بر اثر عوامل مختلف از جمله تعرق زیاد زیر بغل هم در زنان و هم در مردان دچار تیرگی میشود و ممکن است به خاطر خجالت کشیدن از تیرگی زیر بغل بسیاری نتوانند برای شنا یا باشگاه در بین افراد دیگر حضور پیدا کنند. زیر بغل سفید به شما اعتماد به نفس میدهد تا در هر مجلسی بتوانید لباس های دلخواهتان را بپوشید و در هر مکانی مثل استخر با خیال راحت از مایو استفاده کنید. در این بخش برای رفع تیرگی زیر بغل روش های فوری و طبیعی را به شما معرفی خواهیم کرد که به راحتی در خانه تیرگی زیر بغل خود را از بین ببرید.

رفع تیرگی زیر بغل

اگه زیر بغل سفید میخوای اینکارو بکن!

روش های خانگی رفع تیرگی زیر بغل

استفاده از روغن نارگیل برای تیرگی زیر بغل

یکی دیگر از مواد طبیعی موثر برای رفع تیرگی زیر بغل ، روغن نارگیل است. خواص روغن نارگیل برای پوست و مو بر هیچ کسی پوشیده نیست. این روغن شگفت انگیز در از بین بردن سیاهی زیر بغل نیز تاثیر دارد. برای استفاده از این روغن گیاهی می توانید، یک قاشق مربا خوری روغن نارگیل را روی پوست تمیز قرار داده و به خوبی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از گذشت این مدت می توانید پوست خود را با استفاده از آب و صابون شستشو دهید. شما می توانید دو بار در هفته از این روش برای رفع تیرگی زیر بغل خود استفاده نمایید.

رفع تیرگی زیر بغل با لیمو

یکی از ساده ترین روش های خانگی برای رفع سیاهی زیر بغل ، استفاده از لیمو است. برای رفع تیرگی زیر بغل با لیمو باید ابتدا یک عدد لیمو را از وسط برش بزنید و سپس آب آن را بگیرید. پیش از هر بار حمام کردن، مقدار مناسبی از آب لیمو را به پوست خود بزنید. این روش را باید به صورت روزانه و قبل از حمام، به کار برد.

دقت کنید که در مدتی که از آب لیمو برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده می کنید، نباید به سراغ مام و اسپری های زیر بغل بروید. بهتر است پس از هر مرتبه استحمام، کمی مرطوب کننده به پوست زیر بغل خود بزنید.

رفع تیرگی زیر بغل با سیب زمینی

سیب‌زمینی دارای یک خاصیت اسیدی است که می‌توان از آن برای لایه‌برداری کردن طبیعی پوست استفاده کرد. یک سیب زمینی را ورقه‌ورقه کنید و سپس آن‌ها را به پوست زیر بغل خود بمالید و بگذارید کمی ‌بماند، سپس آن را شستشو دهید و در صورت نیاز این کار را مجددا تکرار کنید.

سفید کردن زیر بغل با ماسک خیار و آلوئه ورا

یکی دیگر از روش های سنتی رفع سیاهی کشاله ران ، استفاده از ماسک خیار و آلوئه ورا است. خواص آلوئه ورا برای پوست به قدری زیاد است که در بیشتر ماسک های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بهره گرفتن از خواص این ماسک خانگی باید یک عدد خیار را رنده کرده و با مقدار مناسبی آلوئه ورا ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری شکل حاصل شود. در مرحله بعد می توانید این ماسک را روی پوست خود قرار داده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید.

سفیدی زیر بغل با روغن درخت چای

۵ قطره روغن درخت چای را با ۸ اونس آب در یک بطری کوچک اسپری مخلوط نمایید و آن را هر روز پس از استحمام و خشک کردن زیر بغل، روی این ناحیه اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود.