اگر به دنبال آموزش کامل کار با اندیکاتور On Balance Volume OBV در بازارهای مالی و بورس و کریپتو و آموزش طریقه و نحوه استفاده و به کارگیری از اندیکاتور حجم تعادل OBV در ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی و بورس و فارکس به همراه مثال و نمونه های عملی اندیکاتور OBV هستید پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت استار بورس را حتما ببینید …

آموزش کامل کار با اندیکاتور On Balance Volume OBV

 

یادگیری و تسلط بر اندیکاتورها بخش مهمی از آموزش تحلیل تکنیکال فارکس است. حجم در تعادل (OBV) اندازه گیری فشار خرید و فروش است که با افزایش حجم در دوره های صعودی و کاهش آن در دوره های نزولی اندازه گیری می شود. این شاخص توسط جو گرنویل[1] ابداع شد و اولین بار در کتاب خود با عنوان «کلید جدید سودآوری بازار سرمایه گرنویل» در سال 1963 معرفی شد. این معیار یکی از اولین ابزارهای اندازه گیری ترافیک منفی بود. تحلیلگران فنی می توانند برای پیش بینی تغییرات قیمت به دنبال تفاوت بین نمودارهای قیمت و OBV باشند یا از OBV برای تأیید روند قیمت استفاده کنند.

نحوه محاسبه

خط نشانگر حجم تعادل به سادگی مجموع حجم های منفی و مثبت را در یک دوره زمانی نشان می دهد. زمانی که قیمت بسته شدن کندل فعلی بالاتر از قیمت بسته شدن کندل قبلی باشد، حجم دوره مثبت است و زمانی که قیمت بسته شدن کندل فعلی کمتر از قیمت بسته شدن کندل قبلی باشد، حجم دوره دوره این است که دوره منفی است.