هیچگاه هیچکس و هیچ چیزی را به شوهرتان ترجیح ندهید چون مردها خیلی حساس هستند و این رفتار در ذهنشان می‌ماند. هیچگاه به خاطر فرزندانتان زندگیتان را تلخ نکنید. آمارها نشان می‌دهد که بیشترین دلیل طلاق به خاطر بچه‌ها اتفاق می‌افتد.

?‍️هنگامی که مردان از سر کار به خانه برمی‌گردند برای اینکه بتوانند آماده ارتباط با همسر و فرزندان شوند نیاز به یک استراحت ذهنی و بازیابی روحی دارند.

مردان برای این بازیابی روحی گاهی روزنامه می‌خوانند، گاهی به تماشای تلویزیون و گاهی به گوشه‌ای از اتاق خیره می‌شوند یا چشمان خود را می‌بندند تا بتوانند این بازیابی روحی را کسب نمایند.

برای این بازیابی روحی گاهی ۲۰ الی نیم ساعت زمان لازم است و بعد از این مرد خودش شروع به حرف زدن می‌کند و ارتباط و تعامل با اعضای خانواده را برقرار می‌کند.

متاسفانه گاهی زنان این رفتار را به دلیل عدم آگاهی نشانه بی‌تفاوتی و بی‌احترامی به همسر خود تلقی می‌کنند و سعی می‌کنند همسر خود را سرزنش کنند و باعث ایجاد بحث و دعوا بین زن و شوهر می‌گردد.

کارهای جذاب برای همسر این است که:

  • به استقبال شوهر تا درب اتاق بروید.
  • زنان جذاب با خوشرویی سلام و احوالپرسی می‌کنند.
  • زنان جذاب فرزندان خود را به آرامش دعوت می‌کنند و محیط آرامی را برای همسر خود فراهم می‌نمایند.
  • او قبل از هر صحبت و سخنی کارهای دیگر را تعطیل می‌کند و میز غذا را سریعاً آماده می‌نماید.
  • زن جذاب زنیست که پس از صرف غذا به جای هرگونه انتقاد اوضاع کاری را سوال می‌کند.
  • او سعی دارد اخبار خوشحال کننده را در هنگام استراحت شوهرش اظهار کند و به طور کلی به هر طریقی احساس خوب را در همسرش ایجاد نماید.
  • زن جذاب زنی است که از هرگونه بی‌اعتنایی و سردی نسبت به همسر خود خودداری کند.
  • او هرگونه گله و شکایت را قبل از صرف غذا مطرح نکند.
  • زنی جذاب است که توقعاتش را طوری بیان کند که از عهده شوهرش خارج نباشد.

شاید بگویید این موارد خیلی پیش پا افتاده است اما کافی هست که به همین موارد جزئی عمل کرد تا معجزه آن را در دستیابی به زندگی مشترک تجربه نمایید.

مردها اقتدار داشتن را دوست دارند 

از آنجایی که مردها دوست دارند در خانواده همیشه دارای اقتدار باشند و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه همواره احترام او در خانواده در حضور فرزند و اقوام حفظ شود.

در جمعی که حضور دارید اگر هم حق با شماست به نفع شوهرتان کوتاه بیاید، مطمئن باشید که شوهر شما متوجه این نرمش دلسوزانه خواهد شد.

هیچگاه سخن همسر خود را قطع نکنید برای همسر خود ارزش و احترام قائل شوید.اگر در جمعی به او احترام کامل گذاشته نمی‌شود منتظر نباشید که دیگران برای ارزش قائل شوند همواره باید در کنار شوهر خود بایستید و نه در مقابل او.

⚡مهم: اگر در جمعی کسی به شوخی همسر شما را تحقیر و سرزنش کرد در پشت شوهر خود درآید و از او حمایت کنید.

در مهمانی‌ها مراقب شیطنت‌ها و حرف‌های اطرافیان باشید مردها با تمام ضعف‌هایی که دارند باز هم دوست دارند مورد احترام همسر خود واقع شوند و اقتدارشان در مقابل همسر حفظ گردد.

?مردها دو دسته هستند:

  1. دسته اول مردان کم غذا و کم خوراک که به کیفیت غذا و سفره‌های و چاشنی‌های مختلف در غذا بسیار اهمیت می‌دهند.
  2. دسته دوم مردانی هستند که پرخورند و به شکم خود اهمیت زیادی می‌دهند. شوهر شما از هر کدام دسته که باشد شکم او دروازه ورود به قلب اوست.

اگر به هر دلیلی با همسرتان قهر کرده‌اید باز هم به شکم او توجه ویژه کنید و از کیفیت و کمیت غذا هرگز کم نکنید. بیشتر مردان که از انجام وظایف منزل در می‌روند و شانه خالی می‌کنند مدعی هستند که همسرشان کار آنها را قبول ندارد و مدام از آنها ایراد می‌گیرند.