اگر دوست دارید هورمون های شادی را بشناسید و به راحتی در بدنتان آزاد کنید با این مطلب همراه باشید. دانشمندان شادی را به عنوان راز جوان ماندن انسان میدانند و هیچ چیز به اندازه خنده و شادی شما نمیتواند غم و غصه دنیا را از شما دور کند و این شادی را هورمون های شادی میتواند برایتان به ارمغان بیاورد اما چگونه به هورمون های شادی دست پیدا کنیم؟ هورمون ها نوعی مواد شیمیایی در خون اند که برخی از آنها به این دلیل اینکه حس خوشحالی در شما ایجاد میکنند به آنها هورمون شادی گفته میشود. میتوانید با کارهایی ساده باعث دستیابی به این هورمون ها و احساس شادی و لذت از زندگی بشوید.

هورمون های شادی مغز و راه های دسترسی به آنها/هر هورمون شادی با چی ترشح میشه

هورمون های شادی مغز و راه های دسترسی به آنها/هر هورمون شادی با چی ترشح میشه

هورمون دوپامین

دوپامین هورمون پاداش است. دوپامین بعد از تمام کردن یک فعالیت در مغز ترشح میشود و همینطور باعث ایجاد انگیزه در فرد میشود ترشح این هورمون وابسته به عمل بیرونی است.برای ترشح این هورمون ورزش کنید، به موسیقی شاد گوش کنید،خواب کافی داشته باشید و مدیتیشن کنید.

هورمون اندروفین

هورمون اندروفین مسکن طبیعی مغز است. استرس را کاهش و لذت را افزایش میدهد. این هورمون هنگام فعالیت های ورزشی و رقصیدن ترشح میشود. دلیل عدم حس کردن آسیب دیدگی ها در حین انجام فعالیت های ورزشی به اصطلاح گرم بودن بدن یا ترشح اندروفین است.

برای ترشح این هورمون: فعالیت های ورزشی، رقصیدن، خندیدن،شکلات تلخ، سوزاندن مریم گلی

هورمون أكسيتوسين

هورمون اکسیتوسین به وسیله ی تماس بدنی بین افراد ترشح می شود. این هورمون ارتباط صمیمانه میان افراد است، هرگاه با کسی احساس صمیمیت کنیم ترشح می شود.
برای ترشح این هورمون: در آغوش گرفتن، نگه داشتن دستهای یکدیگر، تعریف کردن از ویژگیهای مثبت دیگران، نوازش حیوانات

هورمون سروتونین

هورمون سروتونین که به آن والاترین هورمون شادی نیز می گویند، در هنگام برقراری ارتباط میان انسان و قدرتی فراتر از وجود بشری (خداوند) در مغز ترشح می شود، می توان در هنگام برقراری این ارتباط ترشح هورمون سروتونین را در مغز احساس کرد. انجام مدیتیشن ترشح این هورمون را به صورت شگفت انگیزی افزایش می دهد.
برای ترشح این هورمون: آفتاب گرفتن، مدیتیشن کردن، قدم زدن در طبیعت، تماشای طلوع و غروب آفتاب.

5 نکته در مورد افزایش «هورمون های شادی»

بدن ما پر از مواد شیمیایی است. طبیعی ها و نوع سرگرم کننده آن هورمون ها هستند. اساساً، آنها مانند پیام رسان های کوچکی هستند که به سلول ها و اندام های ما می گویند کارها را انجام دهند. بیایید روی هورمون های شادی و آنچه دانشمندان پیشنهاد می کنند برای تقویت آنها انجام دهید تمرکز کنیم.

دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که بخشی از این است که چرا انسان احساس لذت می کند، مثلاً اگر برای انجام یک کار خوب به پشت خود ضربه بزنید. اگر دوپامین بیشتری می خواهید، هدفی را تعیین کنید، هر روز یک قدم به سوی آن بردارید و آن را له کنید. آسان!

سروتونین خلق و خوی شما را تقویت می کند و یک ضد افسردگی طبیعی است که خودتان می سازید. می خواهید بیشتر بسازید؟ روزانه ورزش کنید، به دویدن یا پیاده روی سریع بروید: فقط 10 دقیقه در روز. یا کاری را امتحان کنید که قبلاً هرگز انجام نداده اید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

دو به یک می خواهید؟ اندورفین ها مسکن های طبیعی بدن ما هستند. بنابراین، وقتی بیرون می روید و ورزش می کنید و سعی می کنید سروتونین تولید کنید، اندورفین نیز تولید می کنید. اما واقعاً خوب خندیدن بهترین راه برای تقویت آنها – همانطور که مقدار کمی شکلات تلخ است – است که دانشمندان می گویند بر فعالیت ژن تأثیر می گذارد.

و در نهایت، اکسی توسین، با نام مستعار “هورمون عشق”، ما را به دیگران پیوند می دهد و زمانی که کارهای سرگرم کننده ای انجام می دهیم مانند بوسیدن و در آغوش گرفتن افرادی که دوستشان داریم و به آنها اعتماد داریم ترشح می شود. بیشتر از آن می خواهید؟ حیوانات خانگی خود را در آغوش بگیرید و دوستان صمیمی و قابل اعتمادتری پیدا کنید. داشتن یک گروه اجتماعی که دوست دارید و می توانید آن را لمس کنید، اکسی توسین بیشتری تولید می کند.