چون آبلیمو دارای مقادیر زیادی ویتامین سی می‌باشد دارای خاصیت قوی سفید کنندگی پوست است که دلیل این موضوع کاهش تولید ملاتونین است. برای تهیه این ماسک می‌بایست یک قاشق شیر را با یک قاشق آبلیمو و یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. وقتی که پوست خود را تمیز کردید خمیر به دست آمده را روی پوست خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه به آن زمان دهید سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

این ماسک برای تمامی پوست‌ها مناسب است و اگر می‌خواهید نتیجه مطلوبی از آن به دست آورید پیشنهاد ما این است که هر شب  این ماسک را به صورت خود بزنید.

ماسک پوست پرتقال و ماست

برای تهیه این ماسک ابتدا چند عدد پوست پرتقال را در مقابل نور خورشید به مدت ۲ تا ۳ روز قرار دهید تا خشک شود. هنگامی که پوست پرتقال خشک شد آنها را پودر کنید و به یک قاشق غذاخوری ماست بیفزاید. ماسک به دست آمده را بر روی پوست خود بمالید و پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

این ماسک هم مانند ماسکی که در بالا گفته شد برای انواع پوست‌ها مناسب است و اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از آن کسب کنید بهتر است این درمان را قبل از خواب تکرار نمایید.

کرم سفید کننده پوست با پاپایا و عسل

برای تهیه این ماسک لازم است نیم فنجان پاپایا تازه و یک قاشق چای‌خوری عسل را تهیه کرده، سپیس پاپایا را کاملا له نموده با همدیگر مخلوط کرده تا یک خمیر غلیظ به دست آید.

حالا می‌توانید مخلوطی را که به دست آورده‌اید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و پس از آن صورتتان را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.
این ماسک برای افرادی که دارای پوست چرب و طبیعی هستند مناسب می‌باشد و می‌بایست این درمان را هر شب قبل از خواب انجام دهند. توجه داشته باشید که برخی از افراد هستند که نسبت به مواد موجود در پاپایا حساسیت دارند پس اگر دارای حساسیت نسبت به پاپایا هستید از مصرف این ماسک بپرهیزید.

کرم پودر

کرم پودر

کرم سفید کننده گوجه فرنگی ماست و جو دوسر

یکی دیگر از ترکیب‌هایی که برای پوست فوق العاده می‌باشد ترکیب گوجه فرنگی، ماست و جو دوسر می‌باشد که برای پوست‌های چرب، نرمال و مختلط مناسب است. برای تهیه این ماسک لازم است یک عدد گوجه فرنگی را از وسط نصف کنید، آب آن را جدا کنید سپس یک قاشق چای خوری ماست تازه و یک قاشق چای‌خوری جو دوسر را درون یک کاسه ریخته و آب گوجه فرنگی را با آن بی‌افزاید.

این ترکیب به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید لازم است این درمان در هفته دو تا سه بار انجام شود.

سفید کننده پوست با سیب زمینی

از دیگر مواد طبیعی که به روشن شدن پوست ما کمک می‌کند می‌توان به سیب زمینی اشاره کرد که برای تمامی پوست‌ها مناسب است. شما می‌بایست یک عدد سیب زمینی را پوست بکنید و آن را به قطعات کوچک تبدیل کنید. سپس قطعات سیب زمینی را بر روی قسمت‌هایی از پوست که می‌خواهید روشن‌تر شود بمالید و پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب بشویید. همچنین می‌توانید آب سیب زمینی را گرفته و توسط تکه‌های پنبه بر روی پوست خود بمالید.

این نکته را توجه داشته باشید که آب سیب زمینی سبب خشک شدن پوست می‌شود بنابراین پس از استفاده از این ماسک می‌بایست از مرطوب کننده استفاده کنید.