همه ی ما می دانیم که روزانه ۸ لیوان آب برای بدن ضروری است ، اما در بعضی ساعات نوشیدن آب تاثیر بیش تر و بهتری بر روی سلامت ما دارد.در این مقاله شما با ساعت هایی در شبانه روز آشنا می شوید که نوشیدن آب در آن ساعات برای سلامتی شما بهتر است.

?نوشیدن کافی آب برای حفظ سلامت جسم و حفظ سلامت روح موثر و مفید است.نوشیدن آب به صورت ناشتا و در اول صبح و قبل از خوردن صبحانه بهترین زمان برای مصرف آب می باشد.آبی که در زمان ناشتا بودن مصرف می کنید حتما ولرم یا گرم باشد.

طبق تحقیقات انجام شده اکثر ژاپنی ها روز خود را به خوردن ۲ لیوان آب ولرم شروع می کنند آنها معتقدند که نوشیدن آب ناشتا باعث لاغری و حفظ تناسب اندام می شود.

نوشیدن روزانه 8 لیوان آب

نوشیدن روزانه 8 لیوان آب

از دیگر خاصیت های خوردن آب ناشتا این است که باعث دفع سموم بدن، افزایش سلامت پوست، افزایش سوخت و ساز بدن ، لاغری و جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت مثانه می شود.

زمان قبل از صرف صبحانه لیوانی آب ولرم میل کنید و حدود ۴۰ دقیقه بعد مشغول به صرف صبحانه شوید.

دیگر زمان طلایی برای نوشیدن آب قبل و بعد از غذا می باشد .البته مصرف آب قبل از غذا منجر به کاهش اشتها می شود بنابراین بعد از صرف غذا نوشیدن یک لیوان آب تاثیرات شگفت انگیزی روی بدن دارد.

نیم ساعت قبل از غذا در هضم چربی ها و کاهش یبوست نقشی مهم دارد. مصرف آب قبل از غذا، رطوبت لازم بدن را تامین می‌کند. با تامین رطوبت بدن، غذا سریع‌تر هضم می‌شود و در نتیجه کاهش وزن زودتر اتفاق می‌افتد.مصرف آب بعد از غذا ، تمام چربی‌های غذا از بدن دفع شده و سوخت و ساز بدن سرعت می‌گیرد

قبل و حین ورزش نوشیدن آب فراموشتان نشود.در هنگام ورزش کردن چون آب بدن شما تعریق می شود ، بنابراین توصیه این است که قبل از ورزش کردن حدود نیم لیتر آب مصرف کنید.

آب درمانی هنگام رخ دادن بیماری ویروسی: یکی از روش های مبارزه با بیماری های ویروسی خوردن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز است، که باعث بهبودی سریع شما می شود.برای اثر بخشی بیشتر بهتر است چند قطره آب لیمو به آب اضافه کنید با این کار آب حالت قلیایی پیدا می کند و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

نوشیدن آب هنگام خستگی: کمبود آب بدن باعث کاهش حجم خون می شود، نوشیدن ۲ لیوان آب باعث برطرف شدن خستگی و بهبود عملکرد قلب و روح می شود.

مصرف استاندارد و روزانه ۸ لیوان آب، به رفع خستگی ، از بین بردن سردرد، عملکرد سیستم گوارش و هم چنین سم زدایی بدن می شود.