در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir الگوی شمعدان ستاره صبحگاهی چیست,آموزش الگوی کندل ستاره صبحگاهی  را قرار دادیم . الگوی ستاره صبحگاهی یکی دیگر از الگوهای کندل استیک در تحلیل تکنیکال می باشد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل الگوی شمعدان ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال بورس …

چگونه یک الگوی شمعدان ستاره صبح را معامله کنیم؟

الگوهای شمعدانی

الگوی شمعدان ستاره صبحگاهی چیست,آموزش الگوی کندل ستاره صبحگاهی

 

خوراکی های کلیدی

الگوی ستاره صبح یک الگوی شمعدانی معکوس 3 نواری صعودی است

با یک شمع قرمز بلند شروع می شود، سپس یک شمع کوچک و با یک شمع سبز بلند به پایان می رسد.

شمع وسط از عدم تصمیم گیری در بازار خبر می دهد

الگوی مقابل، الگوی ستاره عصر است

آماری برای اثبات اینکه آیا الگوی ستاره صبح واقعاً کار می کند یا خیر

آیا شانس الگوی ستاره صبح به نفع شماست؟

از تحقیقات ما، الگوی ستاره صبح به طور متوسط ​​74.2٪ مواقع را در کل 4120 بازاری که تجزیه و تحلیل کردیم، تأیید می کند. از نظر تاریخی، این الگوها در 3.4 شمع تایید یا در 8.4 شمع باطل شدند. در صورت تایید، 38.4 درصد مواقع به هدف 2:1 R/R رسیده و 97 درصد مواقع سطح قیمت ورودی خود را مجدداً آزمایش می کند.
بدون در نظر گرفتن هزینه ها، نتیجه مورد انتظار آن 0.152 $/$ است. یعنی به ازای هر 100 دلاری که در معامله ای با الگوی ستاره صبح ریسک می کنید، به طور متوسط ​​15.2 دلار درآمد کسب می کنید.
آیا می خواهید هزینه های معاملاتی خود را حساب کنید؟ آیا آمار دقیقی برای بازارها / بازه های زمانی مورد علاقه خود دارید؟ یا آمار R/R دیگری از 2:1 را دریافت کنید؟
اکنون به ما بپیوندید و آمار دقیقی را که برایتان مهم است دریافت کنید!

چگونه ریسک را با الگوی ستاره صبح مدیریت کنیم؟

ما 4120 بازار را برای 59 سال گذشته تجزیه و تحلیل کردیم و 22863 مورد از الگوی ستاره صبح را یافتیم.
به طور متوسط ​​در بازارها هر 682 شمع 1 الگوی ستاره صبح چاپ می شود .

برای معاملات 2:1 R/R، طولانی ترین برد مشاهده شده 10 و طولانی ترین زنجیره باخت 19 بود . یک استراتژی معاملاتی که تنها بر این الگو تکیه کند توصیه نمی شود. به هر حال، مطمئن شوید که از مدیریت ریسک مناسب استفاده کنید.

حالا شانس ها را به نفع من جمع کنید!

به خاطر داشته باشید که تمام این اطلاعات فقط برای اهداف آموزشی است و توصیه مالی نیست.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید و در مورد آمار عملکرد الگوهای شمعدانی غوطه‌ور شوید، اکیداً توصیه می‌کنم بهترین دوره موجود در مورد آن را دنبال کنید. جو ماروود (که یک معامله گر معروف با بیش از 45000 دنبال کننده در توییتر است) یک دوره آنلاین به نام “تحلیل کندل استیک برای معامله گران حرفه ای ” در دانشگاه تحقیقاتی ماروود خود ایجاد کرد. در آنجا او شما را از طریق بکآزمایش گسترده 26 الگوی اصلی شمعدان راهنمایی می کند. او سپس خلاصه می کند که کدام یک بهترین الگو است. میدونی کدومه؟
به یاد داشته باشید، اگر از آمار خود اطلاعی ندارید، معامله نکنید. برای ثبت نام در دوره هم اکنون اینجا را کلیک کنید ! PS: با کد SAVE20
20 درصد صرفه جویی کنید .

آنچه در این مقاله کشف خواهید کرد :

1 غذای کلیدی

2 آماری برای اثبات اینکه آیا الگوی ستاره صبح واقعاً کار می کند یا خیر

2.1 آیا شانس الگوی ستاره صبح به نفع شماست؟
2.2 چگونه ریسک را با الگوی ستاره صبح مدیریت کنیم؟

3 الگوی ستاره صبح چیست؟

3.1 بررسی اجمالی
3.2 برخی از جزئیات در مورد هر یک از 3 شمع
4 یک مورد خاص: Doji ستاره صبح
5 چگونه الگوی شمعدان ستاره صبح را تشخیص دهیم؟
6 الگوی ستاره صبح به معامله گران چه می گوید؟
7 با دیدن الگوی ستاره صبح چگونه معامله کنیم؟
8 خلاصه
9 الگوی ستاره صبح در زندگی واقعی چگونه به نظر می رسد؟

الگوی ستاره صبح چیست؟

ستاره صبح یک الگوی سه شمعدانی بصری است . تحلیلگران فنی معمولاً آن را به عنوان یک علامت صعودی تفسیر می کنند. به دنبال یک روند نزولی شکل می گیرد و شروع یک صعود به سمت بالا را نشان می دهد. این نشانه معکوس شدن روند قیمت قبلی است. معامله گران به دنبال شکل گیری یک الگوی شمعدانی ستاره صبح هستند. سپس تأیید می‌کنند که معکوس شدن مطمئناً با استفاده از شاخص‌های اضافی رخ می‌دهد.

شمعدان ستاره صبح یک الگوی سه شمعی است که نشان دهنده یک معکوس در بازار است. می توان از آن هنگام معامله در بازارهای هر نوع استفاده کرد. تشخیص صحیح معکوس ها هنگام معامله در بازارهای مالی بسیار مهم است زیرا این امکان را برای معامله گران فراهم می کند تا در ابتدای یک تغییر روند احتمالی در سطوح خوبی وارد شوند.

این الگو از سه شمعدان تشکیل شده است:

  • شمع بزرگ نزولی (روز 1)
  • شمع کوچک نزولی یا صعودی (روز 2)
  • و شمع بزرگ صعودی (روز 3)

الگوی شمعدان ستاره صبحگاهی چیست,آموزش الگوی کندل ستاره صبحگاهی

برخی از جزئیات در مورد هر یک از 3 شمع

اولین قسمت از الگوی برگشت ستاره صبح، یک شمع بزرگ قرمز مایل به نزولی است که در روز اول ظاهر می شود. آنها قطعا مسئول هستند و پایین ترین سطح را ایجاد می کنند. روز دوم با یک شکاف نزولی شروع می شود . از شروع روز 2 مشخص است که خرس ها کنترل را در دست دارند. این بار، خرس ها قیمت ها را به موقعیت بسیار پایین تری نمی کشند. کندل روز دوم کوچک است و می تواند نزولی، صعودی یا خنثی (یا Doji ) باشد.

به طور کلی، یک شمع صعودی در روز دوم به عنوان یک شاخص قوی تر از وجود و برگشت قریب الوقوع در نظر گرفته می شود.

اما بیشترین اهمیت در روز 3 دیده می‌شود. با یک شکاف صعودی شروع می‌شود و این امکان را برای گاوها فراهم می‌کند که قیمت را حتی بیشتر به سمت بالا ببرند.

بیشتر از شر ضرر روز 1 خلاص می شود. معامله گران تشکیل یک الگوی ستاره صبح را در نمودار قیمت مشاهده می کنند. سپس آنها می توانند آن را با سایر ابزارهای فنی مورد علاقه خود ( همانطور که در برنامه معاملاتی آنها تعریف شده است ) تأیید کنند.

یک مورد خاص: Doji ستاره صبح

معامله گران اغلب به دنبال نشانه هایی از بلاتکلیفی در بازار هستند که در آن فشار فروش کاهش می یابد و بازار را ثابت می گذارد. اینجاست که می توان شمع های دوجی را دید که بازار در همان سطح یا بسیار نزدیک به همان سطح باز و بسته می شود. بلاتکلیفی راه را برای حرکت صعودی باز می کند زیرا گاوها ارزش را در این سطح می بینند و از فروش بیشتر جلوگیری می کنند. هنگامی که شمع صعودی بعد از Doji ظاهر شد، تایید صعودی وجود خواهد داشت.

چگونه الگوی شمعدان ستاره صبح را تشخیص دهیم؟

الگوی ستاره صبح گونه ای از الگوی فراگیر صعودی است . اما شمعدان دوم در این سازند سه شمعی باید یک شمع کم برد مانند یک فرفره یا دوجی باشد. این الگو با یک شمع نسبتا بزرگ نزولی شروع می شود. سپس شمع دوم کوچک واقعی که یا دوجی است یا کمی نزولی است و سپس شمع سومی که بدن واقعی دارد و به گذشته نزدیک می شود، دنبال می شود.

شناسایی الگوی شمعدان ستاره صبحگاهی در نمودارهای فارکس فراتر از شناسایی سه شمع اصلی است. آنچه مورد نیاز است، آگاهی از عملکرد قبلی قیمت و جایی که الگو در روند موجود ظاهر می شود است.

  • یک روند نزولی موجود ایجاد کنید: بازار باید اوج های پایین تر و پایین تر را نشان دهد.
  • شمع نزولی بزرگ: شمع نزولی بزرگ به دلیل فشار فروش زیاد و ادامه روند نزولی موجود ظاهر می شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، معامله‌گران باید فقط به دنبال معاملات کوتاه مدت باشند، زیرا هنوز شواهد واقعی مبنی بر برگشت وجود ندارد.
  • شمع کوچک صعودی/نزولی: معمولاً شمع دوم کوچک است و اولین نشانه یک روند نزولی خسته را نشان می دهد. اغلب، شکاف این شمع پایین تر می شود، زیرا باعث پایین آمدن پایین می شود. فرقی نمی کند که شمع صعودی باشد یا نزولی، زیرا نکته مهم این است که بازار همچنان بلاتکلیف است.
  • شمع صعودی بزرگ: این اولین نشانه واقعی فشار خرید جدید را نشان می دهد. در بازارهایی که مبتنی بر فارکس نیستند ، کندل از بسته شدن کندل قبلی افزایش می یابد و شروع یک روند صعودی جدید را نشان می دهد.
  • اقدام بعدی قیمت: پس از موفقیت آمیز بودن بازگشت، معامله گران متوجه بالا و پایین‌ترین قیمت خواهند شد، اما باید توقف‌های مناسبی برای مدیریت ریسک یک حرکت ناموفق داشته باشند.

الگوی ستاره صبح به معامله گران چه می گوید؟

شمعدان ستاره صبح یک الگوی بصری است، بنابراین نیازی به محاسبه خاصی ندارد. این الگو بعد از سه جلسه تشکیل می شود یا نه. اما سایر شاخص های فنی می توانند به پیش بینی شکل گیری یک ستاره صبحگاهی جالب کمک کنند. برخی از تلاقی سیگنال های جالب می تواند این باشد که آیا عمل قیمت به منطقه حمایت نزدیک است یا اینکه نشانگر قدرت نسبی (RSI) نشان می دهد که کالا یا سهام بیش از حد فروخته شده است.

نکته مهم در الگوی شمعدان ستاره صبحگاهی این است که شمع وسط می تواند سفید یا سیاه (یا سبز یا قرمز) باشد زیرا خریداران و فروشندگان در طول جلسه شروع به تعادل می کنند.