افراد زیادی هستند که برای درمان بیماری و عارضه های معمول، نسخه های گیاهی مختلفی دارند و با مواد خوراکی بیماری هایشان را درمان می کنند و تحت نظر دکتر خاصی نیستند. میتوان گفت که روش خوبی است به شرط اینکه به طور کامل از خوراکی ها و میوه ها و خواص آنها آشنایی داشته باشید و طبق نظر دکترهای طب سنتی پیش روید تا نتیجه ی مطلوب بگیرید و دچار عوارض و آسیب به بدنتان نشوید.

درمان 5 بیماری با این 5خوراکی:

لازمه ی انجام درمان های خانگی و خوراکی اینست که بدانید هر داروی گیاهی و یا هرماده ی خوراکی برای چه دردی مفید است و یا آن ماده خوراکی تطابق با مزاج شما دارد یا خیر! چون ممکن است مصرف برخی خوراکی ها نتیجه عکس برای شما داشته باشد؛ به طور مثال عرق یونجه که طب سنتی برای چاقی توصیه می کند ولی به دلیل طبع گرمش برای افرادی که دچار طبع گرم می باشند نتیجه بالعکس دارد. در این مقاله شما را با چند مواد درمانی و موارد درمان آنها آشنا خواهیم کرد.

  1. پیاز: آسم یک بیماری تنفسی است که از متورم و باریک شدن مجاری تنفسی به وجود می آید و مخاط اضافی تولید می شود. هنگام این بیماری شما نفس کشیدن سخت و سرفه و خس خس هنگام تنفس دارید؛ برای درمان بیماری آسم، پیاز زیاد مصرف داشته باشید.
  2. عسل: یکی از مشکلاتی که بیشتر قشر جوانان گرفتار آن میشوند بی خوابی است. این اختلال باعث می شود شما سخت بخوابید و در طول شب چندین مرتبه از خواب بیدار شوید؛ برای درمان مشکل بی خوابی، شب ها از عسل مصرف داشته باشید.
  3. ماهی: ورم مفاصل یکی از مشکلاتی است که باعث التهاب و تورم بین مفصل های استخوان های شما می شود، این مشکل باعث صداهای غیر طبیعی در مفصل ها شده و شما را دچار یک سری محدودیت های حرکتی می کند؛ برای درمان ورم مفاصل، ماهی زیاد مصرف کنید.
  4. ماست: تب یکی از عارضه های خطرناک می باشد که معمولا زمانی که عفونتی در بدن خودتان داشته باشید دچار تب میشوید؛ برای درمان تب بدن می توانید از ماست استفاده کنید.
  5. آناناس: اگر از مشکلات استخوان ناراحت هستید، می توانید از میوه آناناس استفاده کنید. آناناس سرشار از منگنز و ویتامین C می باشد و همچنین به هضم بهتر غذا هم کمک می کند.