زمانی که زن احساس می‌کند شوهرش به او خیانت کرده است دانستن ویژگی‌های مردان خیانتکار و نشانه‌های خیانت مرد بسیار مهم است.

گاهی با یک سری از اتفاقات می‌توان شوهر خیانتکار را شناسایی نمود. اما باید حواستان باشد که به راحتی نمی‌توان شوهر خود را به خیانت متهم نمود و قبل از هر اقدامی شما می‌بایست دلیل و مدرک کافی داشته باشید. برای این کار می‌بایست شما نشانه‌های مرد خیانتکار را بدانید و آنها را در همسران خود جستجو نمایید. اغلب این مردان نسبت به قبل محبت عاطفی و جنسی کمتری دارند.

مردان خیانتکار بیشتر از هر موقع دروغ می‌گویند و دروغ‌های خود را هم فراموش می‌کنند. این مردان به شدت پنهان کاری می‌کنند.

اکثریت مردان خیانتکار به تلفن خود وابسته هستند و در طی روز به جای صحبت کردن یا معاشرت نمودن با همسر خود در حال چت کردن و پیام دادن بیش از حد می‌باشند.

از نشانه‌های مرد خیانتکار می‌توان ایراد گرفتن بسیار بدون دلیل و منطق را گفت. مرد خیانتکار همسر خود را بی‌محل می‌کند و گوشه‌گیری می‌نماید.

این مردان پس از پایان یافتن ساعت کاری خود بدون همسر خود بیرون می‌روند و این کار را بسیار تکرار می‌کنند.

مردان خیانتکار دچار قدرت طلبی می‌شوند و نسبت به همسر خود بدرفتاری و بی‌احترامی می‌کنند.

مرد خیانتکار نسبت به شادی‌های همسر خود بی‌توجه است و زیبایی‌های همسر خود را نمی‌بیند و به او یادآور نمی‌شود. به طور کلی همسر او به چشم او نمی‌آید و از زنان دیگر تعریف می‌کند.

مردانی که دارای رابطه خوب با مادر خود نیستند مستعد خیانت هستند. پس می بایست در رابطه با این افراد بسیار مراقب بود.

مردانی که احساس امنیت نمی کنند می تواند زمینه ساز ایجاد خیانت در آن ها شود. این احساس در موارد زیادی مانند شغل، ظاهر و … می تواند باعث کاهش اعتماد بنفس گردد.

خودشیفتگی از دیگر ویژگی مردان خیانتکار می باشد. آن ها خود را برتر از همسر خود می دانند و معتقد هستند که هر کاری که بخواهند می توانند انجام دهند.

رفتار مردان متاهل خیانتکار معمولا سرد می باشد و صمیمیت اولیه در بین آن ها وجود ندارد که همین موضوع صبب تشدید دعوا و انتقاد در میان آن ها می شود.