چاپی و 115 میلیون منبع الکترونیکی می باشد که دانشجویان می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند. در کنار این دانشگاه به طور منظم سرویس های اتوبوس بین شهری قرار گرفته است که دانشجویان به راحتی می توانند از آنها برای رفت و آمد خود به دانشگاه استفاده کنند.

نتیجه گیری

قبرس یکی از کشور های بسیار مناسب برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی می باشد زیرا این کشور به کشور ایران بسیار نزدیک می باشد و دانشجویان می توانند با یک پرواز یک ساعته به ایران بیایند با به قبرس بروند و همچنین گرفتن اقامت در این کشور نسبت به کشور های دیگر بسیار راحت می باشد و هزینه ها نیز بسیار پایین است. در این مطلب به معرفی سه دانشگاه برتر این کشور پرداختیم تا دانشجویان ایران بتوانند از این دانشگاه برای تحصیل خود انتخاب نمایند.