حتما شما هم راه های خاصی برای گرفتن بوی بد مرغ دارید، موقع پختن با رعایت چند نکته می توانید بوی زهم مرغ را بگیرید. چون مرغ هم مثل ماهی یک بوی بدی می دهد که اگر این بوی خاص گرفته نشود مرغ شما خوشمزه نمی شود و وقتی بوی مرغ گرفته شود، خوشمزگی خاصی مرغ پیدا می کند.

۶ راه برای گرفتن بوی زهم مرغ

گوشت مرغ دارای پروتئین بالایی می باشد، گوشت مرغ باعث کاهش وزن، تنظیم فشارخون، کاهش سرطان و … می شود. مرغ سرشار از ویتامین B می باشد، که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. هم چنین دارای ویتامین D و ویتامین A می باشد. مرغ با مواد معدنی که دارد باعث درمان کم خونی می شود. فسفر‌موجود در مرغ باعث رفع ضعف عضلات می شود.

۱- هویج:

هنگام پخت مرغ چند تکه هویج یا ساقه کرفس درون مرغ بیاندازید بعد اینکه بوی بد مرغ را گرفت از ظرف خارج کنید و آنرا دور بریزید.

۲-دارچین:

برای از بین بردن بوی بد مرغ، دارچین، میخک، زنجبیل و کمی سرکه درون قابلمه مرغ بگذارید.

۳- سیر:

یکی دیگر از مواد خوراکی که باعث از بین بردن بوی بد مرغ می شود، سیر می باشد.
مرغ را یکی دو ساعت قبل از پختن در سیر رنده شده بخوابانید.

۴- سرکه:

یکی دیگر از موادی که باعث از بین بردن بوی زهم مرغ می شود، سرکه است‌. نیم ساعت قبل از پختن مرغ ، تکه های مرغ را در سرکه و زردچوبه قرار دهید تا بوی بد آن از بین برود.

۵- آب نمک:

یکی دیگر از موادی که باعث از بین بردن بوی بد مرع می شود آب و نمک است. شب قبل از پخت مرغ آن را در آب نمک بخوابانید.

۶- ادویه مرغ:

ادویه مرغ یکی از ادویه هایی است که بوی خوبی به مرغ می دهد، و از بوی بد آن جلوگیری می کند.

ترکیبات ادویه مرغ:

پودر گشنیز، رازیانه، پودر زیره، پودر پیاز، پودر سیر، هل ، زنجبیل، دارچین، گل محمدی، جوز هندی، خلنجان، پودر گوجه، پودر لیمو، پودر انبه، پودر لیمو عمانی ، پودر بیبر، خلال پوست نارنج، پودر پاپریکا