در این پست از سایت استار بورس ایا قیمت خودروهای فرسوده واقعی است – افزایش قیمت خودرو فرسوده واقعی است را قرار دادیم . در چند روز اخیر قیمت خودروهای فرسوده و قدیمی از کار افتاده به شدت بالا رفت و قیمت برخی خودروهای فرسوده مثل پیکان و پراید داغون تا 500 میلیون تومان هم رسید ؟ اما ماجرای و قضیه گران شده و افزایش قیمت خودروهای فرسوده چیست ؟ ایا افزایش قیمت خودروهای فرسوده واقعی است و حقیقت دارد ؟ سایت استار بورس …

ایا قیمت خودروهای فرسوده واقعی است - افزایش قیمت خودرو فرسوده واقعی است

در روز‌های اخیر احتمالا شنیده‌اید که ماشین‌های قدیمی مثل پیکان و پراید جهش قیمتی عجیبی را تجربه کرده‌اند.

داستان قیمت ۳۰۰ میلیونی پیکان چیست؟

این قیمت‌ها آیا واقعی است و دلیلی واقعی دارد یا بازار شایعه پیکان را گران کرده‌است؟

برخی ها دلیل افزایش قیمت ناگهانی پیکان و پراید های قدیمی را مرتبط با خبر واردات خودرو به شرط اسقاط خودروی فرسوده می دانند. ‌‌قانونی که ورود هر خودرو خارجی به کشور را منوط به اسقاط یک خودرو فرسوده کرده.

 

در واقع همونطور که مشخص بود با قانون واردات ‎خودرو به شرط اسقاط خودروهای فرسوده افزایش قیمت پیدا کرد قیمتشون رو با مدل های جدید مقایسه کنید جالب توجه هست. همین موضوع میتونه به التهاب بازار دامن بزنه برای جمع آوری خودروهای فرسوده راه های بهتری مثل دادن تسهیلات جهت تعویض خودرو هم هست.

لطف اله سیاه کلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش قیمت خودروهای فرسوده طی هفته های گذشته، گفت: از انجاکه آیین نامه واردات خودروهای کارکرده هنوز در دولت تصویب نشده بنابراین واردات این خودروها کلید نخورده است اما این وضعیت نشان دهنده فعالیت سوداگران است.

وی اضافه کرد: وزارت صمت باید وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد و با استفاده از سامانه های خود از سوداگری در این بازار جلوگیری کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

قیمت خودروهای فرسوده نباید بیش از ۱۰ درصد نو باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: قیمت خودروهای اسقاطی نباید بیش از ۱۰ درصد بهای خودروهای نو از همان نوع باشد این موضوع باید معیار باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر قیمت خودروهای اسقاطی بیش از ۱۰ درصد نو باشد نشان می‌دهد که دست دلالان در کار است، افزود: گرانی خودروهای فرسوده و اسقاطی ربطی به واردات خودروهای کارکرده ندارد زیرا این موضوع هنوز کلید نخورده از سوی دیگر به‌ واردات خودروهای نو نیز مرتبط نیست زیرا تعداد چندانی وارد نشده و این تاثیری ندارد در هرصورت وزارت صمت باید ورود کند و با دلالان برخورد کند.

 

همچنین مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توئیتی نوشت:

قابل توجه سوداگران خودروهای فرسوده: اگر قیمت خودروهای فرسوده، به خاطر اسقاط در مقابل خودروهای وارداتی افزایش غیرمعقول داشته باشد، بایستی: اولا با اجرای قانون هوای پاک مبنی بر عدم تردد خودروهای با عمر بالا، ثانیا تجدید نظر در قانون ساماندهی خودرو موجب منطقی تر شدن قیمت‌ها گردد.

مراقب باشید در خصوص قیمت خودروهای فرسوده سرتان کلاه نرود

بعد از انتشار این آگهی های نجومی در خصوص خودروهای قدیمی (پیکان ۴۰۰ میلیون تومان، پراید ۷۷ صندوق دار ۶۰۰ میلیون تومان) اتحادیه نمایشگاه داران با انتشار اطلاعیه ای این قیمت ها را کاذب و بی اساس خواند و از مردم خواست مراقب باشند تا سرشان کلاه نرود.

ایا قیمت خودروهای فرسوده واقعی است - افزایش قیمت خودرو فرسوده واقعی است

البته در کنار بحث واردات و اسقاط خودرو یک شایعه پرت دیگر هم این روزها در فضای مجازی پخش شده و آن هم به کار رفتن جیوه قرمز در درب خودروهای پیکان شایعه ای که قبل تر در خصوص چرخ خیاطی های قدیمی هم شنیده شده بود و از اساس کذب بود.

منبع :

shayanews.com