? سم هایی که در خون جمع می شوند تاثیر مستقیمی روی سیستم عصبی دارند و باعث ایجاد یک سری مشکلات برای شما می شوند. درست است که یک سری اندام در بدن داریم که وظیفه ی آنها سم زدایی است ولی باید خودتان هم به سم زدایی بدن کمک کنید.

عوامل ایجاد کننده سموم بدن

عوامل ایجاد کننده سموم بدن

☠️ اطراف شما ذراتی وجود دارد که از طریق هوا، آب ، مواد غذایی و مواد دیگر وارد بدن می شوند‌. سم برای بدن مضر است و باعث علائمی می شود که حتی پزشک هم گاهی اوقات تشخیص نمی دهد اما خودتان متوجه هستید که حالتون مثل قبلا خوب نیست و اینجور مواقع مشخص می شود که سم بدنتان زیاد شده است.

عوامل ایجاد کننده سموم بدن:

? سموم در اصل مواد شیمیایی هستند که بیولوژیکی یا مصنوعی ساخته شده اند و انواع مختلفی دارند:

سموم طبیعی: این سموم به طور معمول در غذاهای گیاهی و حیوانی وجود دارند.
سموم مصنوعی: این سموم در گازهای صنعتی، داروها، آلاینده‌های محیطی و سموم دفع آفات شیمیایی وجود دارند و می‌توانند مستقیماً یا از طریق زنجیره‌های غذایی آلوده، وارد بدن شوند.
سموم محیطی: این سموم معمولاً از مکان‌های صنعتی که خودروها، آب‌وهوای آلوده دارند و یا تشعشعات مضر، آفت‌کش یا حشره‌کش‌ها و علف‌کش‌ها در آن هستند می‌آیند یا در مواد پاک‌کننده، اسپری مو، عطر و لوازم آرایشی که در خانه هم یافت می‌شود وجود دارند.
سموم مربوط به سبک زندگی: سموم سبک زندگی معمولاً از مواد شیمیایی می‌آیند که خود ما وارد بدن خود می‌کنیم؛ مثل قند، داروهای تجویزی، غذا‌های فراوری شده، الکل، کافئین و توتون یا تنباکو.
سموم ناشی از واکنش‌های متابولیک: وقتی بدن ما شروع به تجزیه پروتئین، قند و چربی می‌کند به‌صورت طبیعی ضایعات سمی تولید می‌کند. وقتی در یک رژیم غذایی مواد مغذی کافی یافت نشود، سموم در بدن تجمع پیدا می‌کنند. زمانی که رژیم غذایی شما، مواد مغذی کافی نداشته باشند، سموم در بدن تجمع پیدا می‌کنند. سموم متابولیک که محصولات جانبی فعالیت‌های متابولیکی مختلف در بدن هستند.
سموم ایجاد شده توسط میکروب‌های روده: مجرای گوارشی مملو از مخمر و باکتری است تا به هضم غذا در بدن کمک نماید. وقتی این باکتری‌ها بیش از حد در روده رشد کنند سموم وارد جریان خون می‌شوند و در نهایت منجر به عوارض جسمی مختلفی در بدن خواهد شد.
سموم ایجاد شده توسط عوامل عاطفی: استرس، ترس یا تجربه‌کردن رخداد‌های ناگوار و دردآور، می‌تواند بر سیستم‌های عصبی و هورمونی تأثیر گذاشته و در نتیجه توانایی بدن را برای سم‌زدایی را کم یا از بین ببرد .

☠️ سموم بدن یا در داخل بدن تولید می‌شوند و یا از طریق مسیرهای زیر وارد بدن و جریان خون می‌شوند:

مصرف مواد مخدر
با افزایش تولید یا کاهش دفع در بدن (سموم بدن به‌مرورزمان جمع شده و ایجاد می‌شوند).
ازطریق مسیرهای مختلف مانند استنشاق، بلع، تزریق و قرارگرفتن در معرض پوست و چشم.
از طریق بیماری‌هایی مانند بیماری مزمن کلیه و بیماری کبدی.
استفاده بی‌رویه از عوامل دارویی.
سیستم ایمنی ضعیف شده
برخی از کمبود‌های آنزیمی ژنتیکی

۸ نشانه وجود سم در بدن:

وجود سم در بدن

وجود سم در بدن

۱- یبوست:

روده ها هر روز سموم و مواد زائد را از بدن ما دفع می کنند. اگر مبتلا به یبوست باشید، سموم انباشته می شود و دوباره به جریان خون جذب می شوند و بدین ترتیب بدن را مسموم تر می کند. یبوست ممکن است به بسیاری از بیماری ها مانند ناراحتی معده، سردرد و خستگی منجر شود.

۲-ریزش مو:

سم های موجود در بدن باعث ریزش مو می شوند .

۳- بوی بد دهان:

حتی شبها بعد از مسواک زدن باز هم دهانتان بوی بد می دهد و تنفس بد بویی دارید.

۴- آلودگی مغز:

وجود سم در بدن باعث آلودگی مغز و درست کار نکردن آن می شود‌.

۵- تعریق زیاد:

عرق کردن زیاد و بدون دلیل یکی از دلایل وجود سم در بدن است.

۶- بی خوابی:

بی خواب شدن و سخت به خواب رفتن یکی از دلایل وجود سم در بدن شما می باشد. سطح هورمون کورتیزول از حد نرمال خارج می شود‌.

۷- آکنه و لکه های پوستی:

بسیاری از مواد سمی می توانند وارد جریان خون شوند و بدن گاهی نمی تواند این سموم را دفع کند به همین علت از پوست خارج می شوند و به صورت جوش خود را نشان می دهند.

۸- بدقواره بودن ناخن های پا:

یکی دیگر از نشانه های وجود سم در بدن این است که شکل ظاهری ناخن های پا عوض می شود.