گرما برای بدن مفید است اما زمانی که شدت آن زیاد شود و مدت زمانی که در معرض گرما باشیم زیاد شود، سلامتی انسان در خطر می افتد و ممکن است به بدن آسیب وارد شود. گرما باعث استرس می شود و به بدن استرس وارد می کند ،زمانی که بدن استرس دارد برای مقابله با بیماری های قلبی و تنفسی دچار مشکل می شود. در سه قاره جهان، کشورها روزهای گرمی را پشت سر می گذارند، ادامه این گرما بیماری های تنفسی ، عفونی و بسیاری از بیماری های دیگر را در پی دارد.

فهرست دسترسی سریع

تاثیرات گرما بر روی سلامت بدن

تاثیرات گرما بر روی سلامت بدن

تاثیرات گرما شدید بر بدن

گرمای شدید می تواند کشنده باشد و جان انسان را بگیرد، و هرساله تعداد زیادی از افراد بخاطر تغییرات آب و هوایی جان خودشان را از دست می دهند. گرما زدگی باعث بروز سرگیجه ، حالت تهوع و سردرد می شود. کسانی که دچار گرما زدگی می شوند اکثرا زمانی که به اورژانس مراجعه می کنند دچار سکته قلبی و یا سکته مغزی می شوند.

گرمای هوا باعث آتش سوزی جنگل ها می شود، دود این گازها برای سلامتی انسان مضر می باشد. دود های خطرناک و ذرات حاصل از آتش برای سلامتی انسان مضر می باشند.این ذرات به ریه ها وارد می شود و باعث عفونت ریه می شود.

گرمای هوا باعث رشد حشراتی که ناقل بیماری هستند می شود، پشه ها و کنه ها فرصت بیشتری برای رشد پیدا می کنند و مشکلات بهداشتی زیادی برای انسان بوجود می اورند‌.

بیماری های حاصل از نیش حشرات و پشه ها زیاد است که از راه حشرات منتقل می شوند. در هرصورت گرمای شدید برای سلامتی انسان مضر است، سعی کنید در هوای گرم زیاد قرار نگیرید و در ساعات اوج گرما در خانه بمانید، تا دچار مشکلات گرمازدگی و گرمای هوا نشوید.