در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش اندیکاتور ایچیموکو ichimoku در تحلیل تکنیکال,نحوه استفاده از اندیکاتور ایچیموکو را قرار دادیم . اندیکاتور ایچیموکو یک اندیکاتور تشخیص روند می باشد . با استفاده از اندیکاتور ایچیموکو و ابرهای سبز و قرمز می توان سیگنال های خرید و فروش دریافت کرد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جمع استفاده از اندیکاتور ایچیموکو در تحلیل تکنیکال بورس و فارکس و ارزهای دیجیتال …

سیگنال خرید و فروش با اندیکاتور ایچیموکو

آموزش کامل اندیکاتور ایچیموکو و نحوه استفاده از آن

اگر می خواهید از آموزش کامل و جامع اندیکاتور ایچیموکو در تحلیل تکنیکال بهره مند شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

راهنمای تجارت ایچیموکو – نحوه استفاده از اندیکاتور ایچیموکو

اندیکاتور ایچیموکو یک اندیکاتور همه کاره است که اطلاعاتی در مورد حمایت/مقاومت، جهت روند و حرکت به طور همزمان ارائه می دهد. اندیکاتور ایچیموکو یک ابزار معاملاتی قوی است، اما بسیاری از معامله گران وقتی به تمام خطوط و اطلاعاتی که این اندیکاتور به آنها می دهد نگاه می کنند و اغلب سیگنال های ایچیموکو را به اشتباه تفسیر می کنند، احساس ناراحتی می کنند. در این مقاله، ابزار را تشریح می کنیم و به شما گام به گام نحوه استفاده از اندیکاتور Ichimoku برای تصمیم گیری معاملات را نشان می دهیم.

مرحله اول: اجزای اندیکاتور Ichimoku

اندیکاتور Ichimoku از 2 جزء مختلف تشکیل شده است:

1) خطوط تبدیل و پایه: این خطوط مانند میانگین های متحرک در نمودار شما هستند، اما آنطور که خواهیم دید نیستند.

2) ابر ایچیموکو: ابر محبوب ترین جنبه اندیکاتور است زیرا بیش از همه برجسته است.

آموزش اندیکاتور ایچیموکو ichimoku در تحلیل تکنیکال,نحوه استفاده از اندیکاتور ایچیموکو

لطفاً توجه داشته باشید که من برای این مقاله بر روی جنبه‌های حرکت و روند دنباله‌دار اندیکاتور Ichimoku تمرکز می‌کنم. بازه عقب مانده ایچیموکو با انتخاب کنار گذاشته می شود زیرا ارزش زیادی اضافه نمی کند.

اکنون نگاهی به هر جزء به صورت جداگانه می اندازیم و سپس همه آنها را کنار هم می گذاریم تا به شما کمک کنیم سیگنال های تجاری بهتری پیدا کنید.

تبدیل و خطوط پایه

همانطور که قبلاً گفتم، خطوط تبدیل و پایه مانند میانگین متحرک در نمودار شما به نظر می رسند، اما آنها کار متفاوتی انجام می دهند. خطوط تبدیل و پایه وسط دوره 9 و 26 بالا و پایین را نشان می دهد. این بدان معنی است که آنها به دوره های 9 و 26 (شمع) نگاه می کنند، بالاترین و پایین ترین سطح قیمت را در آن دوره می گیرند و سپس خط را در وسط آن محدوده ترسیم می کنند.

در تصویر زیر، خط سبز و قرمز خطوط پایه و تبدیل Ichimoku هستند. برای مقایسه، من همچنین میانگین متحرک 9 دوره را با رنگ سفید روی نمودار ترسیم کردم. میانگین متحرک بسیار شبیه به خط تبدیل است، اما 100٪ با آن مطابقت ندارد.

Tenkan Sen / خط تبدیل: وسط دوره 9 بالا و پایین

Kijun Sen / خط پایه: اواسط دوره 26 بالا و پایین

آموزش اندیکاتور ایچیموکو ichimoku در تحلیل تکنیکال,نحوه استفاده از اندیکاتور ایچیموکو

سیگنال ها و معنی خطوط مبنا و تبدیل

خطوط تبدیل و پایه دو هدف دارند: اول اینکه در طول روندها مانند میانگین های متحرک به عنوان حمایت و مقاومت عمل می کنند. ثانیا، آنها اطلاعات حرکتی را ارائه می دهند. هنگامی که قیمت بالاتر از دو خط معامله می شود و هنگامی که خط تبدیل بالای خط پایه قرار می گیرد، سیگنال حرکت صعودی را نشان می دهد. این نیز بسیار شبیه به میانگین متحرک است: وقتی میانگین متحرک کوتاه‌تر از میانگین متحرک طولانی‌تر عبور می‌کند، به این معنی است که حرکت بالا و بالا می‌رود.

  • خطوط مبنا و تبدیل به عنوان حمایت و مقاومت در طول روندها عمل می کنند
  • معاملات خرید را فقط زمانی انجام دهید که قیمت بالاتر از دو خط باشد و معاملات را زمانی بفروشید که قیمت زیر دو خط باشد
  • تلاقی دو خط حرکت را تایید می کند
    • وقتی خط کوتاه‌تر بالای خط بلندمدت حرکت می‌کند، به معنای افزایش حرکت صعودی (و بالعکس) است.
    • وقتی قیمت بالاتر از دو خط حرکت می کند، مومنتوم را تأیید می کند

اندیکاتور ایچیموکو: ابر

ابر ایچیموکو از یک مرز پایین و بالایی تشکیل شده است و فضای بین این دو خط اغلب به رنگ سبز یا قرمز سایه می اندازد. بیایید بررسی کنیم که این به چه معناست.

اولین و سریع‌تر مرز Cloud میانگین بین خطوط تبدیل و پایه است. دومین مرز با حرکت کندتر، وسط بین دوره 52 بالا و پایین است. یکی از ویژگی های مهم ابر این است که 26 دوره در آینده پیش بینی می شود.

مجدداً، در تصویر زیر، دو میانگین متحرک معمولی را در کنار Cloud ترسیم کردیم و از آفست 26 استفاده کردیم (میانگین‌های متحرک را به آینده تغییر دهید). می بینید که میانگین های متحرک تقریباً مشابه ابر ایچیموکو هستند.

Seknou A – مرز با حرکت سریعتر: وسط بین تبدیل و خط پایه

Senkou B – مرز حرکت کندتر: وسط بین 52 دوره بالا و پایین

مهم: Cloud 26 دوره به آینده منتقل می شود