این کارهارو انجام بده تا شوهرت به غیر از اتاق خودتون جای دیگه خوابش نبره! همونقدر که در طی روز نباید همسر رو خیلی محدود کرد بجاش به همون اندازه باید حواسمون باشه که ترجیحا شب پیش ما باشن و عادت به بیرون موندن از خونه نکنن اما برای این عادت کردن چه باید بکنیم؟

فهرست دسترسی سریع

مسلما اینکه من میترسم و حق نداری شب بدون من جایی بمونی و تهدید کردن، تا یه جایی جواب میده و راه حل همیشگی نیست! اما راه کار هایی که در اینجا میگیم همیشگیه: حتما سلیقه شون رو توی چیدمان وسایل در نظر بگیرید، ببینید به چی علاقه دارن اون رو توی اتاق خواب بگذارید، اینجوری ایشون هیچ جایی به جز اتاق خواب خودشون خوابشون نمیبره.

2

حتی میتونین یه عطر خیلی ملایم موقع خواب استفاده کنین تا ایشون به این بو موقع خواب عادت کنن و یا میتونین اتاق خوابتون رو منبع آرامش ایشون و خودتون بکنین یعنی در اتاق خواب رو همیشه بسته نگه دارید و خیلی اجازه ی وروذ بقیه حتی بچه هارو به اتاق ندید بگذارید محدوده اتاق خواب همون محدوده آرامش همسرتون باشه.

وقتی همسرتون دارن میخوابن خیلی مهمه که همون زمان ارتباط لمسی برقرار کنید: مثلا موهاشون رو نوازش کنید، پشتشون رو آروم ناز کنید تا جایی که با لمس شما خوابش ببره.

در کنار یکدیگر خوابیدن و داشتن تخت خواب مشترک تاثیر بسیار مهمی در زندگی زناشویی خواهد داشت.

خوابیدن بر روی تخت خواب مشترک می‌تونه نقطه‌ای برای پایان دادن به دعواها و قهرهای زناشویی باشه و آسیب‌های عمیق رو کمرنگ کنه.

البته لازم به ذکر است که اینکه زن و شوهر در کنار یکدیگر بخوابند یا جداگانه یک موضوع اعتقادی و فرهنگی می‌باشد و ساخته ذهن انسان است و نمی‌توان عنوان کرد ۱۰۰ در ۱۰۰ عملی باشد.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده ۷۰ درصد از زوجین در کنار یکدیگر می‌خوابند به طوری که بعضی از افراد جدا خوابیدن را یک حرکت منفی و نادرست در زندگی زناشویی عنوان نمودند.

در یک بازه زمانی بود که جدا خوابیدن زن و شوهر نشان از یک ازدواج و اتحاد بدون عشق و رابطه جنسی و زناشویی عنوان می‌شد. به طوری که سبب شد جدا خوابیدن از همسر را طلاق خواب بنامند.اما باید فهمید این موضوع واقعاً درست است؟

1

مسلماً نمی‌توان عنوان کرد که جدا خوابیدن طلاق‌خواب است و به این نتیجه دست پیدا کرد که یک زندگی زناشویی پایان یافته است. در واقع می‌بایست تمام عوامل را بررسی کرد و بر اساس تحقیقات انجام شده اگر در کنار فردی که خر و پف می‌کند می‌خوابید ۵۰ درصد از اختلال خواب‌ها رنج می‌برید.

اما با وجود این مشکل بسیاری از زوجین ترجیح می‌دهند در کنار همسر خود بخوابند حتی اگر او در خواب صحبت کند و یا خر و پف کند. این نشان می‌دهد که قسمت اجتماعی ذهن ما به نزدیکی و احساس امنیت در کنار همسر نیاز دارد حتی اگر به بد خوابیدن ما منجر گردد.

اما بر اساس تحقیقات محققان زوج‌ها باید خواب خوب را در اولویت قرار دهند چون فردی که دارای خواب سالم باشد روابط او با همسر و دیگران تقویت می‌گردد. این در حالیست که بی‌خوابی باعث می‌شود که به رابطه فرد با دیگران آسیب بزند.

اگر از صدای خروپف همسرتان نتوانید بخوابید سبب می‌شود که شما در هنگام صبح عصبانی و آشفته شوید و با سردرد و کلافگی از خواب بیدار شوید و نمی‌توانید روز خوبی را آغاز کنید و این موضوع سبب می‌شود که با همسر خود ارتباط خوبی نداشته باشید و رابطه شما را خراب کند. پس همیشه در کنار هم خوابیدن هم خوب نیست. شما و همسرتان می‌بایست در مورد خوابیدن در کنار همدیگر و یا جدا از هم تصمیم بگیرید.

اگر جدا خوابیدن شما باعث حفظ روابط شما شود هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. از مهمترین دلایلی که سبب می‌شود زوج‌ها به صورت توافقی و صلح جویانه تصمیم بگیرند از دیگر جدا بخوابند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

دلایل جداخوابیدن زوجین

-وقتی که یکی از دو نفر خروپف می‌کند.

-زمانی که دمای مورد نظر برای خواب در زوجین متفاوت است. مثلاً یکی می‌تواند در اتاق گرم بخواب ولی دیگری نمی‌تواند گرما را تحمل کند.

-برنامه‌های خواب زوجین با یکدیگر متفاوت باشد.

-یکی از زوجین شیفت کاری مخالف با همسر خود داشته باشد و دیر آمدن او به رختخواب باعث بدخوابی همسر شود.

-بی‌خوابی یکی از زوجین سبب شود که دیگری را بیدار نگه دارد و اجازه ندهد او بخوابد.

-در صورتی که زن یا شوهر خواب سبکی داشته باشند و با تکان خوردن هر کدام از آنها دیگری بد خواب شود.

-کودکان هم می‌خواهند در کنار یکی از والدین خود بخوابند که سبب جدایی بین زوج می شود.

بدون شک اگر به دلایل بالا زن و شوهر از یکدیگر جدا بخوابند هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.