اگر فردی در خواب ببیند که دنبال چیزی می‌گردد بیانگر این است که سودی را از دست خواهد داد. شما ممکن است در خواب ببینید که یک تکه از خودتان را گم کرده‌اید به دنبال آن هستید مثلاً مانند سال‌های کودکتان یا ممکن است برای از دست دادن عزیزی در زندگی خود عزادار می‌باشید در واقع این رویا بیانگر این است که شما می‌بایست در مورد یک چیز مهم تصمیم بگیرید.

این خواب عموماً به تلاش فرد برای یافتن یک چیز اشاره دارد.

در واقع این خواب بیانگر این است که شما می‌بایست برای آرامش روانی خود بیشتر ارزش قائل شوید و اجازه ندهید که این احساس
بر شما غلبه نماید.

هنگامی که فردی در خواب ببیند که فردی را گم کرده است بیانگر این است که نوعی احساس کمبود در زندگی بیداری دارد که  با آن مواجه است
اگر می‌خواهید تعبیر خواب جستجو کردن را بدانید با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نظر معبران بزرگ را در این باره جویا شوید.

تعبیر خواب جستجو کردن

لوک اویتنهاو می‌گوید: جستجو کردن در پی چیزی: آرزوهای دست نایافتنی

تعبیر خواب جستجو کردن برای یافتن اتومبیل و کامیون

مطیعی تهرانی: اگر در خواب ببینید کامیونی داشته‌اید که آن را دزدیده‌اند و شما برای یافتن آن جستجو می‌کنید به شما خیانت می‌شود و بین شما و دوستتان جدائی می‌افکند.

آنلی بیتون: اگر زن جوانی خواب ببیند به جستجوی اتومبیلی می‌گردد، دلالت بر آن دارد که برای جلب حمایت فردی تلاش می‌کند، اما موفق به جلب حمایت او نمی‌شود.

تعبیر خواب جستجو برای پیدا کردن پول و طلا

آنلی بیتون می‌گوید: اگر خواب ببینید به جستجوی مقداری پول هستید، علامت آن است که شادمانی و خوشبختی روی خوش به شما نشان خواهد داد.

لوک اویتنهاو: جستجوی طلا در دل خاک: خوشبختی به ناگهان به شما روی خواهد کرد

تعبیر خواب جستجو برای یافتن آدرس

لوک اویتنهاو: به دنبال یک آدرس گشتن: اتلاف وقت

تعبیر خواب جستجو کردن شخصی یا چیزی

این خواب از شما می خواهد تا برای آرامش روانی خود ارزش بیشتری قائل شده و اجازه ندهید که این احساس فقدان بر شما غلبه پیدا کند.

زمانی که در خواب احساس می کنیم که فردی را گم کرده ایم، نشان دهنده ی نوعی احساس فقدان است که در زندگی بیداری با آن رو به رو هستیم. فردی که در خواب او را گم کرده اید، نشان دهنده ی بخشی از شخصیت شماست که به شما احساس اعتماد به نفس و قدرت می دهد.

تعبیر خواب گشتن دنبال شخصی

لوک اویتنهاو می‌گوید: جستجو کردن در پی چیزی: آرزوهای دست نایافتنی

جستجوی طلا در دل خاک: خوشبختی به ناگهان به شما روی خواهد کرد

اگر به دنبال یک آدرس گشتن هستید: اتلاف وقت

تعبیر خواب دنبال چیزی گشتن در خانه

این رویا نشان می دهد که هر چیزی که به دنبال آن هستید ممکن است عواقبی به همراه داشته باشد. برای تعبیر این خواب، مهم است که بدانید مناطقی از زندگی شما وجود دارد که باید تصمیم درستی بگیرید. این خواب نشان می دهد که ممکن است موقعیتی وجود داشته باشد که مهم باشد چیزی را که متعلق به شماست رها کنید. دلیل اینکه چرا باید زندگی خود را رها کنید یا ادامه دهید این است که همه چیز بیش از حد استرس زا شده است. پیش بروید تا بتوانید به دنبال شادی بیشتری باشید. جستجوی چیزی (در خواب) ممکن است شغل، عشق، رابطه، تعهد خانوادگی یا صرفاً مهارتی باشد که شما برای مدت طولانی آن را پرورش داده اید. باید روی این مهارت کار کرد تا بتوانید موفقیت آینده خود را تضمین کنید. نشانه دیگر این خواب این است که عادتی دارید که باید آن را ترک کنید. این می تواند شامل سیگار کشیدن، پرخوری، اعتماد به نفس پایین، یا به سادگی درک نکردن اطرافیان باشد. نشانه این رویا این است که شما باید به جلو حرکت کنید و سعی کنید در آینده خود را به چالش بکشید.

تعبیر خواب دنبال چیزی گشتن مرده

ابراهیم کرمانی می گوید: اگر در خواب خود میبیند مرده ای در حال گشتن است و او را سردرگم و یا کلافه دیدید تعبیر خواب این است که دقیقا چنین وضعیتی برای شما در اینده ی نزدیک رخ میدهد یعنی بخاطر انجام کار مهمی و یا گرفتن تصمیمی سخت سردرگم و گیج می شوید و احساس میکنید تمام درهای دنیا روی شما بسته شده است و راه فراری نداری،اگر ببینی این فرد به دنبال چیزی میگردد و ان را پیدا میکند دلالت بر این دارد که تمام برنامه ها و یا نقشه هایی که در سر و ذهن دارید به ثمر خواهد نشست و بخاطر این اتفاق خرسند می شوید.

تعبیر خواب دنبال کفش گشتن

این رویا توجه را به خواسته های شما برای قدرت و کنترل جلب می کند.همچنین این خواب نشان دهنده آن است که یک راز عمیق وجود دارد که شما سعی می کنید از برملا شدن آن جلوگیری کنید. شما باید خویشتن داری و کنترل خود را نشان دهید. همچنین رویای شما به غنا و خوشگذرانی اشاره دارد. خالد اصفهانی میگوید تعبیر خواب گشتن و یا جستجو کردن به دنبال کفش رو به رو شدن و یا ملاقات هایی است که با جنس مخالف خود خواهیم داشت.

تعبیر خواب دنبال لباس سیاه گشتن

اگر خواب ببینید که به دنبال لباس سیاه می گردید، خوابتان به شما نشان می دهد که وقت آن رسیده که نگران احساسات خود نباشید. سعی کنید اینقدر نگران نباشید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند. این خواب نشان می دهد که ممکن است لازم باشد چیزی را در زندگی خود تغییر دهید. در برقراری ارتباط با احساسات خود مشکل دارید یا در مورد تغییر اساسی زندگی شک دارید. به این مسائل در زندگی خود بپردازید و ببینید چه چیزی را می توان تغییر داد تا بتوانید خود واقعی خود را بهتر بیان کنید.

تعبیر خواب دنبال همسر گشتن

وقتی از نظر عاطفی خسته شده اید، می توانید در مورد یکی از عزیزان رویاپردازی کنید. ممکن است دچار مشکل شده باشید و برای گریه کردن به شانه ای نیاز دارید. در چنین شرایطی باید به سراغ عزیزان بروید و خود را ابراز کنید تا او بتواند از شما حمایت معنوی کند

تعبیر خواب دنبال آب گشتن

اگر در خواب خود میبینید که به دنبال آب می گردید، ممکن است نشان دهنده احساساتی باشد که برای مدت طولانی پنهان کرده اید. دلیل حفظ این احساسات برای خود می تواند ترس باشد. شما از نشان دادن احساسات واقعی خود می ترسید زیرا می ترسید افرادی که با آنها نزدیک هستید شما را ترک کنند یا از شما سوء استفاده کنند. می ترسید که اگر حقیقت را به آنها بگویید ممکن است آنها را از دست بدهید. به یاد داشته باشید که نشان دادن احساسات خود به شخصی که فکر می کنید به شما اهمیت می دهد، می تواند به دو صورت نتیجه دهد. آنها ممکن است در یک مقطع زمانی ناخوشایند شوند و در نهایت شما را ترک کنند، یا می توانند احساساتی را که نسبت به آنها دارید، متقابلاً جبران کنند. اگر آنها واقعاً به شما اهمیت می دهند، قطعاً دومی را انجام می دهند. بنابراین، این احساسات را پنهان نکنید. شهامت داشته باشید که به دنیا نشان دهید چه احساسی دارید زیرا چه کسی می داند، ممکن است جهان به نفع شما باشد.