میوه ی مظلومی که به آن بمب کلسیم میگویند. پوکی استخوان به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته میشود که افراد زیادی به آن دچار میشوند. سنجد در درمان پوکی استخوان بسیار موثر و معجزه آسا است میتوان گفت تمام قربانیان پوکی استخوان از سنجد غافل بودند در حالی که با این میوه میتوانستند برای همیشه از آرتروز و پوکی استخوان در امان بمانند. علاوه بر درمان پوکی استخوان از سنجد برای کاهش سریع وزن ، چاقی صورت ، مشکلات گوارشی و معده و ریزش مو هم میتوانید استفاده کنید. در ادامه این مطلب از خواص شگفت انگیز سنجد و نحوه استفاده از آن برای هر یک از موارد بالا بیشتر مطالعه بفرمایید.

میوه ی مظلوم ولی پرفایده/از خوردن این میوه ی کوچک پرخاصیت غافل نشوید!?

میوه ی مظلوم ولی پرفایده/از خوردن این میوه ی کوچک پرخاصیت غافل نشوید!?

خواص سنجد برای بدن

  1.  غضروف ساز
  2. ترمیم شکستگی
  3. پاک کردن کلیه ها
  4. درمان ترک استخوان
  5. تقویت ساق پا
  6. گرم کردن معده
  7. درمان تسلسل ادرار
  8. تقویت دستگاه گوارش
  9. تسکین کمر درد
  10. درمان عالی برای آرتروز، روماتیسم و آلزایمر

سنجد برای چاقی صورت

ابتدا باید پودر سنجد را تهیه کنیم. برای تهیه پودر سنجد، میوه سنجد تازه را به صورت کامل(با پوست و هسته) آسیاب می‌کنیم یا از پودر سنجد آماده که نام آن سویق سنجد است می‌توانیم استفاده کنیم. به مقدار ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از سویق سنجد را با یک لیوان شیرتازه پر چرب مخلوط می‌کنیم و برای شیرین کردن آن می‌توان از یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنیم. از این ترکیب می‌توانیم به صورت میان‌وعده و یا هر روز صبح ناشتا استفاده کنیم. سنجد علاوه بر چاقی صورت برای چاقی تمام بدن و کمک به افزایش وزن فوری نیز مفید است.

سنجد برای لاغری

سنجد همچنین تب بر است و کلیه‌ها را گرم می‌کند و معده را تمیز می‌کند، سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم‌های لاغری دارند، می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند؛ استخوان را محکم و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند. همچنین سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می‌شود و برای درمان سردردهایی که علامت مشخصی ندارند از سنجد استفاده شود، کسانی که تکرر ادرار دارند، سنجد بخورند.

سنجد برای پاکسازی دستگاه گوارش

سنجد سبب قوی شدن ساق‌ها می‌شود، به کودکان خود روزی ۲۰ تا ۵۰ دانه بدهید. مصرف سنجد ۱۰ دانه در روز سبب پاکسازی دستگاه گوارش به ویژه معده و روده‌ها می‌شود.

سنجد برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سنجد سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، گلودرد، سرفه و تب مفید است، خوردن آن، از ورود عفونت به بدن پیشگیری می‌کند، بر طرف کننده اسهال و ضد خونریزی است به خاطر وجود ویتامین K رفع‌کننده سموم معده و روده است، بادشکن و مقوی قلب است؛ سنجد برای کسانی که نرمی استخوان و پوکی استخوان دارند مفید است.

سنجد برای کبد چرب 

خاصیت ضد التهابی قوی در سنجد، به عنوان یک دیورتیک قوی و طبیعی عمل می‌کند و با پاکسازی و سم‌زدایی کبد در درمان بیماری‌های کبدی از جمله ورم کبد و کبد چرب موثر است.

سنجد برای درمان آرتروز

امروزه شیوع و گسترش پوکی استخوان و بیماری‌هایی مانند آرتروز به‌ ویژه در زنان تبدیل به کابوسی وحشتناک در بسیاری از کشورها شده است و پوکی استخوان، چهارمین عامل مرگ و میر در جهان است و از هر ۴ نفر بالای ۲۵ سال، یک نفر مبتلا به آن هستند. پودر هسته سنجد در درمان التهاب‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌کند.

سنجد برای درمان نرمی و پوکی استخوان

به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ترکیب برابر پودر سنجد با سویای بو داده و مخلوط کردن یک قاشق از آن با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل بهترین دارو برای درمان نرمی و پوکی استخوان است.