بعد از اپیدمی کرونا به رسم عادت در تمام منازل از ضد عفونی کننده ها و الکل ها استفاده می شود و شماری از افراد به هنگام استفاده از این مواد ممکن است حساسیت داشته یا مسموم شوند. و اما علایم مسمومیت با این ماده کاربردی چیست و در هنگام مسمومیت چه کار هایی باید کرد؟

ممکن است به طور اتفاقی الکل را مصرف کنید، لازم است آن زمان فورا به پزشک مراجعه نموده یا با اورژانس تماس بگیرید. علام مسمومیت با الکل بالارفتن ضربان قلب، رفلاکس معده، استفراغ، گیجی ، تشنج ، تنفس نامنظم و در آخر ممکن است فرد بیمار از هوش برود ولی این علایم در افراد به صورت متفاوت بروز می کند.

مسمویمت با الکل

الکل در بعضی از انواع دهانشویه ها یا نوشیدنیهای مختلف و یا مواد غذایی وجود دارد و مصرف بیش از حد باعث بروز مسمومیت می شود.

این مسمومیت ممکن است در کودکان بروز دهد و بسیار خطرناک تر از بزرگسالان باشد بنابراین ور مرحله اول باید خونسردی خود را حفظ کنید و با اورژانس تماس بگیرید.

نکته مهم این است در این هنگام به طور خودسر از دارور یا مواد غذایی استفاده نکرده و فورا با مرکز پزشکی تماس بگیرید.

مسمومیت با الکل همچنین زمانی رخ می دهد که بزرگسالان یا کودکان به طور تصادفی یا عمدی محصولات خانگی حاوی الکل را مصرف کنند.

فرد مبتلا به مسمومیت با الکل نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. اگر مشکوک به مسمومیت با الکل هستید، فوراً با فوریت های پزشکی تماس بگیرید.