در این پست از سایت استار بورس خبرهایی که می تواند باعث کاهش قیمت دلار تا 40 هزار تومان شود ؟! را قرار دادیم . در چند روز گذشته اخبار و خبرهای مختلفی در خبرگزاری ها و رسانه ها منتشر شده است که می تواند منجر به کاهش شدید قیمت دلار شود . یکی از این خبرهای موثر برای کاهش قیمت دلار خبر آزاد سازی 2 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران می باشد . سایت استار بورس …

خبرهایی که می تواند باعث کاهش قیمت دلار تا 40 هزار تومان شود ؟!

دو میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شد

علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران از تخصیص دو میلیارد دلار ارز از محل پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد؛ او گفت این پول‌ها ارتباطی به ارزهای بلوکه شده در کره جنوبی ندارد.

دو میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شد

آرمان ملی آنلاین: عضو اتاق بازرگانی ایران خبر داد در دوشنبه پیش رو، از محل پول‌های بلوکه شده ایران، دو میلیارد دلار ارز جدید برای خرید کالای اساسی تخصیص داده می‌شود.

علی شریعتی در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن اعلام این خبر، تاکید کرده که این پول‌ها ارتباطی به منابع مالی ایران در کره جنوبی ندارد و از محل آزادسازی پول‌های ایران در دیگر نقاط تزریق خواهد شد.

او همچنین درباره صحبت‌های اخیر رییس کل بانک مرکزی درباره استفاده از منابع پولی ایران در صندوق بین المللی پول نیز گفته که این منابع ماهیت کمک بلاعوض دارد و منابع بلوکه شده نیست و باید در حوزه فقرزدایی و توسعه پایدار مصرف شود.

 

شریعتی روز قبل نیز خبر داده بود که از منابع آزاد شده ایران در بانک تی بی آی عراق نیز ۱.۶ میلیارد دلاری بدهی گازی به ترکمنستان پرداخت شده است.

همچنین ۶۰۰ میلیون دلار پول حجاج امسال نیز از همین محل پرداخت شده است.

او پیش بینی کرده که با وجود تلاش دلال‌های برای بالا نگه داشتن قیمت دلار، با ورود منابع جدید، بازار آرامش جدیدی را تجربه کند.

چراغ سبز آمریکا برای آزاد سازی پول های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی

منابع دیپلماتیک و دولتی کره جنوبی از رایزنی مقامات کره و آمریکا برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره خبر دادند.

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، منابع آگاه دیپلماتیک و دولتی در سئول مدعی شدند که مقامات کره جنوبی و آمریکا در حال رایزنی در چارچوب یک کارگروه‌ برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول‌ بلوکه شده ایران در بانک‌های کره هستند.

 

افرادی که در جریان این رایزنی‌ها بوده‌اند، گفتند که آزادسازی این پول‌ها ذیل شرایطی سخت‌گیرانه و تنها به منظور استفاده ایران از این مبالغ برای اموری مانند هزینه‌های عضویت سازمان ملل و خریداری واکسن کرونا انجام خواهد شد.

یک مقام دولتی سئول گفت که «اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار داریم که روابط خدشه‌دار شده‌مان با ایران به طور چشم‌گیری بهبود پیدا کند.»

به گفته منابع مطلع، اگر رایزنی‌ها برای آزادسازی این پول‌ها موفقیت‌آمیز باشد، انتقال این مبالغ به شعب بانک‌های ایران در کشورهای خاورمیانه و نه مستقیما به ایران، امکان‌پذیر خواهد بود تا بر گردش و نحوه استفاده از آن نظارت شود.

 

ایسنا به نقل از روزنامه کره اکونومیک دیلی نوشت، پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ در دوران دونالد ترامپ و بازگردانده شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و بلوکه شدن پول‌های ایران در دو بانک تجاری کره به نام‌های بانک ووری و بانک صنعتی کره به موجب این تحریم‌ها، روابط میان تهران و سئول با دشواری‌هایی روبه‌رو شد.

 

بدهی ۷ میلیارد دلاری کره در زمینه واردات نفتی، بیشترین مبلغ پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های خارجی است.

کره جنوبی پیش از اعمال تحریم‌ها، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفت خام ایران در آسیا بود.

خبرهایی که می تواند باعث کاهش قیمت دلار تا 40 هزار تومان شود ؟!,خبر کاهش قیمت دلار,اخبار کاهش قیمت دلار,آخرین خبر کاهش قیمت دلار,کاهش قیمت دلار,کاهش قیمت دلار در روزهای آینده,کاهش قیمت دلار در راه است,كاهش قيمت دلار,کاهش قیمت دلار در چند روز آینده,کاهش قیمت دلار از فردا,کاهش قیمت دلار نی نی سایت,کاهش قیمت دلار در سال ۶۷,کاهش قیمت دلار در بازار,کاهش نرخ دلار,افت قیمت دلار در روزهای آینده,احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آینده,کاهش نرخ ارز در روزهای آینده,کاهش قیمت دلار در هفته اینده,کاهش شدید قیمت دلار در راه است,کاهش قیمت ارز در بازار,کاهش قیمت دلار بازار امروز,کاهش نرخ دلار امروز,كاهش نرخ دلار