اغلب مردمان موهای بلند و پرپشت را نشانه زیبایی می دانند هم چنین اکثرا بانوان به موهای بلند و پرپشت علاقه زیادی دارند. موی افراد در مدت زمانِ 30روزه بین شش میلی متر تا ۱/۳ سانتی متر رشد می کند، اگر چه عوامل ژنتیک در میزان رشد موثر است.

فهرست دسترسی سریع

ضخامت و تراکم مو در پرپشت نشان دادن آن تاثیر گذار است، به همین دلیل است که موی برخی افراد پرپشت تر از موی شما نشان داده می شود. ریزش مو هم یکی از عواملی است که نقش مهمی در پرپشت نشان دادن موها دارد.

روش های داشتن موهای براق و زیبا

روش های داشتن موهای براق و زیبا

داشتن موهای براق تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس افرادو همچنین زیبایی ظاهری آنها دارد.

اگر تمایل به داشتن موهای براق و زیبادارید باید حفاظت از موی سر خود را جدی بگیرید و از آنها مراقب کنید.زیبا و سالم نگه داشتن موی سر یک فرآیند پیچیده و مهم می باشد.

داشتن موهای زیبا و درخشان زیبایی یک خانم را دوچندان می کند. یکی از نکات مهم در بانوان نگه داری و رسیدگی موهای خود می باشد.

راهکارهای رشد سریع مو:

۱- ماساژ پوست سر:
ماساژ پوست سر باعث افزایش فولیکول‌های مو و تقویت آنان می شود ، تعداد فولیکول‌ بیشتر برابر است با تعداد موهای بیشتر.

خم شوید و از روی تخت سرتان را آویزان کنید طوری که موها به صورت وارونه قرار بگیرند. در این حالت سر پایین تر از قلبتان قرار دارد و خون بیشتری به فولیکول های مو می رسد، در همین حالت به صورت دورانی پوست سرتان را به مدت ۵ دقیقه ماساژ بدهید.
روغن درخت چای، روغن نعناع ، روغن درخت چای روغن لیمو ، روغن های مناسبی است که می توانید موهای سر خود را با آن چرب کنید .

۲- کوتاه کردن و نوک گیری موها به طور مداوم:

نوک گیری موها باعث از بین رفتن موخوره ها می شود ، مو خوره ها را اگر زود کوتاه نکنید تا بالای سر رشد می کند و سبب مرده شدن موهایتان می شود، بنابراین کوتاه کردن موها برای سلامت آن ضروری است.

۳- استفاده درست از شامپو:
هنگام استفاده از شامپو ، فقط کف سر را ماساژ دهید نه ساقه ی موها را، هنگام آب کشی موهای سر ساقه ی موهایتان نیز تمیز می شود.

۴- استفاده از کاندیشر بعد از شامپو: استفاده از نرم کننده باعث بازسازی چربی و پروتئین از دست رفته ساقه می شود.همچنین منافذ کوتیکول (پوشش شاخی سطح ساقه‌ی مو) را می‌بندد و مانع آسیب بیشتر به آن می‌شود.

۵- آبکشی مو با آب سرد: آب سرد لایه‌ی سطحی ساقه‌ی مو را صیقلی می‌کند و با این کار مانع از دست دادن رطوبت و آسیب رسیدن به مو می‌شود.

۶- آرام شانه کردن: با ملایمت موهایتان را شانه بزنید طوری که انگار موهایتان رشته هایی از طلا هستند و حتما شانه زدن را از پایین موهایتان شروع کنید.

۷- استفاده از ماسک های روغنی و مرطوب: استفاده از ماسک های گیاهی به رشد و پرپشت شدن موهای شما کمک می کند سعی کنید در هفته یک بار از این ماسک ها استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل
یک پیمانه روغن نارگیل تصفیه‌نشده را با یک قاشق از هریک از روغن‌های بادام، ماکادمیا و جوجوبا که در اختیار دارید مخلوط کنید. به این دلیل که روغن‌ها روی موی خشک خوب پخش نمی‌شوند بهتر است آن را روی موی نم‌دار استفاده کنید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس مانند همیشه آن را با شامپو بشویید و نرم‌کننده بزنید.
ماسک روغن کرچک
روغن کرچک غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری، به‌خصوص امگا ۹ است. روغن کرچک به‌طور طبیعی به رشد سریع مو کمک می‌کند. از آنجا که این روغن چسبناک است آن را با مقدار مساوی از روغن زیتون، بادام یا نارگیل مخلوط کنید. پوست سرتان را با این مخلوط به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ماساژ بدهید و بعد از آن سرتان را با شامپو بشویید.

۸- استفاده از ماسک تخم مرغ: تخم مرغ برای رشد موها موثر است، هم چنین قدرت مرطوب کنندگی دارد.

تهیه‌ی ماسک‌های مو با تخم‌مرغ
تخم‌مرغ را بشکنید و آن را داخل ظرف بریزید سپس تا صاف شدن مایع بهم بزنید. ماست را به این مایع اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مایع خامه‌مانندی ایجاد شود. این مایع را روی موی خیس‌تان قرار بدهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. بعد از این مدت ماسک را از روی موهایتان بشویید.
یک تخم‌مرغ را هم بزنید. چهار قاشق روغن دانه‌ی انگور و چند قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. مخلوط را به موها و پوست سرتان بمالید و به مدت نیم ساعت به حال خود بگذارید. نهایتا آن را با آب و شامپو مثل همیشه بشویید.
دو زده‌ی تخم‌مرغ را با روغن زیتون خالص با اسیدیته‌ی پایین (extra-virgin olive oil) مخلوط کنید و به سر بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس موی خود را با شامپو بشویید.
تخم‌مرغ را هم بزنید، یک فنجان شیر و دو قاشق روغن زیتون خالص و آب نیمی از لیمو ترش را به آن اضافه کنید. این مواد را مخلوط کنید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید. سپس موهایتان را بشویید و آبکشی کنید.

حفاظت و سلامت موهای سر

حفاظت و سلامت موهای سر

۹- استفاده از دم کرده های گیاهی:گیاهانی مانند رزماری، نعناع گربه‌ای، گزنه، باباآدم، گیاه دم اسبی، و مریم گلی به رشد سریع مو کمک می‌کنند.

۱۰- تقویت موی سر با آلوئه ورا:مخلوط ژل آلوئه ورا و آب لیمو به به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست سر خود قرار دهید.

۱۱- موهایتان را به مدت زمان طولایی گوجه ای نبندید.

۱۲- به هیچ عنوان موهایتان را در حوله نپیچید.

۱۳- استفاده از روبالشتی نرم ، از روبالشتی های زبر به هیچ عنوان استفاده نکنید.

۱۴- استفاده نکردن از کش مو به خصوص کسانی که موی دکلره شده دارند و دارای موهای حساسی هستند.

۱۵- داشتن رژیم سالم و مغذی : رژیم دارای پروتئین‌ و ویتامین هایی مثل A ,B,Cو E

۱۶- آبرسانی کافی

۱۷- از مکمل های ویتامین و گیاهی استفاده کنید.

۱۸- نداشتن استرس و آرام بودن

۱۹-مشکلات سلامتی خود را درمان کنید.