همه ی افراد در جهان یک نوع گروه خونی مخصوص به خودشان را دارند که این گروه خونی را از والدین خودشان به ارث گرفته اند در حالت کلی 4 نوع گروه خونی داریم، که هر کدام خصوصیات اخلاقی ویژه ی خودشان را دارند. گروه خونی O، AB ،A، B  گروه خونی های اصلی هستند که باز هر کدام از این گروه های خونی دارای RH ، + و یا – می باشند.

تشخیص نوع گروه خونی با آزمایش خون می باشد و بهتر است برای رعایت یک سری از نکات غذایی نوع گروه خونی خودتان را بدانید، خصوصاً اینکه بعضی از موادغذایی برای گروه خونی شما خوب نمی باشد و بالعکس خیلی از مواد غذایی برای گروه خونی شما مفید است و شما اطلاعی از آن ندارید. جالب است بدانید نوع گروه خونی بر شخصیت شما و هم چنین میزان سلامتی شما اثرگذار می باشد.

گروه خونی A:

افراد با گروه خونی A سطح کورتیزول بالاتری دارند، توسط پشه ها کمتر جذب می شوند، بیشتر در معرض الکی شدن قرار دارند. و به این افراد توصیه می شود سیگار نکشند. بهتر است از میوه های توت، سیب، آووکادو و هویج استفاده داشته باشند. همچنن برای آرامش اعصاب از چای گل یاس، گل همیشه بهار و آویشن استفاده کنند.

گروه خونی B:

این افراد بیشتر مورد توجه پشه ها قرار دارند، باکتری های مفید بیشتری دارند و انسان هایی مهربان، خلاق و قدرتمند هستند. خوردن سبیزجات برگدار به این افراد توصیه می شود چرا که افرادی بی حس و حال و کندی می باشند و به خاطر همین تبلی شان خوردن چای سبز و هم چنین سیاه به آنها توصیه می شود.

گروه خونی AB:

افراد با این گروه خونی بیشتر به مشکلات حافظه و زوال عقل دچار می شوند. AB یک گروه خونی نادر در جهان می باشد که بیشتر در معرض خطر سرطان معده قرار دارد. این گروه بهتر است کافئین کمتری مصرف داشته باشند؛ برای این گروه خونی خوردن چای سبز و نعناع و چونه توصیه می شود.

گروه خونی O:

گروه خونی O کمتر به مشکلات مالاریا مبتلا می شوند، بیشتر در معرض لخته شدن عروق قلب هستند و باید گوشت و غذاهای دریایی کمتر مصرف کنند. دارندگان این گروه خونی بدون محدودیت می توانند خون اهدا کنند و افراد متکی و غیر قابل پیش بینی هستند. مشکلات گوارشی این گروه بسیار است که برای بهبود آن باید چای زنجبیل بیشتر مصرف داشته باشند.