ممکن است برای هر فردی داشتن پوست سالم و پرطراوت یک رویا باشد ما از شما می‌خواهیم همراه ما باشید با ادامه این مطلب تا رازهایی را در مورد پوستتان به شما بگوییم. با توجه به اینکه پوست سالم، پرطراوت و درخشان آرزوی هر کس می‌باشد پس می‌بایست از آن به درستی محافظت نمود.

زردچوبه

از آنجایی که زردچوبه یک راهی است که می‌تواند به احیا و بهبود پوست کمک کند به یک روش مراقبت از پوست مبدل گردیده است.
بر اساس گزارشات زردچوبه ۱۶ تا ۲۵ درصد از نیاز بدن شما به ویتامین‌هایی مانند آهن و منگنز را رفع می‌کند. همچنین این ادویه با ارزش سرشار از پتاسیم، فیبر، منیزیم ویتامین ب ۶ و ویتامین c است.

از بین بردن آکنه

زردچوبه ادویه‌ای است که برای مقابله با آکنه دارای خواص بسیار شگفت انگیز است چون مانند یک ضدعفونی کننده کامل عمل می‌کند. علاوه بر آن این ادویه دارای خواص ضد باکتریایی است که مانع از گسترش و تکثیر باکتری‌ها بر روی صورت شما می‌شود و احتمال شیوع را کاهش می‌دهد.
هنگامی که زردچوبه با سرکه سیب مخلوط شود قدرت بسیار زیادی در از بین بردن آکنه دارد.
بنابراین با توجه به آنکه سرکه سیب‌ دارای خاصیت جمع کنندگی می‌باشد هنگامی که با زردچوبه مخلوط می‌شود مثل یک تونر عمل می‌نماید.

زردچوبه

با این ادویه از شر کک و مک خلاص شوید/پوست سالم و با طراوت

کاهش تیرگی زیر چشم

زردچوبه به عنوان یک عامل ضد التهاب بسیار قوی به ثبت رسیده است این زردچوبه می‌تواند باعث گردش خون شود که مانع از ایجاد تیرگی زیر چشم و پفی می‌شود.

محافظت از پوست شما در برابر پیری

اگر شما به ترکیبات کرم‌های مرطوب کننده خود نگاه کنید متوجه وجود عصاره زردچوبه خواهید شد به این دلیل که زردچوبه باعث می‌شود که چین و چروک‌های پنجه کلاغی زیر چشم که در اثر افزایش سن و پیری به وجود می‌آید را از بین ببرد.

کاهش علائم کشش پوست

با توجه به این که روز به روز سن ما رو به افزایش است و تغییرات پوستی در ما ظاهر می‌شود امااین تغییرات در برخی از افراد بیشتر ایجاد می‌شود که یک راه طبیعی برای کنترل نشانه‌های کشش پوست، استفاده از زردچوبه می‌باشد.
زمانی که زردچوبه به خمیر تبدیل گردد می‌تواند به لایه‌های پوست نفوذ کند و باعث بهتر شدن عملکرد سلول‌های پوستی در شما شود.

برای تهیه خمیر زردچوبه مواد زیر نیاز دارید:

  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر
  • یک قاشق چای‌خوری از زردچوبه
  • آبلیمو (اختیاری)

توصیه ما به این صورت است که خمیر زردچوبه‌ای را که تهیه کرده‌اید دو بار حداقل در روز، یک بار صبح و یک بار شب قبل از خوابیدن بر روی پوست خود قرار دهید.

استفاده از زردچوبه برای پوست

هنگامی که زردچوبه به صورت خوراکی استفاده می‌شود کورو کومین موجود در آن قادر به جذب توسط بدن نیست و سریعاً متابولیزه می‌شود. اما هنگامی که بر روی پوست قرار بگیرد دارای تمامی مزایای است که در بالا به آن اشاره شده است.