از آنجایی که انگور جزء ۵ میوه بهشتی می‌باشد که در قرآن نیز اسم آن آمده است؛ میتوان دحس زد که دیدن خواب انگور و تعبیر خواب انگور، نیکو و خوب است. البته
بر اساس نظر معبران، خواب انگور شیرین و رسیده را دیدن برای بیننده خوب است و نشان از مال و ثروت، رسیدن به خوشبختی و پیروزی و حتی شفای بیماران دارد.

در حالت کلی اولین تعبیری که برای انگور ذکر شده مال، خیر و برکت در این دنیا می‌باشد. اگر می‌خواهید تعبیر خواب خوشه انگور را در شرایط و موقعیت‌های مختلف بدانید خوابتان را با جزئیات به یاد داشته و تعبیر خواب آن را از نظر مفسران و مبران در این باره جویا شوید به این منظور با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تعبیر خواب خوشه انگور

کتاب سرزمین رویاها: خوشه‌های انگور: دارایی شما به مقدار قابل توجه ای بیشتر خواهد شد.

برخی از معبرین گویند:

اگر خواب ببینید که خوشه انگور دارید و انگورهای آن فشرده و آبدار و با پوستی نازک هستند، به شما شادی و ثروتی خواهد رسید که برای رسیدن به آن احتیاج به سعی و تلاش زیادی نخواهید داشت.

اگر خواب ببینید که خوشه انگور شما فشرده نیست و انگورها دانه دانه و جدا از هم هستند، حجم ثروت شما کمتر خواهد بود.

اگر خواب ببینید به خوشه انگوری که دارید آفت نشسته است، کسانی به ثروت و مال شما طمع دارند و قصد دارند موذیانه به شما آسیب مالی برسانند.

تعبیر خواب چیدن خوشه انگور

آنلی بیتون: شما زیر یک آلاچیق خوشه‌های انگور را می‌چینید: زندگی زناشوئی شما خوشبخت و موفق خواهد شد.

برخی از معبرین گویند: اگر خواب ببینید که خوشه انگور خودش از بالای درخت روی سر شما افتاد، یا پرنده ای خوشه را چید و بر سر شما انداخت، از آسمان بی آنکه منتظرباشید، لطف خداوند شامل حال شما خواهد شد و از جایی که انتظار ندارید به شما شادکامی خواهد رسید.

تعبیر خواب انگور قرمز

ابن سیرین دیدن انگور قرمز در خواب را نشانه عزت و مقام می داند و اگر در بیداری فصل انگور قرمز باشد و خواب ببینید که انگور قرمز می خورید خواب شما نشانه بدست آوردن سود و منفعت اندک می باشد.

حضرت دانیال دیدن انگور قرمز در خواب را نشانه رسیدن به نعمت و خیر دنیا به حدی که خودتان امید ندارید تعبیر می کند. ولی اگر فصل انگور نباشد خواب شما نشانه زدن حرف خوب و یا خیر خواهد بود و یا اینکه تعبیرش ممکن است مال و اموال باشد.

تعبیر خواب انگور سفید

ابن سیرین می گوید اگر شما در فصل انگور سفید ، خواب ببینید که انگور سفید می خورید خواب شما نشانه بدست آوردن مالی با سختی و مشقت می باشد.

امام صادق (ع) تعبیر خواب انگور را چه شما در بیداری ، در فصل انگور سفید باشید و چه نباشید بر سه وجه تعبیر می کند :

فرزند نیک
علم فرائض دینی
مال حلال

تعبیر خواب انگور سیاه

ابن سیرین دیدن انگور سیاه در خواب را نشانه غم و اندوه می داند.

حضرت دانیال در فصل انگور ، خوردن انگور سیاه در خواب را نشانه دچار شدن به غم و اندوه می داند ولی اگر فصل انگور سیاه نباشد ، نشانه این است که دچار بیم و ترس خواهی شد.

تعبیر خواب انگور یاقوتی

دیدن انگور یاقوتی در خواب نشانه ثروتی است که موجب خوشحالی شما خواهد شد ولی همان طور که دانه های انگور یاقوتی ریز هستند این ثروت هم به امور جزئی و کوچک مربوط می شود. و اگر خواب ببینید که لا به لای انگور یاقوتی شما ، عنکبوت برای خود خانه درست کرده یعنی اینکه دیگران به حقوق ، مال و اموال شما چشم طمع دارند.

تعبیر خواب فشردن انگور

جابر مغربی ایستادن روی معصر جوبی و فشردن انگور را نشانه خدمت کردن به پادشاهی ستمگر تعبیر می کند و اگر جنس معصر خشتی باشد نشانه خدمت کردن به پادشاه دیندار خواهد بود و اگر جنس معصر از آجر و گج و سنگ و آهک باشد نشانه خدمت کردن به پادشاه پرهیبتی خواهد بود.

و اگر انگور را در تشت فشار می دهید نشانه خدمت کردن به زن بزرگی خواهد بود و اگر در کاسه این کار را بکنید خواب شما نشانه خدمت کردن به آدم خسیس خواهد بود.

و اگر در خدمت پادشاه هستید و انگور را به همراه اهل و عیالت در معصر می فشاری خواب شما نشانه این است که شما و اهل و عیالت در خدمت پادشاه به سود و منفعت فراوانی خواهید رسید و اگر در خدمت پادشاه نیستید مردی موجب می شود که شما کاری پیدا کنید.

امام صادق (ع) تعبیر فشردن انگور را بر سه وجه می دانید :

مال با خیر و برکت
فراخی و زیادی نعمت
در امان ماندن از بلا و گرفتاری و قحطی

تعبیر خواب باغ انگور

اگر خواب ببینید که شما در باغ انگوردیگران به عنوان کارگر مشغول به کار هستید و خودتان از انگورها چیزی نمی خورید یا اینکه به شما نمی دهند دیگران به واسطه شما به ثروت خواهند رسید. و اگر مجانی برای کسی انگور بچینید باعث می شود که دیگری به واسطه عملی که از شما سر خواهد زد به شادکامی برسد.

اگر خواب ببینید که در باغ انگور قدم می زنید که آن باغ برای شما نیست خبرهای خوشی از اطرافیان به شما خواهد رسید و اگر خواب ببینید که کسی از باغ انگور شما دزدی می کند بدانید کسی به مال شما آشکارا چشم طمع دوخته است.

اگر خواب ببینید که با آرامش خاطر و با شادی در یک باغ زیبای انگور راه می روید و از انگورها می چینید و می خورید زندگی مرفه و سرشار از شادی خواهید داشت. و اگر آن باغ برای خودتان باشد به نهایت ثروت و شادی خواهید رسید.

اگر خواب ببینید که باغ انگور را آفت زده و حشرات ریزی روی انگورها راه می روند و یا آن ها را می خورند دشمنانی دارید که موزیانه به ثروت شما چشم طمع دوخته اند.

تعبیر خواب دادن انگور به مرده

اگر در خواب از یکی از اقوام خود که مرده است انگور گرفتید به آرزوهای بزرگ خود خواهید رسید. و اگر خواب ببینید که او از شما انگور گرفت بهتر است صدقه بدهید چون احتمالا مقداری از مال خود را از دست خواهید داد که اندازه آن به نسبت انگوری است که به مرده داده اید.

اگر خواب ببینید که کنار یکی از اقوام خود که مرده است نشسته اید و او به شما گفت که به من انگور بده اما شما در خواب به او انگور ندادید بدانید آن شخص که مرده است از شما خیرات می خواهد و انتظار دارد که از او یاد کنید و برای شادی روح آن شخص صدقه و خیرات بدهید. و اگر خواب ببینید که مرده ای به زور از شما انگور گرفت باید حتما صدقه بدهید و رفع بلا کنید.

تعبیر خواب خریدن انگور

منوچهر مطیعی تهرانی خریدن انگور شیرین در خواب را رسیدن به ثروت و شادمانی تعبیر می کند. اما فروختن انگور شیرین و دریافت پول به جای آن رسیدن به سختی و ناراحتی است. اگر خواب ببینید که انگور ترش به دیگران می فروشید بدانید که مردم از حرف های بد شما آزرده خواهند شد.