?کدو در تمام نوع های موجود آن مانند کدو سبز، کدو حلوایی و کدو تنبل باعث جلوگیری از پیری رشد می شود و سرعت پیری را کاهش می دهد. کدو در رده ی خربزه، خیار و اسپاگتی قرار دارد ،منبع کدو قاره آمریکاست. اولین بار در ایتالیا در دهه ۱۸۰۰ این گونه توسعه یافت. خواص کدو سبز در کشور های دیگر هم ثابت شده که به عنوان ماده اصلی در پخت غذا له کار می رود.? از کدو سبز به عنوان درمان کننده سرما خوردگی و بیماری آسم استفاده می شود‌.

خواص کدو سبز

خواص کدو سبز

کدو دارای مقادیر آهن، کلسیم، روی و ویتامین A فراوان است که باعث تقویت بینایی و سیستم ایمنی بدن می شود.از کدو سبز به عنوان لاغرکننده هم استفاده می شود، زیرا کدو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر ترکیبات گیاهی است.

بهترین راه برای مصرف کدو سبز ، مصرف به صورت خام است.

انواع کدو سبز به شرح زیر است:

  • آریستوکرات
  • گلد راش
  • کدو سبز سیاه
  • گادوکس
انواع کدو سبز

انواع کدو سبز

خواص کدو سبز:

۱- دارای آنتی اکسیدان بالا می باشد، آنتی اکسیدان ترکیباتی هستند که بدن را در مقابل رادیکال های آزاد حفظ می کنند.

۲- استفاده از کدو سبز به هضم راحت تر غذا کمک می کند،فیبر نامحلول موجود در کدو به حجیم شدن مدفوع و هم چنین راحت حرکت کردن غذا در روده کمک می کند که این باعث رفع یبوست می شود.مصرف مایعات در کنار کدو به رفع یبوست بیشتر کمک می کند‌.

۳- کدو سبز باعث جلوگیری از پیری زودرس می شود‌. کدو سبز منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید خواص ضد پیری قدرتمندی از خود نشان داده‌اند. این آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن و پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند که در غیر این صورت ممکن است منجر به پیری زودرس شود. لوتئین و زآگزانتین نیز پوست را روشن کرده و سلامت آن را بهبود می بخشد.

۴- برای دوران بارداری بسیار مفید است، کدو سبز دارای مواد مغذی بسیاری می باشد که ویتامین ب و اسید فولیک از جمله موادی است که داراست و این دوماه معدنی برای دوران بارداری موثر و مفید است.مصرف اسید فولیک قبل از بارداری و سه ماهه اول توصیه می شود.هم چنین کدو سبز دارای منیزیم است که برای زنان باردار مفید بوده و باعث جلوگیری از زایمان زودرس می شود.

۵- باعث کاهش قند خون می شود. کدو سبز برای افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ موثر می باشد.هم چنین کدو سبز با ثابت ماندن قند خون هم کمک می کند، پوست کدو سبز هم نیز به کاهش قند خون و انسولین کمک می کند.

۶- باعث بهبود عملکرد قلب می شود، کدو سبز دارای مقادیر زیادی فیبر است که فیبر محلول در کدو باعث کاهش کلسترول کلی و کلسترول بد می شود.
کدو سبز سرشار از پتاسیم است که منجر به گشاد شدن عروق خونی به کاهش فشار خون منجر می شود.

۷- به درمان آسم کمک می کند، کدو سبز حاوی ویتامین C به همراه مس می باشد و برای درمان آسم مفید است هم چنین دارا بودن خاصیت ضد التهابی آن باعث درمان بیماری آسم می شود.

۸- برای درمان لاغری موثر است ، کدو سبز حاوی آب فراوان و کالری کم می باشد به همین دلیل سبب بروز لاغری و کاهش وزن می شود.

۹- به درمان سرطان روده بزرگ کمک می کند ، فیبر موجود در کدو به پیشگیری سرطان روده بزرگ کمک می کند.

۱۰- باعث تقویت بینایی می شود، کدو سبز دارای ویتامین C و بتاکاروتن که مواد مغذی برای سلامت چشم است.هم چنین احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد.