?بی میلی جنسی که با نام مهار میل جنسی نیز شناخته شده است اختلالی است که باعث کاهش علاقه به رابطه جنسی می‌گردد. افراد مبتلا به این اختلال میل جنسی زیادی ندارند و عموماً تمایل دارند که رابطه جنسی بسیار کمی داشته باشد. احتمال یکسانی در زنان و مردان وجود دارد که از سطح بسیار پایین میل جنسی رنج ببرند. بیشتر مواقع علت آن آسیب‌های روحی و جسمی و یا مشکلات روانی مانند اعتماد به نفس پایین است.

فهرست دسترسی سریع

سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی مردان

بی میلی جنسی به زبان ساده‌تر عبارت است از هر مشکل جسمی و روانی که شما یا همسرتان را از رضایت جنسی باز نگه می‌دارد. اختلال در عملکرد جنسی مردان یک مشکل شایع است که مردان را از هر سنی ممکن است تحت تاثیر قرار دهد اما با افزایش سن این مشکل بیشتر شایع می‌گردد.

درمان بی میلی  جنسی در مردانی که از اختلال عملکرد جنسی رنج می‌برد کمک گسترده می‌کند. افراد مبتلا به بی‌میلی جنسی و برانگیختگی جنسی بسیار کمتر لذت می‌برند.

۶ آیتم سرد مزاجی مردان 

۶ آیتم تشخیصی برای بی‌ میلی و سرد مزاجی جنسی در مردان وجود دارد که عبارتند از:

علاقه کم به فعالیت جنسی، کمبود افکار جنسی شهوانی، تمایل کمی به رابطه جنسی دارد و زمانی که همسر وی سعی می‌کند آن را شروع کند به آن علاقه نشان نمیدهد،لذت و برانگیختگی جنسی در حین فعالیت جنسی کم یا هیچ است، وقتی صحبت از هر دعوت بیرونی و درونی و سکس می‌شود لذت و برانگیختگی جنسی اندک و کم است، لذت کمی که در ناحیه تناسلی در حین فعالیت جنسی وجود دارد.

زمانی می‌توان فرد را به عنوان بی میل به روابط جنسی نام برد که حداقل این علائم ۶ ماه در فرد وجود داشته باشد و موجب ناراحتی زیاد در هر فرد گردد.
دلایل مختلفی برای سرد مزاجی در مردان وجود دارد که عبارتند:

سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی مردان

از کاهش تستوسترون، وجود بیماری مزمن افسردگی، مشکل در خواب، کم خوابی، بی‌خوابی یا سایر اختلالات خواب، استرس، افزایش سن، مصرف برخی داروها، مصرف مشروبات الکلی و دخانیات، سبک زندگی و مشکلات بین زوجین.

برای درمان کاهش میل جنسی در مردان باید علت آن شناسایی شود. اگر مشخص شود که دلیل این بی‌میلی سطح پایین تستوسترون باشد درمان بیولوژیکی در درجه اول باید بر افزایش سطح تستوسترون متمرکز گردد.

درمان جایگزینی تستوسترون را می‌توان از طریق پوست از طریق ژل یا پچ بدون نسخه با تزریق یا با قرص‌های آهسته رهش که در زیر پوست کاشته می‌شود انجام داد، بی میلی مردان گاهی ممکن است با دارو رفع شود.

سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی مردان

بنابراین توصیه می‌شود که مردان از مصرف خودسرانه داروهای افزایش میل جنسی خودداری کنند و با پزشک متخصص مشورت کنند. گاهی نیز درمان از طریق حذف موارد آسیب‌زا مانند سیگار، ترک مصرف مشروبات الکلی صورت می‌گیرد.

کنترل قند خون و دیابت درمان بیماری‌هایی مانند کم خونی و کنترل فشار می‌تواند باعث بهبود میل جنسی مردان شود. گاهی ممکن است بی‌میلی یا سرد مزاجی جنسی در مردان به مشکلات روانی یا سبک زندگی مربوط شود که توصیه می‌شود به سکس تراپیست مراجعه شود تا مشکل آنان برطرف شود.

سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی مردان

مواد غذایی که باعث می‌شوند منجر به افزایش  میل جنسی در مردان شود مانند ماکا، جینسینگ، شنبلیله، خارخاسک، شکلات، سیر، دارچین اشاره کرد.

کلیه آموزه های بالا از سایت های خارجی ترجمه شده تا راهنمایی شوید، اما به هیچ عنوان برای درمان خودسرانه کاری انجام ندهید و مستقیما با پزشک مشکلات خودتان را در میان بگذارید.