شور شدن غذا اتفاقیست که ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید، حتی آشپزهای بزرگ! و با وجود ترفند های رفع آن، جایی برای نگرانی باقی نمی ماند. اگر شما هم در چنین موقعیتی هستید و به دنبال راه چاره می گردید، با ما همراه باشید.

راهکار هایی برای برطرف کردن شوری غذا

برطرف کردن شوری غذا

سیب زمینی، اولین نجات دهنده!

استفاده از سیب زمینی اولین راهکار طلایی است، چرا که نمک را به خوبی جذب کرده و میتواند در انواع غذاها نجات دهنده باشد. اگر غذا در حال جوشیدن است، یک عدد سیب زمینی را پوست گرفته و به دو قسمت تقسیم نمایید، سپس آن را به غذا اضافه کنید. پس از اتمام پخت می توانید آن را خارج نمایید.

? اگر برنج شور شد، و قبل از آبکش کردن آن متوجه شدید نیز سیب زمینی ناجی غذای شماست. مانند نمونه ای که ذکر شد از یک سیب زمینی دو قسمت شده استفاده کنید و به برنج در حال جوش اضافه نمایید. اما اگر پس از آبکشی متوجه شوری برنج شدید میتوانید کمی آن را بشویید تا نمک آن به حد اعتدال برسد.

نان، ناجی دوم!

نان هم مانند سیب زمینی، ناجی غذای شور شماست. روش استفاده اینچنین است که در انتهای پخت، مقداری نان (ترجیحا نان خشک) را به غذا اضافه نمایید تا نمک اضافه را به خود جذب کند، سپس می توانید نان ها را خارج کنید.

افزایش حجم غذا

در صورتی که از مواد اولیه غذا مقدار بیشتری در خانه دارید، اضافه کردن آنها به غذا بخصوص هویج و سیب زمینی راه مناسبی برای رفع شوری غذا می باشد. همچنین برای غذاهای رقیق مانند سوپ، استفاده از رشته، نودالیت یا ماکارونی گزینه ی مناسبی به شمار می رود.

در انتها توصیه ی ما این است که جهت جلوگیری از شور شدن غذا نمک را بصورت پله ای به غذا اضافه کنید و در هر مرحله مقداری از غذا بچشید تا از شوری جلوگیری شود.