در زمان های قدیم از ریشه گیاهان ، درخت ها و برگ ها برای مواد رنگی و آرایشی استفاده می شد، مصریان قدیم از پودری به نام کوهل برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها و هم چنین آنها از دوده چراغ برای سیاه کردن ابروها استفاده می کردند. خانم ها از زمان گذشته تا به امروز از موادی برای زیباتر شدن چشم ها و ابروهایشان استفاده می کردند، امروزه لوازم آرایشی مثل ریمل ، سایه و.. به بازار آماده است.

روش تشخیص محصول آرایشی فاسد شده

روش تشخیص محصول آرایشی فاسد شده

ولی باید مراقب حساس ترین عضو بدن، یعنی چشم ها باشیم.
هیچ کس راضی نیست بخاطر زیبایی اش، سلامتی این عضو را به خطر بندازد بنابراین باید در انتخاب لوازم آرایشی مختص چشم ها و ابرو دقت لازم را داشته باشیم.

?برای انتخاب لوازم آرایشی مناسب نکات زیر را مورد توجه خود قرار دهید:

سرطان زا بودن :

مواد آرایشی تقلبی باعث ایجاد سرطان می شود، البته هنوز دلیل قطعی برای این ادعا وجود ندارد ولی با بررسی برخی از شواهد تحقیقات این مسئله ممکن است در دراز مدت رخ بدهد. برخی از مواد تقلبی باعث بروز مشکلات پوستی می شود.

ریزش مژه ها و ریمل:

به طور کلی استفاده از ریمل باعث ریزش مژه نمی شود، و تنها چیزی که ممکن است بوجود بیاید واکنش های حساسیتی و اگزماست.
در صورت بروز حساسیت مژه ها دچار التهاب، قرمزی و خارش می شوند، و بخاطر خارش این ناحیه، امکان عفونت این ناحیه وجود دارد.

ناخالصی های حساسیت زا:

مواد آرایشی چشم به دلیل حساس بودن بارها و بارها تست می شوند و اثرات حساسیت زایی آنها چک می شود ولی در لوازم آرایشی تقلبی این تست ها وجود ندارد و غلظت مواد در آنها به صورت استاندارد نمی باشد.

توصیه های برای شناخت محصولات تقلبی ?

اگر بخواهیم محصول تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم باید از آزمایش های خاصی استفاده کنیم که از عهده ما خارج است، اما راه هایی وجود دارد که می توان از خرید لوازم تقلبی جلوگیری کرد.

لوازم آرایشی فاسد

لوازم آرایشی فاسد

?در هنگام خرید لوازم آرایشی حتما به برچسب وزارت بهداشت دقت کنید، چون هرمحصولی که وارد کشور ما می شود اول وزرات بهداشت آنرا تایید می کند. از مراکز معتبر لوازم آرایشی خود را بخرید، چون این مراکز به خاطر حفظ اعتبار و ابرو ی خودشان هم که شده از فروش محصولات تقلبی خودداری می کنند.

?از دست فروش های کنار خیابان هرگز لوازم آرایشی تان را نخرید چون ممکن است شیشه های اصلی را با مواد تقلبی پر کنند و شما خدایی نکرده استفاده کنید و دچار عوارض بدی شوید.

?جنس های تقلبی اکثرا قیمت پایینی نسبت به بقیه اجناس دارند، پس اگر محصولی را نسبتا قیمت پایین دیدید ، شک نکنید که محصول تقلبی است.

?فرآورده های چشمی را به طور اشتراکی استفاده نکنید و از تستر های داخل فروشگاه مصرف نکنید، چون همه افراد آنرا تست می کنند و ممکن است دارای عوامل بیماری‌زا باشد.

کرم ها و مواد آرایشی دور چشم را اول پشت دست خود تست کنید اگر پوستتان به آن حساسیت نداشت بعد دور چشم خود بزنید. آرایش چشم را با استفاده از پاک کننده های مخصوص به سرعت پاک کنید و نگذارید روی چشمتان بماند‌. یکی از نشانه های فاسد شدن ریمل بوی نامطبوع آن و بریده بریده شدن مواد داخل آن است.