شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که شبها باید چه مدلی خوابید و چرا می گویند بالشت بین پاهایتان قرار دهید؟! خواب خوب در شب اهمیت های زیادی دارد، زیرا خواب خوب شب باعث عملکرد بهتر بدن شما در روز می شود.

بدترین و بهترین حالت خوابیدن

بدترین و بهترین حالت خوابیدن

? وقتی از یک خواب خوب بیدار می شوید احساس خوبی دارید و خستگی بدنی ندارید.
? هم چنین یک خواب خوب و باکیفیت به بهبود عملکرد مغز شما هم کمک می کند.
? تقریبا بیشتر بزرگسالان دچار مشکلات بی خوابی هستند.

چند مدل خوابیدن داریم و برای خواب از چندین مدل می توان استفاده کرد که هرکدام از مدل های خواب برای درمان یک مشکل به کار می رود.

خوابیدن به پشت و پایین انداختن دست ها:

خوابیدن به پشت در حالی که دست هایتان کنار بدنتان قرار گففته یکی از بهترین روش های خوابیدن است که بهترین و سالم ترین روش خوابیدن برای ستون فقرات به شمار می آید. خوابیدن در این حالت گزینه ی خوبی برای کسانی که گردن درد دارند نیز به شمار می آید. اما علاوه بر فوایدی که این حالت خوابیدن دارد نقاط ضعفی نیز در این روش خوابیدن دیده می شود. بر اساس مطالعات کسانی که در این حالت می خوابند بیشتر از دیگران خروپف می کنند و احتمال متوقف شدن تنفس برای مدتی کوتاه در خواب در این افراد بیشتر خواهد بود.

خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت و بالا نگه داشتن دست ها:

این مدل خوابیدن به حالت ستاره دریایی معروف است و برای کمر و پشت بسیار خوب است. چه دست های شما در موازات بدنتان قرار داشته باشد و یا بالا نگه داشته شده و یا دور بالش قرار بگیرد، این روش خوابیدن از چندین جهت می تواند مفید واقع شود. این روش خوابیدن نه تنها درد گردن را تسکین می دهد بلکه از وقوع جوش های پوستی و چین وچروک های صورت نیز جلوگیری خواهد نمود. البته همانطور که در مورد قبل نیز گفته شد این حالت خوابیدن باعث خروپف کردن شده و بالا گذاشتن دست ها نیز باعث می شود فشار مضاعفی به اعصاب شانه وارد شود که درد در این نقطه را در پی خواهد داشت.

خوابیدن به پشت و بالا نگه داشتن دست

خوابیدن به پشت و بالا نگه داشتن دست

مدل جنینی خوابیدن:

مدل خوابیدن جنینی یکی از بدترین روش ها برای خوابیدن است زیرا می تواند به صدمه به گردن و پشت منتهی شده و درد در این نقاط را به همراه داشته باشد. بسیاری از افراد خوابیدن در این حالت را دوست دارند زیرا این حالت خوابیدن را راحت می دانند. حالت خوابیدن جنینی و شدیداً پیچ و تاب خورده علاوه بر درد کمر و گردن باعث می شود که در هنگام خواب نتوانید نفس عمیق بکشید و برای زنان باردار نیز توصیه نمی شود.

مدل جنینی

مدل جنینی

خوابیدن به پهلو:

اگر معمولاً به پهلو می خوابید طرفی که روی آن به خواب می روید نیز بر سلامتی شما تاثیر خواهد داشت. اگر روی پهلوی راستتان می خوابید این کار می تواند به مشکلات قلبی منتهی شود و اگر روی پهلوی چپ بخوابید نیز این کار می تواند باعث فشار وارد شدن به ارگان های داخلی مانند معده، ریه ها و کبد گردد.

خوابیدن به پهلو

خوابیدن به پهلو

خوابیدن روی بالشت محافظ:

بدون در نظر گرفتن حالت خواب، اگر در هنگام خواب از یک بالش بزرگ و نرم به عنوان محافظ و تکیه گاه بدن استفاده کنید درد کمتری را در بدنتان احساس خواهید کرد. کسانی که به پشت می خوابند می توانند بالشی را زیر قوس ستون فقرات خود قرار دهند و کسانی که در حالت سقوط آزاد می خوابند می توانند بالش را زیر ران یا پهلوی خود بگذارند تا احساس درد کمتری هنگام خواب داشته باشند.

خوابیدن روی بالشت محافظ

خوابیدن روی بالشت محافظ

۷ معجزه بالش بین پاها:

۱- باعث بهبود گردش خون شما می شود.
۲- باعث تقویت ستون فقرات می شود.
۳- از خروپف جلوگیری می کند.
۴- از زانو درد جلوگیری می کند.
۵- باعث کاهش دادن درد کمر و درد واریس می شود.
۶- کاهش فشار به پایین کمر
۷- قرار گرفتن بدن در بهترین وضعیت خواب

*بدترین مدل خوابیدن، خوابیدن به روی شکم می باشد.?