از آنجایی که ازدواج و انتخاب همسر یکی از مهمترین تصمیم گیری‌ها برای هر فرد در زندگی او می‌باشد اما متاسفانه اکثریت افراد خود را برای آماده ساختن جهت برقرار نمودن ارتباط‌های زناشویی وقت و انرژی لازم رو صرف نمی‌کنند.

با توجه به اینکه زوجین وقت بیشتری رو جهت آماده سازی مراسم جشن و تشریفات سپری می‌کنند به جای آنکه مهارت‌های لازم برای ازدواج شاد و پایدار را کسب نمایند.

? بر اساس نظر روانشناسان قبل از ازدواج افرادی که عاشق هم می‌شوند و فکر می‌کنند که آن همسری رو که انتخاب کردند چه آقا چه خانم تنها فردی بوده که دنبال آن بودند و بعد از مدتی چیزی جز کابوس نمی‌بینند.

برای اینکه مشکلاتی در زندگی زناشویی زوجین به وجود نیاید لازم است هر فرد آمادگی‌های لازم رو کسب نماید و در این میان رفتارهایی که وجود دارد که هر فردی آن را در خودش ببیند بهتر است که قبل از ازدواج آنها را رفع نموده و بعد به فکر ازدواج بیفتد. که متاسفانه ساده نشان دادن و بی‌تفاوت رد شدن از کنار این عوامل باعث بروز اختلاف و دعوا در زوجین می‌شود.

نشانه هایی که بهتون میگه ازدواج ممنوع:

-اگر فکر می‌کنید که می‌توانید افکار احساس و رفتار همسرتان را در آینده به دلخواه خودتان تغییر دهید ازدواج نکنید.
-اگر فقط منطق و طرز نگرش خودتون رو قبول دارید و در برابر دیگران حالت دفاعی می‌گیرید و قادر نیستید که افکار احساس و رفتار دیگران رو درک کنید.
-اگر قادر نیستید که نقاط ضعف و قدرت خودتان را به صورت شفاف ببینید.
-اگر در خانواده خود و زندگی مجردی‌تان مسئولیت کاری را بر عهده نمی‌گیرید و در انجام آنها تنبلی می‌کنید.
-اگر دنبال همسری هستید که در آینده و در زندگی مشترک خود با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشوید.
-اگر با افراد خانواده خود مانند پدر، مادر، برادر و خواهر خود نمی‌توانید ارتباط سازنده و راضی کننده‌ای داشته باشید و نتوانسته‌اید تعامل قابل قبولی را برقرار کنید.
-اگر در زندگی خود یکسره شغل عوض می‌کنید و با دوستان زیادی به خاطر مشکلات قطع رابطه نموده‌اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده‌اید و یا حتی ترک تحصیل نموده‌اید و کاری که با آن علاقه داشتید را نیمه کاره رها کرده‌اید و ثبات فکری احساسی و رفتاری ندارید.
-اگر تاکنون نتوانسته‌اید با توجه به انتقادات و پیشنهادهای دیگران تغییری در رفتار و منش خود ایجاد کنید.
-اگر سعی می‌کنید به جای گوش دادن بیشتر صحبت کنید و منظور خود را به دیگران بفهمانید. سعی دارید که دیگران شما را درک کنند.