در عالم بیداری به جز نانواها و روستاییان کمتر کسی است که مشغول به این کار باشد و دیدن این خواب می‌تواند نشان دهنده کارهای روزانه بیننده خواب باشد که تعابیر شگفت انگیزی و خاصی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر می‌خواهید تعبیر خواب خمیر کردن را بدانید و از نظر معبران بزرگ در این باره جور و شوید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تعبیر خواب خمیر نان

از حضرت امام جعفر صادق:

زیادتی و افزایش در دین

منفعت اندک

رزق و روزی حلال

تعبیر خواب خمیر کردن آرد

محمدبن سیرین گوید: آمیختن و آغشتن آرد گندم بیانگر مالی با سود بسیار از تجارت است، به شرط آن که خمیرش برآمده بود. اگر خمیرش برنخاسته بود، دلیل که زیادی فساد و فسق است. سرشتن آرد کاورس، دلیل منفعت اندک است.

تعبیر خواب خمیر آماده نشده (برنیامده)

منوچهر مطیعی تهرانی: اگر ببینید خمیر می‌زنید یا خمیر می‌زنند و آن خمیر هنوز بر نیامده یعنی هنوز خوب تخمیر و آماده نشده خواب شما می‌گوید پولی به دستتان می‌رسد که آلوده است، آمیخته به گناه است، همراه فسق و ریا و نیرنگ بوده و مراحلی از این دست را گذرانیده تا به شما رسیده است که البته خوب نیست.

تعبیر پختن خمیر نان:

خوابی که در آن مشاهده کنید شخصی خمیر را به شکل نان پخته و از آن میل می‌کرد، به این معناست که در آینده‌ای نزدیک ازدواج می‌کند.

تعبیر خواب خمیر صاف

هنگامی که در رویا خمیر را کاملاً صاف و یکنواخت ببینید، به مفهوم چشم انتظاری نسبت به ارتقا و پیشرفتی است که در کارتان دارید. البته به زودی این امر برایتان محقق می‌شود.

تعبیر خواب خمیر تخمیر شده (مخمر)

زمانی که در خواب مخمر خمیر را نظاره کنید، تعبیر به این معناست که سود و منفعت شما فزونی می‌یابد. در عین حال بیانگر آن است که او به طور مستمر و پیگیر در حال تلاش و کوشش بوده تا درآمد و معاش خوبی را برای خود و خانواده فراهم کند. چرا که نسبت به خانواده اش بسیار دلسوز است.

افراد مجردی که در خواب مخمر خمیر را نظاره کنند نشان دهنده آن است که به زودی دختری شایسته را به نامزدی گرفته و پس از آن به ازدواج یکدیگر در می‌آیند. حتی احتمال می‌رود برخی از آنها با دخترانی متعلق به کشورهای دیگر ازدواج کرده و به دیار آنها مهاجرت کنند.

تعبیر خمیر سرخ شده

تعبیر مشاهده خمیر سرخ شده در خواب به این معناست که بر موانعی که در امور اقتصادی در مقابل تان پدیدار می شود، فائق می‌شوید. چرا که این شرایط برای مدت زمان طولانی پایدار نیست.

تعبیر خمیر خشکیده

در صورتی که خمیر را به شکل خشکیده نظاره کنید، تعبیر به آن است که با وجود ابتلا به بیماری و یا مواجهه با موانع متعدد همچنان با استقامت و اراده قوی به تلاش ها و برنامه‌های خود پرداخته و تحت تاثیر آنها قرار نمی‌گیرید.

تعبیر خمیر خراب شده

اگر در خواب نظاره‌گر خراب شدن خمیر باشید، تعبیر اشاره به موضوع مشخصی دارد که در واقعیت به آن مشغول بوده و احتمالاً نسبت به آن نظر اشتباهی داشته و یا برداشت نادرستی از آن خواهید داشت.

تعبیر غلطاندن خمیر

اگر در خواب نظاره کنید که مشغول غلطاندن خمیر بودید، تعبیر به آن است که شخصی از بستگان و یا آشنایان تان طلب مقداری پول از شما خواهد داشت. و یا اینکه او با جریانی مواجه می‌شود که در اثر حمایت و یاری شما به تسکین و آرامش می‌رسد.

تعبیر ورز دادن خمیر

تعبیر ورز دادن خمیر در خواب به منزله پیروزی و کسب دستاوردهای ایده‌آل در امور مالی و اقتصادی است.

تعبیر خمیر نازک:

چنانچه مشاهده کنید در حال ورز دادن خمیر نازکی بودید، تعبیر به آن است که شما در یک محیط عمومی و پر رفت و آمد حضور می‌یابید و سایر اشخاص در خصوص دستاوردها و پیروزی‌هایتان به صحبت پرداخته و شما از این جریان بسیار خشنود می‌شوید.

تعبیر خواب سرخ کردن خمیر

چنانچه در خواب اقدام به سرخ کردن خمیر نمایید، تعبیر چنین مفهومی دارد که نسبت به برنامه‌ها و تصمیمات خاصی که اتخاذ کرده‌اید، عقب نشینی می کنید. با وجودی که این رویکرد شما را در موقعیت سختی قرار می‌دهد، ولی از عهده آن برآمده و همه چیز را به روال عادی برمی‌گردانید.

تعبیر خواب بریدن خمیر

اگر در خواب ببینید خمیر را در اندازه‌های کوچک و یا به شکل گرد برش بزنید، خیر بوده و خوش یمن است. چرا که از داشتن حجب و حیا، افکار سازنده و خیر خبر داده و ممکن است در زمینه امور اقتصادی و دنیایی و یا در حیطه امور شخصی، خانواده و برنامه‌های آتی شامل شود. مفهومی که ذکر شد در صورتی که خواب بیننده خانم و یا آقا باشد مصداق دارد.

تعبیر خواب خوردن خمیر

خوابی که در آن نظاره‌گر خوردن خمیری به شکل خام باشید مفهوم خوبی ندارد مگر در مواقعی که خمیر جهت پختن کیک و یا شیرینی تهیه و به کار گرفته شود و در غیر این صورت تعبیر به احساس پشیمانی است که از تعجیل در اتخاذ تصمیم به خواب بیننده دست می‌دهد.

خمیر در خواب دختر مجرد

دختر مجردی که در خواب خمیر را نظاره کند، تعبیر اشاره به شایعات و سخنانی است که دیگران در نبود او با یکدیگر صحبت کرده و بیان می‌کنند.

تعبیر خواب خمیر ترش:

خانم و یا دختر مجردی که در خواب خمیر ترش نظاره کند، نشان دهنده آن است که او در زندگی با در نظر گرفتن اصول صحیح و الهی گام‌های خود را برداشته و همواره رضایت خدا و رسولش را در کارهایش مد نظر قرار می‌دهد. اگر در خواب ببیند که خمیری را با هدف مهیا کردن آن برای مراسم ازدواجش ورز می‌دهد، به این معناست که در آینده‌ای نزدیک با شخص محترمی ازدواج می‌کند.

خمیر پخته:

هنگامی که زن مجردی در رویا خمیری را کاملاً مهیای پخت دیده، مزه آن شیرین بوده و جهت تهیه کیک و شیرینی در آن استفاده می‌شد، پیام مسرت بخشی است که از بهره مندی از نعمات دنیا و نیکبختی و سعادت خبر می‌دهد.

خریدن خمیر:

دختر مجردی که در خواب ببیند در محلی که وسعت زیادی داشت در حال تهیه خمیر و انجام مقدمات آن بود، تعبیر بدین معناست که شرایط ازدواج برای او مهیا شده و با شخص مناسبی تشکیل زندگی می‌دهد.

در دست داشتن خمیر:

اگر در خواب نظاره کنید دختر مجردی خمیری در دستانش گرفته بود، نشان دهنده کوشش و اقدامات زیادی است که او در جهت پیشرفت در زندگی انجام می‌دهد.

زمانی که در رویا خانم مجردی را نظاره کنید که خمیری در دست داشت، به این معناست که در ایام آتی با مرد معقول و شایسته‌ای آشنا شده و ازدواج می‌کند.

خمیر در خواب خانم متاهل

معنایی که برای تعبیر دیدن خمیر نان در خواب بیان شده، اشاره به برکتی است که ممکن است از جنبه فرزند و یا امور مالی در زندگی او جریان یابد.

خمیر در یخچال:

زمانی که در خواب خمیر را در داخل یخچال مشاهده کند نشان دهنده محل امن نیست که پول‌هایش در آن قرار داشته و مورد تعرض واقع نمی شود.

مخلوط کردن آرد و خاک:

اگر در خواب مرحله اول تهیه خمیر یعنی مخلوط کردن آرد و آب را نظاره کند، به این معنا است که در حال حاضر تغییرات چشمگیر و مثبتی با نتایج خیلی عالی در زندگی انجام می‌شود که در نتیجه آن منفعت مالی بسیاری با خود دارد. همچنین احتمال می‌رود که از یک بارداری سخن گفته و فرزندی برای او متولد شود که معنای خوبی دارد.

استشمام بوی خمیر:

زمانی که در خواب خانم متاهل بوی مطبوع خمیر را استشمام کند، تعبیر به آن است که او در جامعه و میان اطرافیان از شهرت و محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و در امور دینی بسیار ثابت قدم و درست کار است.

خمیر در خواب مرد

آقایانی که در خواب خمیر را نظاره کنند، تعبیر به مفهوم مال و ثروت کثیری است که به دست آورده و کسب و کاری که تنها متعلق به خودشان بوده را راه‌اندازی می‌کنند. آنها از این تخصص و حرفه خود به سود و دارایی کثیری رسیده و دولتمند می‌شوند. همچنین در امور زندگانی و ارتباط با همسر و فرزندانشان نیز صلح و صفا حاکم است.