در بین حیوانات چهارپا و اهلی خر حیوانی آرام و بدون آزار می‌باشد که اگر در خواب دیده شود نشانه از خوبی دارد البته که مثل هر خوابی جزئیاتی مثل رنگ خر در تعبیر خواب خر نقش دارد.

اگر کسی در خواب ببیند که بر خری با هر رنگی سوار است نشان از آن دارد که او بر کارهای زندگی خود مسلط است و به قول معروف سوار شدن بر خر یک مراد است.
دیدن خواب کشتن خر و خوردن گوشت آن بیانگر خرج کردن پول و ثروت برای کارهای بیهوده و بی‌ارزش می‌باشد. هنگامی که فردی در خواب ببیند که از خر در هنگام حرکت می‌افتد نشان از فقیر شدن و تنگدستی آن فرد دارد و در صورتی که درخواست سوار شدن و پیاده شدن مجدد از خر را داشته باشد در واقع او در حال طلب کردن چیزی می‌باشد به صورتی که هوس بازیست.

اگر می‌خواهید تعبیر خواب خر را در موقعیت و شرایط گوناگون بدانید با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نظر مفسران و معبران زیادی را در این باره جویا شوید.

تعبیر خواب خر

منوچهر مطیعی تهرانی در جایی دیگر بیان می‌کند:
تعبیر خواب خر آبستن، نهفتگی طالع است و خواب شما می‌گوید بخت شما چیزی در آستین دارد که رو نمی‌کند و نشان نمی‌دهد تا به موقع و این مسلماً خوب است و نمی‌تواند بد باشد.
چنان چه در خواب ببینید که در طویله ای هستید که چندین خر آن جا است در آینده ای نزدیک در امر انتخاب مخیر خواهید شد و پیشنهادی به شما می‌شود که خودتان یکی از چند مورد را انتخاب می‌کنید.
اگر خر از دست بیننده خواب بگریزد یا ریسمان پاره کند و بدود و برود به معنی از دست دادن موقعیت‌های خوب زندگی است.

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:
تعبیر خواب خر، بخت و اقبال و بزرگی می‌باشد و هر بدی و خوبی که در آن ببینی به بخت و اقبال تو برمی‌گردد.
اگر در خواب ببینی صاحب خری شده‌ای، یا خری که وارد خانۀ تو شده است را گرفته و به جایی بستی، تعبیرش این است که در خیرات و رحمت بروی تو باز می‌شود و بهره‌مند خواهی شدو از غم و اندوه و یا نگرانی نجات پیدا می‌کنی.
اگر خرهای بسیاری را ببینی مال و اموال و نعمت تو زیادتر می‌شود.

تعبیر خواب خریدن خر

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی خری را خریده‌ای، ولی پولش را پرداخت نکرده‌ای به خاطر حرفی که به یکی از بزرگان می‌زنی، به تو خیر و منفعت می‌رسد.

تعبیر خواب عوض کردن خر

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر در خواب ببینی سوار خر دیگری شده‌ای، یا خر خودت را فروخته‌ای و خر دیگری خریده‌ای، تعبیرش این است که معاش و معیشت تو دگرگون می‌شود.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی خر خودت را با خر دیگری عوض کرده‌ای حال و روز تو دگرگون می‌کند، ‌‌‌‌‌

تعبیر خواب خر سواری

امام صادق (ع) می‌فرمایند:
تعبیرهای سوار شدن روی خر عبارت‌اند از:
بخت و اقبال
کامیابی و بهره‌مندی
مرتبه
فرمانروایی.

ابن سیرین می‌گوید:

تعبیر سوار شدن روی خر با توجه به رنگ آن به این صورت می‌باشد:
تعبیر خواب خر سیاه: بزرگی و ریاست و سروری به دست می‌آوری.
تعبیر خواب خر سفید: به عزت و جاه دنیا می‌رسی. خر سبز: یـعـنـی زاهد و پرهیزکار شده و به خیر دنیا و آخرت می‌رسی.
تعبیر خواب خر سرخ: به خوشی و آسایش دنیا می‌رسی.
تعبیر خواب خر زرد: بیمار می‌شوی.
اگر ببینی سوار خر شدی ولی خر زیر تو مرد، به زودی از دنیا خواهی رفت.
اگر ببینی از خر افتاده‌ای، فقیر می‌شوی.
اگر ببینی از روی خری که برای تو نمی‌باشد افتاده‌ای، کسی به تو ضرر و زیان می‌رساند ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی سوار خر دیگری شده‌ای، معاش و معیشت تو دگرگون می‌شود.

تعبیر خواب عرعر کردن (صدای خر)

ابراهیم کرمانی می‌گوید: تعبیر خواب بانگ و فریاد و عرعر خر خوب نمی‌باشد.

تعبیر خواب خوردن گوشت خر

ابن سیرین می‌گوید:
اگر در خواب ببینی گوشت خر می‌خوری، تعبیرش این است که از راه تجارت مال و نعمت به دست می‌آوری.
اگر ببینی خر خودت را کشته‌ای و از گوشت آن می‌خوری مال و اموال خودت را خرج می‌کنی.

تعبیر خواب اعضای بدن خر

ابراهیم کرمانی می‌گوید:
اگر در خواب ببینی خر تو یک چشم دارد یا اینکه چشمش ضعیف می‌باشد، تعبیرش این است که در به دست آوردن معاش و مایحتاج زندگانی دچار آشفتگی می‌شوی. اگر ببینی خر تو اصلاً چشم ندارد، مال و اموال خود را از دست می‌دهی.
تعبیر سم خر، مال و اموال می‌باشد. اگر ببینی سم خر به دست آورده‌ای یا کسی به تو داده است، به اندازه آن مال و اموال به دست می‌آوری.
اگر ببینی دم خر در دست داری به اندازه آن مال و نعمت به دست می‌آوری.
اگر ببینی دست و پای خر تو دراز شده است خرید و فروش زیادی را انجام می‌دهی.

تعبیر خواب الاغ سیاه

کسی شما را تحقیر کرده است و شما به دلایلی هنوز احترام او را نگه داشته اید ولی دیگر نمی توانید رفتار او را تحمل کنید و هر لحظه ممکن است کنترل اعصابتان را از دست بدهید و با او برخورد بسیار بدی بکنید .

تعبیر خواب الاغی که به جایی بسته شده است

شما کار اشتباهی انجام داده اید که خودتان و عزیزانتان را دچار مشکل کرده اید .آنها مدام به شما اخطار می دادند که این مسیری که در پیش گرفته اید اشتباه است ولی شما به حرف کسی اهمیت نمی دادید و به راه اشتباه خودتان ادامه می دادید . به همین دلیل دیگر کسی به شما اعتماد نمی کند. از این بابت که کسی به شما اعتماد ندارد حس بسیار بدی دارید.

تعبیر خواب الاغ مرده

این خواب می تواند نماد این باشد که شما مدتهای بسیار زیادی از بابت مالی وابسته کسی بوده اید و احتمالا از او سوء استفاده می کردید ولی حالا این حمایت مالی به هر دلیلی قطع شده و دیگر نمی توانید روی او حساب کنید .حس می کنید که یک پشتیبان مالی خوب را از دست داده اید .

تعبیر خواب کره خر

اگر در خواب یک کره خر ببینید می تواند نمادی از تلاش زیاد برای رسیدن به اهداف بسیار کوچک و بی ارزش باشد.وقت و تمام انرژی خودتان را برای رسیدن به اهدافی صرف می کنید که بسیار کوچک و بی ارزش هستند و این کار باعث می شود وقت و انرژی برای انجام کارهای مهم نداشته باشید.

تعبیر خواب غذا دادن به الاغ

اگر در خواب ببینید که به یک الاغ غذا می دهید می تواند به این معنی باشد که به کسی در بین اطرافیانتان بسیار محبت و خدمت کرده اید ولی حالا حس می کنید که وقت تلف کرده اید و این فرد ارزش فداکاری و گذشت نداشته است.

اگر در خواب ببینید که الاغ شما را گاز می گیرد

می تواند به این معنی باشد که از طرف فردی برای شما مشکلی ایجاد شده است. این فرد بسیار فردی یک دنده است و به هیچ عنوان شرایط شما را درک نمی کند و به هیچ وجه اهمیتی به شما و حرف های شما نمی دهد. شما دقیقا نمی دانید که با این فرد چطور باید رفتار کنید و هیچ راه فراری به فکرتان نمی رسد.

اگر در خواب ببینید که خر می خندد

می تواند به این معنی باشد که یک فرد زبان نفهم شما را تحقیر کرده است و شما نمی توانید این موضوع را تحمل کنید . از طرفی نمی توانید کار او را جبران کنید چرا که چیزی او را ناراحت نمی کند و تلاش به تلافی کردن ، چیزی جز تلف کردن وقت نیست . از طرفی دیگر نمی توانید در مقابل این بی ادبی او ساکت بمانید . در یک دوراهی بسیار بد گیر کرده اید که هر کاری انجام دهید در نهایت بازنده خود شما هستید . بهترین کار این است که او را نادیده بگیرید و حرف هایش را فراموش کنید .

تعبیر خواب خر در خانه

اگر در خواب ببینید که در خانه الاغ نگهداری می کنید می تواند به این معنی باشد که کسی در بین اعضاء خانواده شما وجود دارد که مدام اشتباه می کند و مدام برای کل خانواده دردسر درست می کند ولی بدترین چیزی که وجود دارد این است که او به حرف کسی گوش نمی دهد و به همین راه اشتباه خودش ادامه می دهد . به هیچ وجه نمی توانید افکار او را درک کنید و کارها و اشتباهاتی که انجام می دهد به هیچ عنوان قابل پیشبینی نیستند