آرزو افشار متولد ۲۹ مرداد سال ۱۳۵۷ در تهران می‌باشد او بازیگر است. افشار فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس در رشته کارگردانی از دانشگاه هنر می‌باشد که علاوه بر بازیگری در دانشگاه نیز تدریس می‌کند.

محبوبیت آرزو افشار به سریال آوای باران برمی‌گردد که در آنجا نقش همسر شکیب را بازی می‌کند. او اکنون مادری است که تاکنون ازدواج نکرده است.

آرزو افشار در مورد بازیگریش اینگونه گفت: در آن سال‌ها کمند امیرسلیمانی که در شیفت بعد از ظهر مدرسه ما درس می‌خواند در فیلم سینمایی ترنج بازی کرد که خیلی هم گل کاشت و به واسطه توجه مردم، مسئولین مدرسه و دانش آموزان به او من هم علاقه مند به بازیگری شدم و راه او را دنبال کرد. بنابراین پس از پایان دوره دبیرستان تصمیم گرفتم در رشته بازیگری ادامه تحصیل دهم که خوشبختانه شرایط برایم فراهم شد و زیر نظر چند استاد خوب و در آموزشگاه معتبر الفبای بازیگری و کارگردانی را آموختم.

آرزو افشار از سال ۷۲ بازیگری و فعالیت در تئاتر، تلویزیون و سینما را شروع کرده و در سال‌های اخیر بازی در تقش شایسته در سریال همه چیز آن جاست باعث محبوبیت او شده به طوری که به یک نقش فراموش نشدنی تبدیل شد.

آرزو افشار

آرزو افشار

آموزش تئاتر به کودکان بهزیستی

این بازیگر زن در مورد دخترش چنین سخن گفت: دو سال گذشته بود که در فصل تابستان چند نفر از مدیران بهزیستی در تئاتر شهر برای تماشای تئاتر آمده بودند من از فرصت استفاده کردم و علاقه خودم رو به  همکاری با بهزیست اعلام کردم. توسط دکتر نصیری به شیرخوارگاه آمنه معرفی شدم و شروع به آموزش تئاتر به کودکان بهزیستی کردم.

آرزو افشار

آرزو افشار

مادر شدن آرزو افشار

در ۶ شهریور سال ۹۲ در جشن ماهانه شیرخوارگاه من دختری را دیدم که شباهت زیادی به دوران نوزادی من داشت حس عجیبی در قلب من ایجاد شد من با تمام وجودم آنجا عشق را تجربه کردم.

آرزو افشار

آرزو افشار

من و پارمیدا ماه‌ها و فصل‌ها  را در شیرخوارگاه در کنار همدیگر سپری کردیم و هر روز بیشتر از قبل به همدیگر وابسته شدیم. من با توجه به مشکلاتی که داشتم با وجود میل باطنی موفق به ازدواج نشدم اما خیلی دوست داشتم که مادر شوم و حس مادر بودن را تجربه کنم و بعد از متوجه شدن راز زندگیم دوست داشتم فرزندی را داشته باشم.

آرزو افشار

آرزو افشار

من موضوع را با دکتر منتظر شبر که رئیس شعبه خانواده بهزیستی می‌باشد مطرح کردم و از طریق ایشان متوجه شدم که برای بانوان بالای ۳۵ سال قانون جدیدی تصویب گردیده است من مدت‌ها پیگیر این قضیه شدم و آنقدر رفت و آمد کردم که لیاقت داشتن دختر نازنینم پارمیدا بعد از ۱۶ ماه تلاش بی‌وقفه نصیب من شد و من مادر شدن را تجربه کردم.

آرزو افشار

آرزو افشار

آرزو افشار در فیلم‌های سینمایی کمکم کن، همکلاس، ماه وش و رسوایی ایفای نقش نموده و همچنین در سریال‌های شب زدگان، آژانس دوستی، روزهای به یاد ماندنی، جاده‌های انتظار و آوای باران حضور داشته است همچنین این بازیگر زن در تله فیلم‌های شب گمشده، دست راست، سرشاخ و دنیایی بهتر به ایفای نقش پرداخته است.

آرزو افشار

آرزو افشار