چرا برخی از زنان پسرزا هستند بعضی دیگر دختر زا؟ آیا رژیم غذایی تاثیری در پسرزا شدن زنان دارد؟ برای گرفتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید. تاثیر رژیم غذایی مادر و حتی پدر بر جنسیت فرزند قبل و هنگام بارداری هم توسط علم پزشکی مدرن هم توسط طب سنتی تایید شده و همواره توصیه های غذایی برای دختر دار شدن یا پسردار شدن دارند بنابریان زنان پسرزا رژیم غذایی خاصی دارند. معمولا زنانی که رژیم غذایی کاملی دارند پسرزا هستند چون مواد غذایی مستقیم بر Ph رحم دارد. به غیر از تغذیه ویژگی های دیگری که زنان پسرزا دارند را در ادامه میخوانید.

چه زنانی پسرزا هستند؟ / ویژگی ها و رژیم غذایی زنان پسرزا

چه زنانی پسرزا هستند؟ / ویژگی ها و رژیم غذایی زنان پسرزا

چه زنانی پسرزا هستند؟

علاوه بر نوع تغذیه، عوامل دیگری نیز در پسردار شدن تاثیر دارند. براساس گفته محققین، زنانی که بعد از تصمیم به بارداری، بلافاصله باردار نمی شوند و زمان تاخیر در بارداری طولانی می شود، احتمال این که در بارداری صاحب فرزند پسر شوند بیشتر است.

در اصل زمانی که زوج ها تصمیم به بارداری می گیرند، اگر یک سال تاخیر پیدا کند احتمال پسر دار شدن 4 درصد افزایش می یابد. به این علت که قدرت اسپرم های دارای کروموزم Y، از اسپرم های حاوی کروموزم X در ترشحات غلیظ گردن رحم بیشتر است. یعنی اگر میزان ترشحات گردن رحم غلیظ تر باشد احتمال پسر دار شدن بیشتر واحتمال باروری و حاملگی کمتر است.

زنان پسرزا نباید تحت استرس باشند!

همچنین اگر زنان در طی دوره های باروری تحت استرس قرار نگیرند احتمال پسرزایی در آن ها افزایش می یابد. زیرا جنین پسر نسبت به جنین دختر ضعیف تر است. یکی دیگر از موارد تاثیر گذار زمان رابطه جنسی است که باید در زمان تخمک گذاری انجام گیرد تا احتمال پسردار شدن افزایش یابد.

رژیم غذایی و خوراکی های برای حاملگی زنان پسرزا

بر اساس طب قدیم خوردن بعضی غذاها مانند کاهو، توت فرنگی، خرما، هل، زعفران و… در هنگام باردار شدن منجر به پسردار شدن و مصرف ماست ترش و تخم مرغ به دختردار شدن منجر می شود. تغذیه نقش مؤثری در جنسیت جنین دارد زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با Ph رحم دارند. مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم Ph رحم را کاهش و احتمال تولد نوزاد پسر را کاهش می دهند .

مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم با افزایش Ph رحم نقش مؤثری در تولد نوزاد پسر دارند. استفاده از رژیم غذایی تا حد زیادی به مواد غذایی موجود در هر کشور بستگی دارد اما هدف از آن تغییر تعادل بین یونهای سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.

خوراکی هایی که زنان پسرزا می خورند

به علت ظریف بودن اسپرم مردان، برای بیشتر ماندن اسپرم ها در رحم خانم، باید زوج ها از موادی که دارای پتاسیم فراوان است از جمله حبوبات مانند: نخود، لوبیا، عدس و …، میوه های خشک مانند: انجیر خشک،خرما، زردآلو و … مصرف کنند. وجود پتاسیم در این مواد باعث می شود اسپرم مردان به مدت زمان زیادی دررحم خانم ها قرار بگیرد و حرکتش به سمت تخمک را ادامه دهد.

این کار سبب می شود لقاح در رحم خانم با موفقیت انجام گیرد. خوردن روزانه یک عدد موز در افزایش پتاسیم بدن کمک می کند. همچنین خانم ها باید در وعده های غذایی خود قارچ نیز مصرف کنند، زیرا قارچ سرشار از پتاسیم و علاوه بر آن ویتامین D می باشد. علاوه بر این موارد مارچوبه، سیب زمینی، سیب، بادام نیز سرشار از پتاسیم هستندو مصرف آن ها توصیه می شود.