بجای هزینه های زیاد برای کرم های روشن کننده این میوه هارو بخور تا پوست سفید و شفاف داشته باشی. داشتن پوست سفید و بی ایراد یکی از مهم ترین اصل زیبایی چهره در کشور ما است و روش های درمانی و نگهداری زیادی برای داشتن پوست سفید و صاف رواج یافته است. اما مهم ترین چیزی که روی خرابی و تیره شدن پوست تاثیر میگذارد تغذیه نامناسب و استرس بیش از حد است.

با داشتن استرس خون زیر پوست اکسیژن کافی نداشته و پوست کدر و تیره میشود و خرید و استفاده از کرم های روشن کننده با قیمت های بالا هم هیچ فایده ای نخواهد داشت. همچنین تغذیه نامناسب و آسیب به کبد هم رابطه مستقیم با پوست دارد. در این مطلب شما را با میوه هایی آشنا میکنیم که حاوی ویتامین c و آبرسان زیادی هستند و به سفید شدن پوست صورت و زیبایی چهره شما بسیار کمک میکند.

این میوه هارو بخور تا پوست سفید و شفاف داشته باشی

این میوه هارو بخور تا پوست سفید و شفاف داشته باشی

سفید شدن پوست با میوه های زیر

لیمو

محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی در بازار موجود است که با وعده سفید شدن پوست ( روشن شدن پوست ) به فروش می رسند و هزینه زیادی نیز دربر دارند. آب لیمو جایگزین مناسبی برای این محصولات است که علاوه بر سفید شدن پوست و درخشان شدن پوست، باعث کاهش پیری، جوش های سرسیاه و پیشگیری از چروک شدن پوست می شود.

میوه لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند زیرا حاوی ویتامین C است و اسیدیته موجود در لیمو ، به سفید شدن پوست کمک می کند. برای کسب نتیجه بهتر می توانید صبح ها با معده خالی یک لیوان آبلیمو و عسل بنوشید.

توت فرنگی

توت فرنگی علی‌رغم مزه بسیار عالی‌اش، یک لایه بردار بسیار خوب نیز هست. توت فرنگی حاوی آلفا هیدروکسی اسید (مشهور به اسید سالسیک) است که از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده بیشتر محصولات زیبایی و مراقبت از پوست است. سالسیک اسید خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی داشته، بنابراین در کاهش علائم آکنه بسیار موثر عمل می‌کند.

همچنین با پاکسازی پوست، آلودگی‌ها و باکتری‌های مسدود کننده منافذ پوست را از بین می‌برد. توت فرنگی همچنین حاوی ویتامین C و اسید الاژیک است که از پوست در برابر آسیب پرتوهای فرابنفش خورشید و در نتیجه پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

انار

تقویت پوست با انار : انار یک میوه بی نظیر است که تمام قسمت های آن از جمله دانه و قسمت های گوشتی همه مفید هستند. انار سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث تقویت شدن پوست، جوانی و نرمی پوست شما می شود. شما حتی می توانید با پوست خشک شده انار چای درست کنید.

پرتقال 

پرتقال سرشار از ویتامین ث می‌باشد. مصرف مقدار کافی از این ویتامین، پوست را در برابر واکنش‌های اکسیدانت محافظت می‌کند. ویتامین ث باعث افزایش قدرت کلاژن سازی پوست شده و روشن شدن و شفافیت پوست را به دنبال خواهد داشت.

از دیگر مزایای پرتقال، می‌توان به وجود اسید سیتریک در ترکیب این میوه اشاره کرد. پرتقال به لطف خاصیت اسیدی خود، باعث باز شدن منافذ پوستی و رفع لک و کدری پوست می‌شود. اگر از تغییر رنگ پوست، التهاب و جوش‌های ناگهانی رنج می‌برید، خاصیت اسیدی پرتقال نجات دهنده پوست شما خواهد بود.

پرتقال سرشار از ماده معدنی پتاسیم بوده که برای داشتن پوست سالم، استفاده از آن ضروری است.وجود مقدار کافی پتاسیم، باعث مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از دهیدراته شدن آن می‌شود.

سفید و پر شدن صورت با موز

موز به دلیل داشتن مقدار زیاد پتاسیم شناخته شده است. پتاسیم به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک می کند، بنابر این باعث براق شدن پوست، پر و جوان شدن پوست می شود. به غیر از پتاسیم، موز حاوی ویتامین های دیگری مانند ویتامین A ، B و C می باشد که به شما در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند، آن را مرطوب می کند و احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش می دهد.
محو کردن لکه های تیره پوست نیز یکی دیگر از فواید مصرف موز است.