در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir بهترین تایم فریم برای فیوچرز,تایم فریم مناسب برای معاملات فیوچرز را قرار دادیم . انتخاب تایم فریم در معاملات فیوچرز بستگی به استراتژی معاملات هر شخص دارد . استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت و میان مدت هرکدام تایم فریم مخصوص خود را دارد . ولی می توان گفت بهترین تایم فریم برای معاملات فیوچرز تایم فریم 15 دقیقه و 4 ساعته می باشد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش نحوه انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی در فیوچرز …

فهرست دسترسی سریع

در ابتدا این مدل از معاملات را مورد بررسی قرار داده و جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم و در انتها به بهترین تایم فریم برای فیوچرز می‌پردازیم.

معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز یا همان معاملات آتی، یکی محبوب‌ترین انواع معاملات در بازارهای سرمایه هستند.

معاملات فیوچرز مانند معاملات اسکالپینگ در دسته معاملات آسان و البته سودده برای سرمایه‌گذاری می باشند.

وقتی می‌گوییم در دسته معاملات راحت و آسان قرار دارند، به این معنی نیست که استراتژی‌ موجود در این معاملات ساده است

بلکه به معنی بررسی پتانسیل سودآوری آنهاست. بازار معاملات فیوچرز پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد که تریدر یا شخص سرمایه‌گذار باید از آن‌ها اطلاع پیدا کند.

به طور کلی معاملات آتی معاملاتی هستند که بین خریدار و فروشنده بسته می‌شوند.

در این نوع معامله خریدار و فروشنده با یک قرارداد متعهد می‌شوند که هنگامی که قیمت رمزارز یا سهم مورد نظرشان به مقدار توافق‌شده در زمان‌بندی تعیین‌شده در قرارداد رسید، معامله صورت بگیرد.

برای روشن‌تر شدن مفهوم معاملات فیوچرز یا معاملات آتی، می‌توان مثال خرید کالا در گذشته را آورد.

برای مثال اگر یک خریدار و فروشنده قند یا شکر می‌خواستند از معاملات فیوچرز یا آتی استفاده کنند، به توافق می‌رسیدند که اگر قیمت این کالا به مقدار x رسید، n مقدار از کالا معامله گردد.

لازم به ذکر است که معاملات آتی دارای تاریخ انقضا هستند و مهم‌ترین نکته در آن زمان‌بندی است.

البته در یک نوع قرارداد زیرمجموعه قرارداد فیوچرز شرط تاریخ وجود ندارد و دائمی نامیده می‌شوند.