پریودی یا عادت ماهانه یکی از نشانه های بالغ شدن دختران می باشد، دختران زمانی که به سن بلوغ می رسند، یک سری تغییرات در درون بدن و بیرون بدنشان اتفاق می افتد، مثل رشد موهای زائد، رشد کردن یک سری نقاط بدن، و خونریزی از واژن از ویژگی های بالغ شدن دختران می باشد. دلیل اصلی پریود شدن این است که رحم برای حمل جنین، یک لایه محافظتی ایجاد می کند تا درصورت لقاح از جنین محافظت کند.

اما اگر لقاح صورت نگیرد این لایه مقاومت خودش را از دست می دهد و از طریق واژن از بدن خارج می شود. دوران پریودی بدن خانم ها با اختلالات جسمی و روحی روانی همراه است.

۸ کار ممنوع در دوران پریودی

خانمها از دوران بلوغ تا آغاز سن یائسگی پریود شدن را به همراه خود دارند . از مشخصات اصلی پریود شدن خونریزی از واژن می باشد، پریود هر کس با نفر دیگر متفاوت است و به ژنتیک بستگی دارد. پریودی همراه با درد می باشد که مهم ترین قسمتی که درد دارد زیردل و کمر می باشد. پریودی باعث تغییر در خلق و خو انسان هم می شود، هم چنین در این دوران دچار اختلالات خواب هم می شوید و خواب خانمها بهم می‌خورد. بدن هرخانم هرماه یک تخمک آزاد می کند، و برای لقاح آماده می شود. این یک امر طبیعی برای بدن هرخانم سالمی می باشد.

۱-لبنیات نخور:

در زمان پریودی مصرف لبنیات را کاهش دهید و لبنیات نخورید.

۲- حمام نرو:

در این مدت که پریود هستید به هیچ عنوان حمام نروید.

۳- نوار بهداشتی بردار:

هیچ وقت بیشتر از ۶ ساعت نوار بهداشتی رو استفاده نکنید چون میکروب بوجود می آید.

۴- نیم تنه نپوش:

به هیچ عنوان در این مدت نیم تنه نپوشید.

۵- بی تحرک نباش:

همش دراز کشیده یک جا نباشید و بی تحرک نباشید‌.

۶- قهوه نخور:

مصرف کافئین را کاهش دهید و قهوه در این مدت مصرف نکنید.

۷- تنش نداشته باش:

در این مدت از فشار های روانی و تنش های زندگی دور بمانید.

۸- آب سرد نشور:

در این مدت خودتان را با آب سرد نشورید و در توالت آب سرد استفاده نکنید‌.