پیر شدن یک امر طبیعی برای انسان ها می باشد، همه ی انسان ها یک روز پیر می شوند و پیر شدن را تجربه می کنند ، این چیزی نیست که بتوان به طور کامل از آن جلوگیری کرد، اما راه هایی وجود دارد که بتوان روند پیر شدن را کاهش داد و با انجام یک سری کارها پیرشدن را کمتر کرد، بعضی از افراد هستند که اصلا سن و سالشان به پوست صورتشان نمی خورد این افراد با یک رژیم غذایی سالم و مراقبت از پوست خودشان روند پیرشدن خودشان را کاهش داده اند، و کاری کرده اند که پیری آنها زیاد به چشم نیاید.

باخوردن یک سری از مواد غذایی و میوه های تازه می توان به پوست خودتان کمک کنید که دچار چین و چروک نشوند و زیاد پیری به چشم نیاید‌.
البته این را هم باید در نظر داشت که بسیاری از خانمها با کرم ها و لوازم آرایشی و هم چنین انجام بوتاکس های متعدد پوست صورت خودشان را جوان می کنند اما خود اینها عوارض خودش را دارد بهتر است برای بهتر شدن و جوان شدن پوست صورت از مواد طبیعی و بدون ضرر استفاده کرد.

۶ میوه که با پیر‌شدن مقابله می کند:

۱- انار:

بعد از ۵۰ سالگی ضعف عضلانی آغاز می شود، انار این روند را کاهش می دهد، هم چنین علائم پیری را به تاخیر می اندازد، و خون را رقیق می کند.

۲- موز:

مواد مغزی موجود در موز با عوامل پیری مقابله می کند، چین و چروک ها را برطرف می کند و پوست را جوان و شاداب می کند.

۳- انگور:

انگور یک میوه دیگر است که روند پیری را کاهش می دهد و با عوامل پیری مبارزه می کند.

۴- سیب:

سیب میوه ای است که به جوان شدن پوست شما و هم چنین مبارزه با عوامل پیری کمک می‌کند.

۵- کیوی:

از میوه کیوی برای کاهش و درمان پیری استفاده می شود، کیوی از آنتی اکسیدان زیادی تشکیل شده که با چین و چروک های پوست مقابله می کند.

۶- هندوانه:

هندوانه یک آب رسان قوی است و برای از بین بردن چین و چروک های پوست بسیار مفید می باشد.