در این پست از سایت استار بورس آماده باش تهران برای زلزله,آماده‌ باش کامل ستاد بحران در زلزله تهران را قرار دادیم . جدیدترین و آخرین اخبار از زلزله دقایقی پیش و زلزله امروز در شهر دماوند تهران . دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی3.9 ریشتر بخش هایی از دماوند در تهران را لرزاند . برای دیدن اخبار و اطلاعات تکمیلی درباره زلزله تهران و خسارت های زلزله دماوند تهران و شدت زلزله و محل دقیق زلزله دماوند تهران و فیلم و عکس زلزله دماوند تهران به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس …

آماده باش تهران برای زلزله,آماده‌ باش کامل ستاد بحران در زلزله تهران

دماوند- زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتری حوالی دماوند در استان تهران را لرزاند.

بعد از ظهر شنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی دماوند در استان تهران را لرزاند.

در پی این حادثه ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

#فوری

? وقوع دومین زمین‌‌ لرزه در نزدیکی مرز استان های تهران و مازندران

زلزله ۲.۵ ریشتری دماوند را لرزاند

گسل مشا-فشم توانایی زلزله بیش از ۷ ریشتر دارد

گسل مشا-فشم که از سمت فیروزکوه و دماوند تا محدوده کندوان امتداد یافته و طول آن حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر است و توانمندی‌اش برای زلزله بیش از ۷ ریشتر است.

گسل مشا_فشم آخرین بار حدود ۱۹۰ سال پیش باعث وقوع زمین‌لرزه در تهران شده است./تسنیم

رئیس ستاد بحران فرمانداری پردیس: زلزله در دماوند با توجه به کم بودن ریشتر، در شهرستان پردیس مصدوم، زخمی و یا تخریبی برجای نگذاشته است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 3.9
محل وقوع: مرز استان های تهران و مازندران- حوالی دماوند
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1402/05/28 13:48:31
طول جغرافیایی: 52.03
عرض جغرافیایی: 35.80
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
10 کیلومتری دماوند (تهران)
13 کیلومتری رودهن (تهران)
16 کیلومتری بومهن (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:
58 کیلومتری تهران
95 کیلومتری کرج

محل دقیق زلزله دقایقی قبل در دماوند

این زلزله حاصل فعالیت گسل مشا بوده است.
این گسل از گسل های بسیار فعال و با قابلیت تولید زلزله های بالای ۷ریشتر میباشد

 

وقوع دومین زلزله در نزدیکی مرز استان های تهران و مازندران

#فوری

تهران لرزید

زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر دقایقی قبل دماوند تهران را لرزاند

هنگام وقوع زلزله چه باید کرد؟

زلزله یکی از اتفاقات طبیعی است که درسراسر دنیا رخ می‌دهد. کشور ما نیز یکی از مناطق زلزله خیز است؛ بنابراین باید همیشه برای وقوع زلزله آماده باشیم و قبل از وقوع آن آموزش‌های لازم را ببینیم.

زلزله تهران یا مازندران؟

بر اساس مختصات دقیق اعلام شده توسط ژئوفیزیک، مرکز زمین لرزه در استان مازندران و نزدیک منطقه سیاه چال قرار می‌گیرد.

اولین گزارش از خسارت زلزله تهران

ایرنا نوشت: مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه زلزله ۳.۹ ریشتری دماوند تخریب و خسارت جانی نداشته است، از مردم خواست آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.

حامد یزدی مهر، عصر شنبه با اشاره به وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی دماوند اظهار داشت: خوشبختانه این زمین لرزه تا کنون هیچ گونه تخریب و خسارتی برجای نگذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های خدمات رسان و فرمانداری دماوند در حالت آماده باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز شاهد پس لرزه ای به قدرت ۲.۵ ریشتر در ساعت ۱۴:۴۲ در عمق هشت کیلومتری زمین بین استان‌های تهران و مازندران بودیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند افزود: ضروری است که اعلام کنیم، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در جریان این زلزله، گزارشی از تخریب منازل مسکونی نداشته‌ایم و خسارت‌های مادی خاصی نیز اعلام نشده است.

یزدی مهر از مردم خواست، ضمن حفظ آرامش و خونسردی و رعایت نکات مورد نظر ایمنی، از شتابزدگی جدا خودداری کنند و تاکید می شود که پس از وقوع زلزله امروز تاکنون گزارش نگران کننده‌ای به اداره کل مدیریت بحران استان تهران ارسال نشده است.

به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر حوالی دماوند، تهران را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، در ساعت ۱۳:۴۸ امروز شنبه به لرزه درآورد.

زلزله در ۵۹ کیلومتری پایتخت؛ آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادی و تاکید بر حفظ آرامش

درپی وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری در شرق استان تهران، دستگاه‌های امدادی، خدماتی و … به حالت آماده‌ باش درآمدند. همچنین اعلام شد که این زلزله تاکنون خسارتی نداشته است.

به گزارش ایسنا، در ساعت ۱۳:۴۸ امروز زلزله‌ای به قدرت ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، مناطقی از دماوند در شرق استان تهران را لرزاند. کانون این زمینلرزه در فاصله ۵۹کیلومتری از شهر تهران، ۱۳ کیلومتری رودهن، ۱۰ کیلومتری شمال غربی دماوند و هفت کیلومتری آبعلی بود.

در همین راستا شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران به ایسنا گفت که تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند و تمامی پایگاه‌های هلال احمر نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. تاکنون نیز گزارشی از وقوع خسارت مخابره نشده است.

همچنین حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز با بیان اینکه این زلزله تاکنون خسارتی نداشته است، به ایسنا گفت: اداره کل مدیریت بحران استان تهران دقایقی پس از این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی در استان را به حالت آماده‌باش درآورد و از آنان خواسته شد تا مطابق به دستورالعمل‌های مطابق با شرایط آماده‌باش عمل کنند.

وی بر ضرورت حفظ آرامش و خونسردی شهروندان نیز تاکید کرد و گفت: ما بارها گفته‌ایم، مردم باید همواره برای مواجهه با زلزله آمادگی لازم را داشته باشند، اما این به معنای ترس و وحشت نیست. از این رو درخواست ما ازمردم این است که ضمن حفظ هوشیاری و آمادگی، آرامش خود را حفظ کرده و اخبار را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند.

محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران نیز در همین راستا به ایسنا گفت که تمامی پایگاه‌های اورژانس در حالت آماده‌باش قراردارند و تیم‌های ارزیاب اورژانس نیز در مناطق متاثر از زلزله حضور دارند.